ابزارهای سئو + 18 ابزار کاربردی در سال 2023

ابزارهای سئو

 

تسلط بر سئو سایت  یا سئو کردن محتوای سایت شما کمی سخت به نظر آید مخصوصا اگر اول راه هستید. در این مقاله سعی کردیم  ابزارهای سئو را برای کمک شما در زمینه بهینه سازی سایت که بتوان شما را راهنمایی کنند جمع آوری کردیم.

 

چرا از ابزار سئو استفاده کنیم؟

 

ابزارهای سئو شما را از تحقیقات خسته کننده کلمات کلیدی و تجزیه و تحلیل داده ها نجات می دهد. با استفاده از این ابزارها، می‌توانید ببینید که چه چیزی کار می‌کند و کدام بخش از استراتژی شما می‌تواند از برخی تغییرات سود ببرد. بهترین ابزارهای سئو همچنین گزارش هایی را در مورد نحوه سنجش شما با رقبا و بهترین فرصت ها ارائه می دهند. علاوه بر این، آنها به شما این امکان را می دهند که کشورها، مناطق یا زبان ها عملکرد جستجو را اندازه گیری کنید.

 

اگر بیش از یک وب سایت را مدیریت می کنید، ابزارهای سئو می توانند به شما در ارزیابی عملکرد هر سایت در کمک کنند. بسیاری از کارآفرینان با چندین وب سایت در نهایت داده های زیادی را در صفحات گسترده قرار می دهند و به صورت دستی آن را تجزیه و تحلیل می کنند. اما این به زودی بسیار زیاد می شود و خطر نادرست بودن گزارش ها را افزایش می دهد. خوشبختانه می توانید از نرم افزارهای سئو برای صرفه جویی در ساعت ها تلاش و تولید گزارش های دقیق با یک کلیک استفاده کنید.

 

 

 

 

1. Ahrefs: SEO Keyword Tool

Ahrefs یکی از بهترین ابزارهای سئو آنلاین است. وقتی صحبت از بزرگ‌ترین خزنده‌های وب‌سایت به میان می‌آید، تنها پس از گوگل قرار دارد. این بهترین ابزار تجزیه و تحلیل سئو در سراسر جهان است. این ابزار مشخص می‌کند که چه بخش‌هایی از وب‌سایت شما برای رتبه بهتر در موتورهای جستجو به بهبود نیاز دارند. از دیدگاه تحلیل رقبا، احتمالاً از Ahrefs برای تعیین بک لینک های رقیب خود استفاده می کنید تا از آنها به عنوان نقطه شروع برای برند خود استفاده کنید. همچنین می‌توانید از این ابزار سئو برای یافتن بیشترین پیوند به محتوا در جایگاه خود استفاده کنید، لینک‌های شکسته را در وب‌سایت خود بررسی و اصلاح کنید، و یک نمای کلی از بهترین صفحات خود را مشاهده کنید (بنابراین می‌توانید ببینید چه اطلاعاتی در بین بازدیدکنندگان ایجاد می‌شود) .

 

 

 

 

2. Google Search Console: Top SEO Tool

کنسول جستجوی گوگل یکی از ابزارهای سئو که به صورت رایگان برای همه افراد دارای وب سایت ارائه می شود، به شما امکان این را می دهد که سایت خود را رصد کنید و گزارشات جامعی از بازدید کنندگان سایتتان و صفحات مشکل درخود در اختیار داشته باشید و  تنها کاری که باید انجام دهید این است که وب سایت خود را با افزودن یک کد به وب سایت خود یا مرور از طریق Google Analytics تأیید کنید و می توانید نقشه سایت خود را در سرچ کنسول ثبت کنید. اگرچه برای نمایش در نتایج جستجوی Google نیازی به حساب کنسول جستجو ندارید، اما می‌توانید کنترل کنید چه چیزی ایندکس می‌شود و چگونه وب‌سایت شما با این حساب نمایش داده می‌شود. به عنوان یک ابزار جستجوگر سئو، کنسول جستجوگوگل می تواند به شما کمک کند تا متوجه شوید که گوگل و کاربرانش چگونه وب سایت شما را مشاهده می کنند و به شما اجازه می دهد برای عملکرد بهتر در نتایج جستجوی گوگل بهینه سازی کنید. این به ویژه برای وب سایت های جدید مفید است.

