نکات کلیدی طراحی سایت (آپدیت شده 2023)

نکات کلیدی طراحی سایت

نکات کلیدی طراحی سایت و چگونگی رعایت آنها،مربوط به یک شرکت یا یک فروشگاه اینترنتی و حتی شخصی،یک پروژه چالش انگیز و طاقت فرسا محسوب می شود.یکی از مواردی که باعث می شود یک وب سایت نامناسب داشته باشیم این است که با کارهایی که باید قبل از طراحی سایت انجام بدهیم،آشنایی نسبی نداریم.شما باید به عنوان یک متقاضی دارای اطلاعات مناسب از تمام خواسته و هدف های خود باشید.در این صورت وب طراحی شده بسیار مفید و کاربردی خواهد بود. از جمله کارهایی که باید انجام دهید این است که نوع وب سایت خود را مشخص کنید.سایت های مختلف دارای امکانات متفاوتی هستند که بر روی قیمت تمام شده طراحی سایت اثر می گذارد.

نکات کلیدی طراحی سایت

 

۱ – منابع ورودی ترافیک

منابع ورودی ترافیک منظور همان کاربرانی هستند که برای بازدید از سایت ما از روشهای مختلف مانند سرچ در گوگل میپردازند.

 

منابع ورودی وب‌سایت به سه دسته اصلی تقسیم می‌شوند:

  • ارجاع شده:

    بازدیدکنندگانی که از یک وب‌سایت دیگر با کلیک کردن بر روی یک لینک به وب‌سایت شما راه می‌یابند.

  • جستجو:

    بازدیدکنندگانی که ابتدا کلمه‌های کلیدی موردنظرشان را در موتورهای جستجو وارد می‌کنند؛ سپس روی لینک به نمایش درآمده در صفحه نتایج کلیک می‌کنند و وارد وب‌سایت شما می‌شوند. ترافیک ورودی از موتورهای جستجو همچنین به دودسته اصلی پرداختی و ارگانیک تقسیم می‌شود. اگر تبلیغات شما مثل Google adwords در موتورهای جستجو به نمایش درآید و کاربر روی آن لینک کلیک کند، ترافیک ورودی پرداختی به شمار می‌رود.

  • مستقیم:

    بازدیدکنندگانی که آدرس وب‌سایت شمارا مستقیماً در مرورگر تایپ می‌کنند.

    بیشتر سایتها از هر سه گزینه استفتده میکنند که گزینه اول معمولا با پرداخت هزینه به سایتهای پربازدید میتوان کاربران را به سایت خودمون ارجاع بدیم.

 

 

راهکار طراحی یکی از نکات مهم و کلیدی در مورد طراحی سایت

دانستن انواع ترافیک ورودی به شما کمک می‌کند وب‌سایت را به‌گونه‌ای طراحی کنید که بازدیدکنندگان را بیشتر درگیر کند. تقسیم‌بندی منابع ورودی ترافیک همچنین ممکن است به شما کمک کند طراحی را به شکلی تغییر دهید تا تعداد بازدید را هم افزایش دهید.

برای جذب بازدید به شیوه ارجاعی، محتوا را به‌گونه‌ای تولید کنید تا سایر وب‌سایت‌ها به شما لینک دهند. این نوع محتوا ممکن است شامل مطالب وبلاگ، UI یا عناصر گرافیکی یا حتی اینفوگرافیک‌هایی باشد که سایر وب‌سایت‌ها می‌توانند آن‌ها را در صفحه‌های خودشان جای دهند و لینکش را به شما بازگردانند.

برای جذب ترافیک ورودی جستجو باید از اساسی‌ترین نکته‌های بهینه‌سازی موتورهای جستجو پیروی کنید. از کلمه‌های کلیدی مناسب بهره ببرید ومتاتگ و همچنین خصوصیت alt را هم فراموش نکنید. این نوع طراحی شاید برایتان چندان جذاب نباشد، اما بی‌شک یکی از ارزشمندترین بخش‌های طراحی به شمار می‌رود.

از آدرس URL مناسب استفاده کنید تا کاربران آن را به‌راحتی به خاطر بسپارند و ترافیک ورودی مستقیم وب‌سایتتان هم افزایش یابد. آدرس‌هایی که از چند کلمه پیوسته تشکیل‌شده‌اند، بهتر در ذهن مخاطب باقی می‌مانند. سعی کنید از نقطه یا underline در انتخاب آدرس وب‌سایت خود استفاده نکنید.

اجازه دهید یک نکته مفید دیگر هم برای بهبود طراحی به موارد قبلی اضافه کنیم: امکان جستجو را به‌صورت برجسته در وب‌سایت خود فراهم آورید. بازدیدکنندگانی که برای چندمین بار به وب‌سایت شما وارد می‌شوند، با دیدن نوار جستجو درمی‌یابند که می‌توانند هرچه موردنیازشان است را از همان صفحه خانه و به‌راحتی پیدا کنند. طراحی نوار جستجو در صفحه اصلی به افزایش ترافیک ورودی مستقیم و همچنین بهبود معیار مدت‌زمان حضور کاربران در وب‌سایت کمک می‌کند.

