برنامه نویس بک اند کیست و چه نقشی در توسعه وب دارد؟

برنامه نویس بک اند

فهرست مطالب این مقاله با موضوع برنامه نویس بک اند

توسعه وب Backend چیست؟

یک برنامه نویس بک اند کیست؟

مهارت های توسعه دهنده بک اند

نقش ها و مسئولیت های توسعه دهنده Backend

سوالات متداول این حوزه

 

امروزه هیچ کس نمی تواند بدون برنامه نویس ها زندگی کند. از به اشتراک گذاری تصاویر با عزیزانتان گرفته تا سفارش غذا تا انجام تراکنش های بانکی ، اپلیکیشن ها یا طراحی سایت فروشگاهی  همیشه مورد استفاده قرار می گیرند. این اپلیکیشن ها عموما یک تجربه کاربری آسان و یکپارچه را ارائه می دهند ، اما آیا تا به حال فکر کرده اید که چگونه این کارها انجام میشود ؟ تمامی اینها به پشتیبان برنامه وصل است که تمام کارهای ضروری را که شما نمی بینید انجام می دهد.

 

فعالیت‌های توسعه وب که در انتهای برنامه‌ها انجام می‌شوند ، توسعه بک‌ اند نامیده می‌شوند. توسعه Back-end منطق و یکپارچه‌ سازی و فعالیت‌های برنامه‌های کاربردی وب سمت سرور را پوشش می‌دهد، مانند نوشتن API، ایجاد کتابخانه‌ها، و کار با اجزای سیستم برعکس توسعه frontend، که بر خدمات و برنامه‌های رویاروی با مشتری تمرکز دارد . برنامه نویس بک اند کدی را می سازند که به پایگاه داده و برنامه اجازه می دهد با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. توسعه دهندگان Backend از پشتیبان یک وب سایت، از جمله پایگاه های داده، سرورها، و برنامه ها مراقبت و نگهداری می کنند و آنچه را که شما در سایت نمی بینید کنترل می کنند.

 

اکنون که می دانید توسعه بک اند شامل چه چیزی است، به این توجه کنید که توسعه دهنده بک اند کیست و چه کاری را انجام می دهد .

 

برنامه نویس بک اند کیست

توسعه دهنده Back End کیست؟

اکنون که مقدمه‌ای در مورد توسعه بک اند دریافت کرده‌اید، مهم است که درک کنید که نقش اصلی او چیست. کار توسعه دهنده بک اند مستلزم تمرکز بر معماری وب سایت ، اسکریپت نویسی و کدنویسی است که بین پایگاه داده وب سایت و مرورگر کاربر ارتباط برقرار می کند. سازگاری و یکپارچگی داده ها باید تضمین شود.

در بخش‌های آینده مسئولیت‌های یک توسعه‌دهنده بک اند را پوشش خواهید داد ، بنابراین به خواندن ادامه دهید.

همه نمی توانند یک توسعه دهنده Back End شوند. یک مجموعه مهارت خاص بسیار مهم است. بیایید به برخی از این مهارت ها نگاه کنیم.

 

مهارت های برنامه نویس بک اند

گام بعدی در درک اینکه توسعه Backend چیست، دانستن مجموعه گسترده ای از مهارت ها است که برای موفقیت به عنوان یک توسعه دهنده باطن امروزی مورد نیاز است.

پایتون

جاوا

PHP

SQL

Git

HTML

CSS

جاوا اسکریپت

 

ساختار داده ها و الگوریتم ها

یک توسعه ‌دهنده بک اند کدی را ایجاد می‌کند که نقشه ‌برداری رابطه‌ ای را برای بازیابی داده‌ها از پایگاه داده انجام می‌دهد. MySQL، PostgreSQL، SQL SERVER، MongoDB و Oracle Database برخی از پرکاربردترین DBMS ها هستند. بسیار مهم است که درک خوبی از نحوه کار آنها داشته باشید.