 

 

 

3. SEMRush: Marketing SEO Tools

ابزارهای سئوی بازاریابی مانند SEMRush معمولاً در جامعه SEO مورد علاقه طرفداران هستند. کارشناسان دوست دارند که به شما اجازه دهند به راحتی رتبه بندی خود را ارزیابی کنید و همچنین تغییرات و فرصت های رتبه بندی جدید را شناسایی کنید. یکی از محبوب ترین ویژگی های این ابزار سئو، آنالیز Domain vs Domain است که به شما این امکان را می دهد تا به راحتی وب سایت خود را با رقبای خود مقایسه کنید. اگر به دنبال گزارش های تحلیلی برای کمک به درک بهتر داده های جستجوی وب سایت، ترافیک یا حتی رقبای خود هستید، می توانید کلمات کلیدی و دامنه ها را با هم مقایسه کنید. ابزارسئو سم راش روی صفحه به شما این امکان را می دهد به راحتی رتبه بندی خود را نظارت کنید و توصیه هایی در مورد بهبود عملکرد وب سایت خود پیدا کنید.

 

 

 

4. KWFinder: SEO Keyword Tool

یک ابزار کلمات کلیدی SEO مانند KWFinder به شما کمک می کند کلمات کلیدی طولانی(چند سیلابه) را پیدا کنید که سطح رقابت کمتری دارند. کارشناسان از این ابزار سئو برای یافتن بهترین کلمات کلیدی و اجرای گزارش های تجزیه و تحلیل بر روی بک لینک ها و SERP (صفحه نتایج موتور جستجو) استفاده می کنند. ابزار Rank Tracker آنها به شما کمک می کند به راحتی رتبه خود را تعیین کنید و در عین حال پیشرفت خود را بر اساس یک معیار کلیدی پیگیری کنید. به‌علاوه، اگر این کافی نباشد، ایده‌های جدیدی برای کلمات کلیدی دریافت خواهید کرد که به شما کمک می‌کنند تا وبسایت خود را در نتایج گوگل حتی بالاتر ببرید.

ادامه مطلب  حفاظت از سایت وردپرسی + 9 راه دفاعی 2023

 

 

 

 

5. Moz Pro: SEO Software

نرم افزار سئو Moz Pro به عنوان یکی از بهترین ابزارهای سئو که کارشناسان در واقع از آن استفاده می کنند، همچنان ظاهر می شود. برخی از متخصصان در مورد اینکه Moz علیرغم تغییرات منظم الگوریتم گوگل، همیشه به‌روز بود، ابراز خوشحالی کردند. دیگران از پورتال چت Moz تعریف کردند که به آنها امکان می دهد همیشه به هر سؤالی که پرسیده می شود پاسخ دقیقی دریافت کنند. فرقی نمی‌کند به دنبال توصیه‌های برای کلمه کلیدی باشید یا به دنبال خزیدن در سایت باشید، Moz یک نیروگاه با خدمات کامل است. شما می توانید بینش خوبی در مورد نحوه عملکرد وب سایت خود و همچنین نحوه بهبود آن به دست آورید. آنها همچنین یک نوار(اکستنشن) ابزار MozBar رایگان دارند که می توانید آن را دانلود کنید و در مرورگر خود(کروم یا فایرفاکس) استفاده کنید تا معیارهای وب سایت خود را هنگام مرور هر صفحه مشاهده کنید.

