سئو (seo) سایت چیست؟ بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) مدت هاست که غول بازاریابی دیجیتال بوده است . سئو وب سایت تنها راهی است که از طریق آن می توانید برند خود را از صدها رقیب متمایز کنید و پایه ای برای موفقیت بلند مدت بسازید که تنها با گذشت زمان رشد میکند . اگر وب سایت شما در رتبه بندی موتورهای جستجوگر گوگل (SERP) رتبه بالایی دارد ، تا زمانی که محتوا تولید کرده و آن را توزیع کنید، به این کار ادامه خواهد داد و همچنان رتبه خود را حفظ خواهید کرد. ترافیک وب سایت فوراً مانند تبلیغات پولی متوقف نمی شود.
اما چندین مزیت دیگر هم نشان می دهد که چرا سئو سایت برای کسب و کار کوچک یا بزرگ شما مهم است . بیایید نگاهی دقیقتر به شش مورد از آن مزیت ها و نحوه به حداکثر رساندن سئو سایت خود بیاندازیم .
عوامل مهم سئو سایت چیست؟
سئو یا بهینهسازی برای موتورهای جستجو، مجموعهای از فعالیتهایی است که با هدف بهبود رتبه سایت شما در صفحه نتایج موتورهای جستجو انجام میشود. برای بهبود سئو سایت شما، باید به عوامل مهمی که در رتبهبندی صفحات وب تأثیر میگذارند، توجه کنید. برخی از این عوامل عبارتند از:
-
محتوای با کیفیت
محتوای خوب و با کیفیت، عامل مهمی در بهبود سئو سایت است. باید مطمئن شوید که محتوای سایت شما مفید، خواندنی، اصیل و مرتبط با موضوعاتی است که مشتریان مورد نظرتان به دنبال آنها هستند.
-
کلمات کلیدی
استفاده از کلمات کلیدی مناسب، به بهبود سئو سایت کمک میکند. باید به کلماتی که کاربران در جستجوهایشان استفاده میکنند، توجه کنید و سپس این کلمات را در محتوای سایت و عناوین صفحات استفاده کنید.
-
ساختار وب سایت
ساختار مناسب وب سایت، بهبود سئو سایت را تسهیل میکند. باید به عنوان مثال، از ساختار سلسلهمراتبی برای صفحات استفاده کنید و صفحات مهم را در بالای سایت قرار دهید.
-
بک لینکها
لینکهای خارجی که به سایت شما ارجاع میدهند، عامل مهمی در بهبود سئو سایت هستند. باید به دنبال جذب بک لینکهای کیفی باشید.
-
سرعت بارگیری سایت
سرعت بارگیری صفحات سایت، بهبود سئو سایت را تحت تأثیر قرار میدهد. باید مطمئن شوید که سایت شما با سرعت بالا بارگیری میشود.
چرا سئو سایت برای کسب و کار آنلاین مهم است؟
- ایجاد ترافیک برای وب سایت شما
اولین و واضح ترین دلیل اهمیت سئو، ترافیک وب است . هدف بهینه سازی موتورهای جستجو بهبود رتبه شما در لیست های موتورهای جستجو برای کلمات کلیدی و عبارات خاص است . گوگل ، سهم زیادی از بازار موتورهای جستجوی جهان دارد و بهینه سازی برای آن می تواند به تولید ترافیک طولانی مدت و قابل توجهی کمک کند .
ترافیک ارگانیک تقریباً از هر منبع دیگری در سطح بالاتری عمل می کند . اینها افرادی هستند که فعالانه به دنبال راه حل هایی برای محصولات یا خدمات شما هستند. وقتی محتوای شما در یکی از جهانیترین گنجینه های دانش جهان ظاهر میشود ، مردم بیشتر از هر آگهی یا پست رسانههای اجتماعی به آن اعتماد میکنند ، که مستقیماً به دلیل دوم اشاره میکند.
- اعتماد و اعتبار کلی سایت
هیچ کس یک شبه به منبع قابل اعتماد اطلاعات معتبر تبدیل نمی شود . این موضوع نیازمند زمان و تلاش است . سئو سایت می تواند به تقویت این تلاش ها کمک کند و محتوای شما را در موقعیتی قرار دهد که در مدت زمان کوتاه تری برند شما را به طور موثرتری معرفی گردد.