 

 

۲ – کلمه‌های کلیدی

از دیگر نکات کلیدی طراحی سایت این است که بررسی کنید موضوع اصلی وب‌سایت شما چیست؟ دانستن اینکه کار ما مربوط به چه موضوعی است، می شود همان کلمه ی کلیدی که باید با اون کلمه تو نتایج جستجوی گوگل برتر بشیم.

ممکن است درک شما از موضوع اصلی وب‌سایت با برداشت سایر کاربران از آن، متفاوت باشد. معیار کلمه‌های کلیدی و همچنین جستجوی درون وب‌سایت به شما نشان می‌دهند کاربران با کدام کلمه‌های کلیدی به محتوا و وب‌سایتتان دسترسی پیدا می‌کنند. این اطلاعات همچنین شمارا آگاه می‌سازد که کاربران در هنگام ورود به وب‌سایت شما دقیقاً به دنبال چه موضوعی بوده‌اند. شما و کاربران در ایده‌آل‌ترین حالت ممکن درباره موضوع محتوا و وب‌سایت اتفاق‌نظر دارید.

با بررسی این معیارها از خودتان بپرسید آیا این کلمه‌های کلیدی با موضوع محتوای شما همخوانی دارد؟ آیا ترافیک ورودی شما ارزشمند است و کاربران همان اطلاعات موردنظرشان را پیدا می‌کنند؟

 

راهکار طراحی

اغلب طراحان وب‌سایت معتقدند که باید مشتی کلمه کلیدی حتی بی‌ربط را در وب‌سایت بگنجانند. استفاده از کلمه‌های کلیدی مرتبط در طراحی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است اما هرگز نباید وب‌سایت را مملو از این کلمه‌ها کنید.

  • از طراحی Responsive بهره ببرید؛ از وب‌سایت‌های متعدد با محتوای تکراری دوری‌کنید.
  • متن را بر اساس گفتار و سلیقه کاربران تنظیم کنید، اما از اشتباه‌های دستوری و املایی دور بمانید.
  • امکان به اشتراک‌گذاری محتوای وب‌سایت را فراهم آورید تا در سایر شبکه‌های اجتماعی هم اعتبار کسب کنید.
  • به سایر منابعی که محتوا یا کلیدواژه مشابه شما دارند، لینک دهید.
  • بیش‌ازحد از کلمه‌های کلیدی استفاده نکنید تا مانند ربات به نظر نرسید. محصولات، اطلاعات و محتوای پرطرفدار را ترویج دهید.

 

۳ – بازدید از سایت

بازدیدکنندگان وب‌سایت به دودسته اصلی تقسیم می‌شوند: دسته اول کسانی هستند که برای اولین بار از محتوای شما بازدید می‌کنند و دسته دوم هم بازدیدکنندگانی هستند که تابه‌حال بیش از یک‌بار وارد وب‌سایتتان شده‌اند.همیشه سعی کنید دو دسته را جذب به بازدید از سایت کنید.

 

۴ استفاده از عکس های مرتبط

نمی توان گفت استفاده از تصویر در پس زمینه سایت عامل بدی محسوب می شود،بلکه در صورتی که انتخاب عکس ها با دقت انجام شود و رنگ بندی آن هم در نظر داشته باشیم،تاثیر چشم گیری بر روی تمام افرادی که وارد سایت شما می شوند،می گذارد. توصیه می کنیم صفحه اصلی را به وسیله تصاویر و محتوا،خیلی شلوغ نکنید.برای اینکه بتوانید موجب جلب توجه بازدیدکنندگان شوید،می توانید از عکس های مرتبط و جذابی استفاده کنید.

 

فونت و رنگ بندی سایت

 

۵ فونت و رنگ بندی برای وب سایت

مسئله رنگ بندی و انتخاب فونت هم دو مورد مهمی می باشد که نباید نادیده گرفته شوند و نباید از آنها غافل شد.در طراحی سایت فروشگاهی،با توجه به روان شناسی رنگ ها استفاده از رنگ های تیره توصیه نمی شود.این در حالی است که اگر در بیشتر قسمت های سایت از رنگ های روشن استفاده شود،سبب بی روح شدن ظاهر سایت خواهد شد و چشمان مخاطبان را خسته خواهد کرد.ممکن است تصور کنید که انتخاب فونت و تم مناسب کار بسیار ساده و پیش افتاده ای می باشد؛ولی آنچه موجب هماهنگی در تمام بخش های وب سایت شما می شود،رعایت همین دو مورد به ظاهر پیش افتاده است که تاثیرات فراوانی بر روی جذب مخاطبان خواهد گذاشت.