 

6. Ubersuggest: Keyword Tracking Tool

Ubersuggest که توسط نیل پاتل توسعه داده شده است، یک ابزار یاب کلمه کلیدی رایگان است که به شما کمک می کند کلمات کلیدی و همچنین هدف جستجوی پشت آنها را با نشان دادن رتبه بندی برتر SERPها از عبارات کوتاه تا بلند، شناسایی کنید، می توانید عبارات مناسب برای استفاده در وب سایت خود را پیدا کنید. Metrics Ubersuggest در گزارش های خود شامل حجم کلمات کلیدی، رقابت، CPC و روندهای فصلی است. این ابزار هم برای سئوی ارگانیک و هم برای PPC(تبلیغات کلیکی) پولی عالی است، این ابزار می تواند به شما کمک کند تعیین کنید که آیا یک کلمه کلیدی ارزش هدف گذاری دارد یا ندارد  و چقدر رقابتی است.

 

7. Answer The Public: Free SEO Tools

ابزارهای رایگان سئو مانند Answer The Public به شما این امکان را می دهد که به راحتی موضوعاتی را برای نوشتن در مورد وبلاگ خود پیدا کنید. یکی از ابزارهای سئو که در زمینه تولید محتوا کاملا به کار ما می آید این سایت است که با دادن کلمه کلیدی خود برای شما بهترین سوالات و جمله های خبری را برای پیدا کردن محتوای جدید ایجاد می کند هرچند سایت انگلیسی میباشد و طبعا سوالات و جملات انگلیسی هستند ولی میتوانید از نتیاج به دست آمده استفاده کنید و ترجه ی آنها را برای تولید محتوای سایتتان استفاده کنید.

 

8. SpyFu: Free SEO Tools

یکی از ابزارهای سئو و عالی که نسخه پریمیوم آن امکانات کاملی به ما می دهد ولی نسخه رایگان آن هم کاربردی است.اگر تازه شروع کرده اید، می توانید با شروع موفقیت به راحتی به ویژگی های پولی تبدیل شوید. شما به راحتی می توانید تعداد دفعاتی که یک کلمه کلیدی در هر ماه جستجو می شود را مشاهده کنید و در عین حال به راحتی درجه سختی آن کلمه کلیدی را تعیین کنید. همچنین می توانید درباره رقبای خود تحقیق کنید تا مشخص کنید از کدام کلمات کلیدی استفاده می کنند. علاوه بر این، می‌توانید وب‌سایت رقیب خود یا وب‌سایت خودتان را جستجو کنید تا به راحتی ببینید که چند کلمه کلیدی ارگانیک دارند، چند کلیک ماهانه دریافت می‌کنند، رقبای پولی و ارگانیک آنها چه کسانی هستند، کمپین‌هایی که با Google Ads اجرا می‌کنند و موارد دیگر. . این یکی از دقیق ترین ابزارهای تحلیل سئو در بازار است.

 

9. Woorank: SEO Ranking Tool

به عنوان یک ابزار برتر تجزیه و تحلیل SEO، Woorank گزینه های رایگان و پولی را برای پیگیری و گزارش داده های بازاریابی شما ارائه می دهد. شما می توانید رقبای خود را برای کشف کلمات کلیدی مورد نظر خود وصل کنید تا بتوانید با کلمات کلیدی آنها همپوشانی داشته باشید. سعی کنید عملکرد کلمات کلیدی را در طول زمان درک کنید تا به بهترین شکل ممکن برای کاربران و موتورهای جستجو بهینه سازی شود. و مهمتر از همه، چیزهایی را که وب سایت شما از نظر فنی و محتوایی فاقد آن است، درک کنید. Woorank می تواند به شما در شناسایی محتوای تکراری، خرابی و مشکلات امنیتی کمک کند و دستورالعمل هایی را در مورد نحوه رفع آنها ارائه دهد.