سئوی قوی منجر به تجربه کلی بهتر کاربر برای وب سایت شما می شود . محتوای شما را در SERP ها بالاتر می برد . در نظر بگیرید که 28 درصد از کل کلیکها در یک موتور جستجو روی موقعیتهای 1 و 2 است . اعتماد ذاتی به این رتبه بندی ها وجود دارد که بیش از 20 سال بهینه سازی توسط Google و سایرین ایجاد شده است تا نتایج آنها تا حد امکان دقیق باشد . هنگامی که محتوای خود را برای موتورهای جستجو بهینه می کنید ، خود را در موقعیتی قرار می دهید که از این مزیت کامل استفاده کنید . شما با طراحی سایت فروشگاهی میتوانید به آسانی فروشگاه آنلاین خود را راه اندازی کنید.!
-
(UX) بهبود تجربه کاربری
یکی از ضروری ترین مواردی که متخصصان سئو به آن نگاه می کنند، تجربه کاربری (UX) است. گوگل، به ویژه، تاکید زیادی بر عناصر کلیدی UX دارد که شامل موارد زیر است:
- سرعت سایت
- سازگاری با موبایل یک سایت
- نرخ پرش
- ارتباط محتوا
- بازدید از صفحه
- میانگین زمان در صفحه
به طور خلاصه ، اگر سایت شما یک تجربه UX خوشایند نباشد ، تأثیر مستقیمی بر مدت اقامت افراد ، زمانی که در آنجا هستند چه میکنند و به نوبه خود، چگونه Google محتوای شما را ارزیابی و رتبه بندی میکند ، خواهد داشت . سئو سایت به این موضوع می پردازد و اغلب با توسعه دهندگان فرانت اند همکاری می کند تا عملکرد سایت شما را در همه دستگاه ها بهبود بخشد و محتوا را به شیوه ای معنادار و جذاب ارائه دهد.
- تعامل محلی
یکی دیگر از دلایل اهمیت سئو سایت این است که یکی از موثرترین راه ها برای تعامل با خریداران محلی است . جستجوی محلی بر ترکیبی از سئوی سنتی و سئوی محلی برای بهینه سازی ویژگیهای وب شما برای مناطق خاص در صورت لزوم متکی است.
اگر همه محصولات دیجیتال را ارائه می دهید و مکان مشخصی ندارید ، این موضوع (تعامل محلی)ممکن است مهم نباشد. برای فروشگاههای آجر و ملات یا آن هایی که در یک جامعه محلی حضور قوی دارند ، سئو ی محلی میتواند به برجسته شدن در یک بازار شلوغ کمک کند.
سئوی محلی از تاکتیک های مشابه سئو ی سنتی استفاده می کند ، اما بر شهرها، مناطق و کشورهای خاص مرتبط با محصول یا خدمات ارائه شده توسط شرکت تمرکز می کند. بهینه سازی هم در محل انجام میشود (مطالب مرتبط با مناطقی که برای آن بهینه سازی میکنید) و هم در خارج از سایت (استفاده از وبسایتهای بررسی، نمایههای رسانههای اجتماعی و خدمات فهرست محلی Google). طراحی سایت شرکتی یکی از تکنیک های برند سازی و معرفی شرکت است .
- seo همیشه در حال تغییر است
گوگل وبسایتها را با یک سری الگوریتمهای بسیار پیشرفته رتبه بندی میکند که برای دهه ها ساخته شدهاند . این الگوریتم ها بین 150 تا 250 عامل فردی را در نظر می گیرند. برخی از آن عوامل برای ما شناخته شده است. اما برخی دیگر نه و هر کدام از الگوریتم ها دائماً تغییر می کند .