ادامه مطلب  نکات کلیدی طراحی سایت (آپدیت شده 2023)

 

زبان ها و چارچوب های برنامه نویسی

زبان های برنامه نویسی و فریم ورک ها در رتبه های بعدی لیست قرار دارند. درک عمیق زبان های برنامه نویسی بک اند یکی از مهم ترین مهارت های یک توسعه دهنده بک اند است. این شامل موارد ذکر شده در ذیل است.

 

زبانهای برنامه نویسی

NodeJS و ExpressJS نمونه هایی از محیط های جاوا اسکریپت هستند.

جاوا، از ابتدا برای استفاده در سرور طراحی شده بود. Spring و Java Server Faces دو فریمورک محبوب جاوا هستند.

پایتون پرکاربردترین زبان برنامه نویسی است. این سازگار و ساده برای استفاده است. توسعه Backend با چارچوب های پایتون مانند جنگو و فلاسک انجام می شود.

در سیستم های ویندوز، زبان C# معماری توصیه شده برای برنامه نویسی بک اند است.

PHP، Perl و Ruby از دیگر زبان های موجود هستند. از آنجایی که توسعه دهندگان بک اند و فرانت اند بسیار نزدیک با هم همکاری می کنند، داشتن درک اولیه از فناوری های وب فرانت اند مانند HTML و CSS نیز مفید است.

مهارت نه تنها برای کارهای روزمره، بلکه برای توسعه راه حل ها در کنار توسعه دهندگان فرانت اند ضروری است.

 

سیستم های مدیریت پایگاه داده

یک برنامه نویس بک اند کدی را ایجاد می‌کند که نقشه ‌برداری رابطه‌ ای را برای بازیابی داده‌ها از پایگاه داده انجام می‌دهد. MySQL، SQL SERVER و PostgreSQL، MongoDB و Oracle Database برخی از پرکاربردترین DBMS ها هستند. بسیار مهم است که درک خوبی از نحوه کار آنها داشته باشید.

 

زبان های برنامه نویس بک اند

کنترل نسخه

سیستم های کنترل نسخه به مدیریت فایل های پروژه و ردیابی کل تاریخچه کاربر کمک می کنند. Git، GitHub و Subversion از محبوب ترین آنها هستند.

Git در مدیریت فایل های پروژه کمک می کند. همه چیزهایی را که کاربر در گذشته روی آن کار کرده است را پیگیری می کند. GitHub یک سرویس کنترل نسخه مبتنی بر وب با استفاده از Git است. کاربر می تواند کد افراد دیگر را بررسی کند، خطاها را شناسایی کند و حتی تغییراتی را پیشنهاد دهد.

البته یک برنامه نویس بک اند باید مهارت های غیر فنی مانند حل مسئله، تفکر انتقادی، ارتباط موثر و توانایی های تحلیلی داشته باشد. برای یک برنامه نویس بک اند مهم است که بتواند هم به عنوان بخشی از یک تیم و هم به صورت مستقل کار کند.

 

شما میتوانید با طراحی سایت شرکتی به آسانی بیزینس و شرکت خود را به همگان معرفی کنید.

 

نقش ها و مسئولیت های برنامه نویس (بک اند) Back End

اکنون که درک دقیق تری از توسعه backend به دست آورده اید، زمان آن رسیده است که برخی از نقش های شغلی محبوب و پرتقاضا در این زمینه را بررسی کنید.

برخی از نقش های محبوب توسعه دهنده Backend به شرح زیر است:

توسعه دهنده Back End

توسعه دهنده جاوا

توسعه دهنده Fullstack

مهندس DevOps

مهندس نرم افزار

توسعه دهنده iOS

 

مسئولیت های توسعه دهنده Back End

برای طراحی راه حل های موثر و کارآمد، ابتدا باید درک کاملی از خواسته ها و اهداف عملکرد وب سایت به دست آورند.

توسعه و مدیریت رابط های برنامه نویسی کاربردی (API).

راه حل های پذیرش و ذخیره سازی داده ها را برای وب سایت ها، به ویژه برای کسانی که درگیر پردازش پرداخت هستند، توسعه دهید.