 

10. Majestic: Marketing SEO Tools

Majestic یکی از بهترین ابزارهای سئو در زمینه ی  بازاریابی از نظر کارشناسان است. دارای ویژگی های مفید بی شماری مانند The Majestic Million است که به شما امکان می دهد رتبه بندی میلیون ها وب سایت برتر را مشاهده کنید.ویژگی Site Explorer به شما این امکان را می دهد که به راحتی یک نمای کلی از سایت خود و تعداد بک لینک هایی که دارید مشاهده کنید. همچنین به عنوان یک ابزار کلمه کلیدی SEO برای یافتن بهترین کلمات کلیدی برای هدف گذاری شما عمل می کند و در عین حال دارای ویژگی هایی است که برای مقایسه سایت و ردیابی رتبه شما تنظیم شده است.

 

11. Google Trends: SEO Checker Tool

Google Trends سال‌هاست که وجود داشته است، اما مورد استفاده قرار نگرفته است. نه تنها اطلاعاتی در مورد یک کلمه کلیدی به شما می دهد، بلکه درک خوبی در مورد روندهای مربوط به موضوع ارائه می دهد، که می تواند در هر مرحله از رشد یک کسب و کار ارزشمند باشد. کلمات کلیدی را در هر کشوری جستجو کنید و اطلاعاتی را در اطراف آن دریافت کنید، مانند جستارهای برتر، درخواست های رو به افزایش، علاقه در طول زمان و مکان های جغرافیایی بسته به علاقه ی کاربران. اگر مطمئن نیستید که کدام گرایش ها برای شما مناسب هستند، این بهترین ابزار سئو برای استفاده است.

ادامه مطلب  ادمین سایت کیست؟ راهنمای جامع استخدام ادمین سایت

 

12. SEOQuake: Free SEO Tools

SEOQuake یکی از بهترین ابزارهای رایگان سئو در نظر گرفته می شود. این افزونه کروم به عنوان یک ابزار جستجوگر سئو عمل می‌کند که ممیزی‌های سایت را در صفحه انجام می‌دهد، پیوندهای داخلی و خارجی شما را ارزیابی می‌کند، و همچنین مقایسه‌های وب‌سایت را برای تعیین عملکرد شما در برابر رقبا انجام می‌دهد. از دیگر ویژگی های این ابزار تجزیه و تحلیل سئو می توان به تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی مانند چگالی کلمات کلیدی، داشبورد سئوی خوانا و قابلیت صادرات(اکسپورت دیتا) اشاره کرد که به شما امکان می دهد به راحتی داده ها را دانلود و برای افراد کلیدی تیم خود ارسال کنید.

 

13. Siteliner: SEO Analysis Tool

Siteliner یک ابزار جستجوگر سئو است که به شما کمک می کند محتوای تکراری را در وب سایت خود پیدا کنید. محتوای تکراری چیست؟ محتوای یکسان با وب سایت های دیگر. و گوگل وب سایت ها را با آن جریمه می کند. با ابزارهای سئو مانند این، می توانید کل وب سایت خود را برای یافتن محتوای تکراری، لینک های شکسته، اندازه و سرعت متوسط صفحه، تعداد لینک های داخلی در هر صفحه و موارد دیگر اسکن کنید. همچنین وب سایت شما را با میانگین وب سایت های بررسی شده با این ابزار مقایسه می کند تا به شما در درک بهتر موقعیت شما کمک کند.

 

14. Fat Rank: SEO Tools

افزونه های سئو برای کروم مانند Fat Rank به شما این امکان را می دهد که به راحتی عملکرد وب سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید به بهینه سازی سایت خود بپردازید. این ابزار کلمات کلیدی SEO به شما امکان می دهد رتبه بندی کلمات کلیدی خود را بدانید. می توانید کلمات کلیدی را به جستجوی خود اضافه کنید تا رتبه خود را در هر صفحه برای هر کلمه کلیدی که برای آن بهینه کرده اید، بیابید. اگر برای 100 نتیجه برتر رتبه بندی نکنید، به شما می گوید که برای آن کلمه کلیدی رتبه بندی نمی کنید. این اطلاعات به شما امکان می دهد وب سایت خود را برای آن کلمه کلیدی بهتر بهینه کنید تا بتوانید در صورت نیاز تنظیمات را انجام دهید.در ضمن نسخه ی اندروید برای گوشیهای اندرویدی هم دارد.

