معرفی سئو خارجی و دلیل مهم بودن آن

سئو خارجی

سئو خارجی چیست ؟

به عبارت ساده، سئو خارجی به تمام سئو هایی گفته می شود که خارج از وب سایت یا دامنه شما اتفاق می افتد. اما در حالی که به راحتی می توان بهینه سازی خارجی را با ساخت لینک ساده اشتباه گرفت، در واقع بسیار بیشتر از آن را شامل می شود. البته لینک بیلدینگ خارج از سایت در سئو نقش مهمی در این نوع بهینه سازی دارد. اما بک لینک تنها راه برای جلب توجه گوگل و سایر موتورهای جستجو به دامنه شما نیست.

 

در واقع، ذکر نام برند و لینک های موجود در سایر وب سایت های قابل اعتماد نقش به همان اندازه در سئو خارجی ایفا می کنند. بنابراین، بک لینک و نام تجاری بخشی از آن را تشکیل می دهند. چه چیز دیگری؟ به نظر می رسد، وقتی یک پست مهمان برای وبلاگ شخص دیگری می نویسید یا حتی به اندازه نام تجاری خود (و نه به عنوان یک فرد) در صفحات، وبلاگ ها و سایت های دیگر، به عنوان تبلیغ خارج از صفحه به حساب می آید. البته بسیاری از تکنیک های خارج از صفحه دیگر در سئو وجود دارد و ما کمی به آن خواهیم رسید.

سئو داخلی در طراحی سایت شخصی بسیار تاثیر گذار است .

 

اما ابتدا، بیایید به این پاسخ دهیم که چرا سئو ی خارجی مهم است. آیا تمام تلاشی که برای سئو داخلی انجام می دهیم کافی نیست؟

معلوم شد، ممکن است اینطور نباشد.

 

 

بیشتر بخوانید : مزایای سئو

 

چرا سئو خارجی مهم است ؟

الگوریتم گوگل ممکن است دائما در حال به روز رسانی باشد، اما مهم نیست که چه به روز رسانی های جدیدی در راه است، بهینه سازی خارج از صفحه همچنان نقش مهمی در کمک به رتبه صفحه شما ایفا می کند. این به این دلیل است که تکنیک‌های سئو خارجی  به سایت اجازه می‌دهد تا ارتباط، اعتبار و قابلیت اعتماد کلی خود را به شدت بهبود بخشد. این همچنین در نتیجه شانس آن را برای رتبه بندی بالا در لیست نتایج جستجو افزایش می دهد.

 

البته، تعیین دقیق وزن هر تکنیک SEO در مورد الگوریتم های گوگل (و سایر موتورها) دشوار است. با این حال، به نظر می‌رسد کارشناسان موافق هستند که بهینه‌سازی خارجی احتمالاً حداقل 50 درصد آن را بر عهده دارد.

 

سئو خارجی چیست

 

 

سئو ی خارجی شامل ساخت لینک از چندین منبع است. این لینک ها دو نوع هستند:

پیوندها را دنبال کنید

پیوند do-follow یک نوع پیوند پیش‌فرض است که به ربات‌های گوگل یا عنکبوت‌ها اجازه می‌دهد تا پیوند یا ارزش پیوند را به پیوند یا صفحه وب که به آن پیوند داده شده است منتقل کنند. به عنوان مثال: اگر یک مجله مد مشهور، مثلا X، مقاله‌ای را به وب‌سایت خود اضافه کند و پیوند do-follow به کسب‌وکار مربوطه بدهد، فرض کنید Y، به این معنی است که X مقداری از ارزش خود را به Y می‌دهد. این مقدار به Y کمک می کند تا به صفحه رتبه بهتری دست یابد و در SERP رتبه بهتری کسب کند. بهترین راه برای استفاده از پیوند do-follow اضافه کردن یک کلمه کلیدی مرتبط به عنوان متن لنگر است.

ادامه مطلب  فاکتورهای سئو سایت (207 فاکتور کلیدی سئو )_آپدیت 2023

گوگل تعداد پیوندهای do-follow را که به وب سایت خود دریافت می کنید و از تعداد دامنه های جداگانه ای که آن را دریافت می کنید مشاهده می کند. هرچه تعداد پیوندهای do-follow از دامنه های متعدد و مرتبط بیشتر باشد، مقدار ارسال شده بیشتر می شود.

 

پیوند do-follow به این صورت است:

<a href=”https://www.infidigit.com”>INFIDIGIT Consultants</a>

 

لینک های no-follow

نوع پیوند بدون دنبال کردن به این معنی است که ربات‌ها یا عنکبوت‌های گوگل چنین پیوندهایی را دنبال نمی‌کنند. آنها هیچ پیوند یا ارزشی را به صفحه ای که به آن پیوند داده شده است منتقل نمی کنند. از آنجایی که هیچ پیوندی ارسال نمی شود، پیوندهای بدون فالو تأثیری در رتبه بندی ندارند. پیوندهای No-Follow در تلاشی برای جلوگیری از هرزنامه های وب معرفی شدند.