ادامه مطلب  طراحی UX چیست و طراحان UX چه کاری انجام میدهند ؟

نوشتن، آزمایش و نگهداری راه ‌حل ‌های توسعه برای مشکلات مربوط به کد همگی بخشی از کار است.

برای شناسایی ویژگی های جدید، ارتباط موثری با توسعه دهندگان، طراحان و مدیران سیستم برقرار کنید.

با استفاده از رویکردهای چرخه عمر محصول صحیح ، مانند Agile Scrum و فریم ورک ها، یک معماری وب سایت ایجاد کنید.

منطق سیستم را سازماندهی کنید.

راه حل هایی را برای مشکلات سیستم ارائه دهید.

اشکال زدایی و عیب یابی برنامه ها.

 

مراحل بعدی

اکنون که می‌دانید توسعه بک ‌اند چیست و مهارت‌های لازم برای تبدیل شدن به یک برنامه نویس بک‌اند چیست و نقش‌ها با چه مسئولیت‌هایی همراه هستند، باید به این فکر کنید که از کجا شروع کنید.

 

زبان برنامه نویس بک اند

سوالات متداول در این حوزه

  1. کدام زبان برای توسعه باطن بهتر است؟

پایتون پرکاربردترین زبان برنامه نویسی توسط توسعه دهندگان بک اند است. این زبان قوی ترین و بهترین زبان چند منظوره برای تجزیه و تحلیل داده ها و توسعه وب است. با این حال، شما باید زبان های C#، Java و PHP را نیز داشته باشید.

 

  1. آیا توسعه بک اند آسان تر از توسعه فرانت اند است؟

به هر فرد بستگی دارد. برای اکثر افراد، توسعه frontend آسانتر از توسعه backend است. در حالی که برای بقیه، توسعه frontend یک کار خسته کننده تر از توسعه backend است. تسلط بر هر یک از این دو طرف توسعه وب نیاز به تلاش و صبر زیادی دارد.

 

  1. تفاوت بین توسعه frontend و backend چیست؟

توسعه Backend بر ساختار، داده ها، سیستم و منطق سایت متمرکز است. در حالی که توسعه frontend با جنبه های بصری یک وب سایت، یعنی بخشی که کاربران می بینند و با آن تعامل دارند، سروکار دارد. اگر اینها دست به دست هم بدهند، می توان وب سایت های بصری دلپذیری ایجاد کرد.

 

  1. کدام زبان برای Backend بهتر است؟

پایتون سریع ترین و پرکاربردترین زبان برای Backend است. یادگیری و استفاده از آن ساده و آسان است. بسیاری از برنامه نویسان مبتدی اکنون در حال یادگیری پایتون برای مقابله با توسعه نرم افزار هستند.

 

  1. برای اینکه یک برنامه نویس بک اند باشید چه چیزی لازم است؟

برای شروع کار خود به عنوان یک برنامه نویس بک اند، به مدرک علوم کامپیوتر یا معادل آن نیاز دارید. داشتن مجموعه ای از مهارت های بالاتر در پایتون و سایر زبان های برنامه نویسی می تواند به شما کمک کند تا در انتخاب شغل مورد نظر خود نسبت به برنامه نویسان دیگر برتری داشته باشید.

 

  1. مهارت های برنامه نویس بک اند چیست؟

داشتن درک اولیه از ساختارها، الگوریتم ها و فرآیندهای مورد استفاده برای پیاده سازی و نمایش داده ها الزامی است. از آنجایی که توسعه Backend مبتنی بر داده است، شما به عنوان یک توسعه دهنده Backend به دانش عمیق در مورد جستجوی باینری، کد هش، مرتب سازی داده ها، لیست ها، صف و پیاده سازی نیاز دارید.

 

این مقاله توسط سایت رویال وب با هدف ارائه خدمات طراحی سایت برای آگاهی شما عزیزان تهیه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
1
سلام👋
چگونه می توانم کمک کنم؟