هر بروزرسانی در الگوریتم گوگل باعث ایجاد تغییرات زیادی در نتایج SERP گوگل میشود . این بروزرسانی معمولاً باعث ایجاد سیل تغییرات در فهرست نتایج و سؤالاتی در مورد چگونگی اصلاح تغییرات (در صورت منفی بودن) می شود . در حالی که بیشتر این بهروزرسانیها کوچک هستند، برخی میتوانند به طور قابل توجه ای باشند ، مانند پیادهسازی فهرست اول موبایل که وب سایت های بدون طرح های سازگار با موبایل را در نتایج جستجوی موبایل پنهان میکند ، یا جریمههایی که سایتها به دلیل نداشتن گواهی SSL فعلی دریافت میکنند.
برای به روز ماندن از تغییرات الگوریتم گوگل و جلوگیری از از دست دادن ترافیکی که به دست آورده اید ، سئوی مداوم برای همه وب سایت های تجاری به شدت توصیه می شود.
- شناسایی فرصت های جدید
بهینه سازی برای موتورهای جستجو گوگل فقط ایجاد محتوا برای عباراتی نیست که می خواهید هدف قرار دهید . این در مورد نظارت بر ترافیک است تا ببینید مردم با چه چیزی درگیر هستند. هزاران شرکت کوچک در آغاز همهگیری ویروس کرونا این موضوع را از نزدیک یاد گرفتند. با بسته شدن بسیاری از کسب و کارها ، الگوهای جستجو به شدت تغییر کرد و بسیاری دیگر به کار از راه دور تغییر کردند .
این امر بسیاری از شرکتها را وادار کرد تا تلاشهای بازاریابی دیجیتال خود را متمرکز کنند، اما همچنین فرصتهای جدیدی را که ممکن بود متوجه وجود آنها نبودند ، آشکار کرد. با تغییر الگوهای جستجو، داشتن تلاش فعال سئو سایت به شما این امکان را می دهد که سریعتر به جستجوهای جدید و علاقه به محصولات و خدمات خود واکنش نشان دهید .
از تلاش های سئوی خود بیشترین بهره را ببرید
اگر به درستی انجام شود ، سئو می تواند تأثیر زیادی بر تجارت شما داشته باشد. ترافیک بیشتری ایجاد می کند، اعتبار برند را در چشم مشتریان بالقوه و مشتریان شما ایجاد می کند و فرصت های جدیدی را برای هجوم به رقبای شما شناسایی می کند.
دلایل زیادی وجود دارد که چرا (SEO) سئو سایت مهم است ، اما نکته اصلی این است که می تواند به رشد کسب و کار شما به روشی پایدار و طولانی مدت کمک کند . کاری که امروز انجام میدهید سالهای آینده به سود دهی خود ادامه خواهد داد. شما باید برای بهبود سئو سایت خود از خدمات طراحی سایت حرفه ای کمک بگیرید.
بهینه سازی سایت برای موتورهای جست وجو
بهینه سازی سایت یا همان SEO به معنای بهینه کردن سایت برای موتورهای جستجو است که به وسیله آن میتوانید رتبه سایت خود را در نتایج جستجوی موتورهای جستجو افزایش دهید.بهینه سازی سایت به دو دسته بندی On-Page و Off-Page تقسیم میشود. در بهینه سازی On-Page، به بهینه سازی محتوای سایت، ساختار و عناصر داخلی سایت (مثل عنوان صفحه، توضیحات متا، استفاده از عناصر هدینگ، نام دامنه و غیره) پرداخته میشود. در حالی که بهینه سازی Off-Page شامل بهبود سطح اعتبار و محبوبیت سایت شما از طریق سایر سایتها میشود، این شامل بک لینکها (Backlink)، شبکههای اجتماعی و سایر مدارکی است که برای بهبود سطح اعتبار و محبوبیت سایت در جستجوهای مختلف اهمیت دارند.
در کل، بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو یک فرآیند پیچیده و مستمر است و به نیازهای کاربران و تغییرات الگوریتم موتورهای جستجو توسط گوگل و سایر موتورهای جستجو بستگی دارد. برای بهبود رتبه سایت خود در نتایج جستجو، بهتر است از روشهای سیاه استفاده نکنید و به جای آن، روی ایجاد محتوای با کیفیت و تجربه کاربری خوب تمرکز کنید.