 

15. Keywords Everywhere: SEO Keyword Tool

Keywords Everywhere یکی دیگر از برنامه‌های افزودنی(اکستنشن) عالی SEO  است که داده‌های ابزارهای مختلف SEO مانند Google Analytics، Search Console، Google Trends و موارد دیگر را جمع‌آوری می‌کند تا به شما کمک کند بهترین کلمات کلیدی را برای رتبه‌بندی پیدا کنید. ابزارهای رایگان سئو مانند اینها فرآیند تعیین بهترین کلمات کلیدی برای بهینه سازی سایت شما را ساده می کند. بنابراین به جای مرور چندین وب سایت هر روز، می توانید از این یک ابزار برای صرفه جویی در زمان خود استفاده کنید.

 

16. Screaming Frog: SEO Tools Online

Screaming Frog یکی از بهترین ابزارهای سئو آنلاین توسط کارشناسان در نظر گرفته می شود. آنها دوست دارند با استفاده از این ابزار، وب سایت شما را با سرعت بسیار بالا برای انجام ممیزی سایت تجزیه و تحلیل کنند، چقدر در زمان صرفه جویی می کنند. در واقع، هر فردی که با او صحبت می‌کردیم می‌گفت سرعتی که Screaming Frog به شما بینش می‌دهد سریع‌تر از اکثر ابزارهای سئو آنلاین است. این ابزار همچنین شما را از محتوای تکراری، خطاهایی که باید برطرف کنید، تغییر مسیرهای بد و مناطق بهبود یافته برای لینک سازی را به شما اطلاع می دهد. ابزار SEO Spider آنها بهترین ویژگی توسط کارشناسان برتر SEO در نظر گرفته شد.

 

17. Serpstat: All-in-one SEO platform

Serpstat یک پلت فرم هک رشد برای SEO، PPC و اهداف بازاریابی محتوا است. اگر به دنبال یک ابزار همه کاره مقرون به صرفه برای حل وظایف سئو، تجزیه و تحلیل رقبا و مدیریت تیم خود هستید، Serpstat یک انتخاب عالی خواهد بود. بسیاری از کارشناسان اکنون به این ابزار روی می آورند، زیرا داده های تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی و رقبا را برای تمام مناطق Google در جهان را جمع آوری کرده است. علاوه بر این، Serpstat به دلیل ویژگی های عالی خود شناخته شده است. محبوب ترین آنها ویژگی Missing Keywords است که کلمات کلیدی را مشخص می کند که رقبای شما برای آنها در 10 نتیجه جستجوی برتر رتبه بندی شده اند و شما رتبه بندی نشده اید.

 

18. Bonus Tool: Incognito

جستجو و جابجایی به حالت ناشناس درانجام جستجوهای Google به شما جستجوهای بی طرفانه و «تمیز» می دهد تا متوجه شوید کاربر شما چه می بیند و چه نتایجی را هنگام جستجوی کلمات کلیدی به دست می آورد. استفاده از گزینه های تکمیل خودکار به شما پیشنهادهایی از کلمات کلیدی معنایی را برای استفاده می دهد. به عنوان یکی از ابزارهای سئو رایگان و بهترین ابزار سئو، جستجو در حالت ناشناس مفید است زیرا نشان می‌دهد که شما واقعاً در یک صفحه نتایجاز گوگل  برای یک عبارت خاص در چه رتبه‌ای قرار می‌گیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
1
سلام👋
چگونه می توانم کمک کنم؟