 

پیوندهای no-follow به این صورت است:

<a href=”https://www.infidigit.com” rel=”nofollow”>مشاوران INFIDIGIT</a>

 

چرا به سئو ی خارجی برای وب سایت خود نیاز دارید؟

سئو ی خارجی به ایجاد شناخت و اعتبار دامنه وب سایت کمک می کند. بدون آن، سایت شما به طور مداوم پایین تر از وب سایت های دیگر قرار می گیرد که در حال حاضر پیشروی قابل توجهی دارند. در حالی که پیوندها تنها سیگنال‌های خارج از صفحه نیستند که الگوریتم گوگل برای رتبه‌بندی یک سایت اعمال می‌کند، شاید حیاتی‌ترین آنها باشد.

با این حال، بسیاری از تکنیک‌ها یا تاکتیک‌های سئوی خارج از صفحه وجود دارد که باید آن‌ها را تمرین کنید. این به موفقیت در بازاریابی محتوای سئوی خارج از صفحه و کمک به ساخت برند کمک می کند.

به بیان ساده، برندها برای رتبه بندی در عبارات جستجوی رقابتی بدون سئوی خارج از صفحه مشکل دارند.

 

فاکتورهای مهمی که باید در حین انجام سئو خارجی در نظر بگیریم چیست؟

در زیر برخی از فاکتورهای سئو خارج از صفحه که باید در نظر گرفته شوند آورده شده است:

Domain Authority

ارتباط

ترافیک سایت

نوع پیوند

 

راهکارهای سئو خارجی

 

 

Domain Authority

Domain Authority یک معیار یا امتیاز اندازه گیری است که توسط Moz برای ارائه یک نمای کلی از عملکرد یک سایت ایجاد شده است. هنگام انجام فعالیت‌های خارج از صفحه، مهم است که اعتبار دامنه را در نظر بگیرید. Domain Authority یا به سادگی DA نشان دهنده کیفیت یک وب سایت است. اگر یک بک لینک از یک وب سایت با DA بالاتر به یک وب سایت با DA پایین تر از طریق پیوند do-follow هدایت شود، به وب سایت DA پایین تر کمک می کند تا رتبه صفحه بهتری داشته باشد و در SERP ها رتبه خوبی داشته باشد.

ادامه مطلب  سئو تکنیکال چیست ؟ + معرفی اصول فنی سئو

ارتباط

دریافت لینک از سایت های DA بالاتر مهم است. با این حال، مهم‌تر است که این سایت‌ها با سایتی که می‌خواهید به آن پیوند دهید مرتبط باشند. برای مثال اگر لینکی از یک برند مد با DA بالا به وب سایت خود دریافت کنید که تماماً در مورد نمایندگی های خودرو است، منطقی نخواهد بود و بک لینک های بیش از حد نامربوط می تواند الگوریتم هایی را برای جریمه ایجاد کند.

 

ترافیک سایت

هنگام انجام فعالیت‌های خارج از صفحه مانند ارسال تالار گفتگو، ارتباط با وبلاگ‌نویسان، و غیره، مهم است که بدانید این سایت‌ها/افراد چقدر ترافیک می‌توانند به سمت شما هدایت کنند. برای مثال اگر می‌خواهید یک فعالیت تبلیغی وبلاگ‌نویس یا ارسال تالار گفتگو انجام دهید، ترافیک آن سایت را با یک پسوند کروم مانند SEO Meta در کلیک بررسی خواهید کرد. پس از تأیید اینکه میزان ترافیک دریافتی سایت به اندازه کافی قابل توجه است، می توانید فعالیت ها را ادامه دهید.ترافیک ورودی به سایت باعث رشد خدمات سئو سایت می شود.

 

نوع پیوند

دو نوع لینک وجود دارد که ما هنگام انجام لینک سازی یا فعالیت های خارج از صفحه می سازیم. همانطور که در بالا توضیح داده شد آنها پیوندهای do-follow و no-follow هستند.

اهمیت به دست آوردن بک لینک های مرتبط و نحوه دریافت آنها

هر زمان که این سوال پرسیده می شود که سئو خارجی چیست ، بک لینک یکی از اولین پاسخ ها است. بک لینک ها نقش مهمی در ارتقای رتبه سئو ی وب سایت ها در بالا و بالاتر داشته اند.

روزانه بیش از 100 میلیارد جستجو در گوگل انجام می شود که محصولات یا خدماتی مانند جستارهای جستجوی آنها دارند. بیشتر کلیک‌های حاصل از این جستجوها توسط بیش از 200 فاکتور رتبه‌بندی تعیین‌شده توسط گوگل انجام می‌شود و بک لینک‌ها یکی از آنها هستند.

پیوندهای طبیعی به وب‌سایت شما که در هر وب‌سایتی با اعتبار دامنه کافی وجود دارد، به عنوان رأی اعتماد از این وب‌سایت‌ها برای وب‌سایت شما از نظر Google عمل می‌کند. این به موتورهای جستجو کمک می کند تا به محتوای وب سایت شما اعتماد بیشتری داشته باشند.

امیدواریم که این مقاله که توسط سایت وب رویال ( با هدف ارائه خدمات طراحی سایت ) برای شما عزیزان آماده شده است برایتان سودمند بوده باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
1
سلام👋
چگونه می توانم کمک کنم؟