 

۶ – نکات گرافیکی طراحی سایت

اگر بخواهیم تمامی این نکات را اولویت بندی کنیم،می توان گفت رعایت اصول گرافیکی سایت جزو مهم ترین اصل در جذب کاربران می باشد.در صورتی که می خواهید اعتبار وب سایت شما افزایش پیدا کند،از گرافیک حرفه ای و مناسب استفاده کنید و در کنار آن عکس های زیبا هم به کار ببرید تا بر جذابیت سایت خود بیفزایید و بتوانید یک تصویر زیبا در ذهن کاربران به وجود بیاورید.همان طور که گفتیم مهم ترین صفحه وب سایت شما،صفحه اصلی می باشد.هر چند همه ی صفحات باید دارای طراحی مناسبی داشته باشند ولی صفحه اصلی دارای اهمیت بالاتری می باشد و با توجه به اینکه اولین صفحه ای است که توسط کاربران دیده می شود،باید به گونه ای طراحی شود که موجب جلب توجه بازدیدکنندگان شود.در صورتی که کاربران با سرچ در گوگل به صفحات دیگر وب سایت شما بیایند،این احتمال وجود دارد که از صفحه اصلی هم بازدید کنند.اکثر مشتریان پیش از اینکه از خدمات یک شرکت استفاده کنند،سایت آن را مشاهده می کنند.حتی زمانی که این خدمات به شکل آفلاین ارائه شود.مناسب ترین شیوه برای طراحی گرافیکی وب این است که طبق نتایج معماری اطلاعات سایت پیاده سازی شود.با این روش اطمینان پیدا می کنید که گرافیک سایت نه تنها موجب لطمه به خدمات طراحی سایت نمی شود،بلکه باعث توجه بیشتر افراد هم می شود.

 

راهکار طراحی 

وب‌سایت شما برای جذب هر دو گروه بازدیدکنندگان باید دارای شرایط مشخصی باشد.

  • وب‌سایت شما باید دارای محتوای تصویری جذاب باشد تا توجه بازدیدکنندگان تازه را به خود جلب کند. از طرفی این طراحی باید پویا باشد تا بازدیدکنندگان تکراری را هم در سایت نگه‌دارد. اولین قدم برای جذب بازدیدکنندگان استفاده از تصاویر و ویدیوهای جذاب است.
  • وب‌سایت شما باید موضوع اصلی محتوایش را در همان نگاه اول به بازدیدکنندگان نشان دهد و آن‌ها را دریافتن محتوای موردنظرشان راهنمایی کند. از عنوان بزرگ، لوگوی اختصاصی و عناصر پیمایش مناسب بهره ببرید تا حس هدفمندی وب‌سایت را به‌خوبی به نمایش بگذارید.
  • همیشه باید کاربر را به تعامل وادار کنید تا این رابطه دوطرفه باقی بماند. برای مثال، بازدیدکنندگان را تشویق کنید لینکی را باز کنند؛ ویدیویی را تماشا کنند؛ بازی را اجرا کنند یا برای دریافت تخفیف و دعوت به رویدادهای اختصاصی ثبت‌نام کنند. CTA باید واضح طراحی شود. از دعوت کاربران به تعامل و ایجاد رابطه دوطرفه هراس نداشته.

 

 

۷ – صفحه های برتر وب‌سایت

فهرست صفحه‌هایی که کاربران بیشتر با آن‌ها تعامل دارند، یکی از جالب‌توجه‌ترین عناصر تحلیل وب‌سایت به شمار می‌رود. وب‌سایت‌هایی با وبلاگ‌های بزرگ و قدرتمند می‌توانند از این اطلاعات برای شناخت موضوع‌های پرطرفدار کمک بگیرند و مطالب بعدی خود را بر اساس همین موارد تنظیم کنند. وب‌سایت‌های فروشگاهی از این اطلاعات برای شناسایی محصولات و خدمات پرطرفدار بهره می‌برند و میزان فروش خود را به کمک آن افزایش می‌دهند. شناسایی صفحه‌های برتر همچنین به وب‌سایت‌های معمولی در تعیین جریان ترافیک ورودی کمک می‌کند و نشان می‌دهد که آیا کاربران موفق به بازدید محتوای موردنظرشان شده‌اند یا خیر.

بسیاری از صاحبان وب‌سایت‌ها از مشاهده فهرست برترین صفحه‌هایشان شگفت‌زده می‌شوند. ۱۰ صفحه برتر وب‌سایت‌ها اغلب شامل صفحه درباره ما یا تماس می‌شود؛ چراکه کاربران معمولاً تمایل دارند بدانند شما که هستید و در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کنید یا قصد دارند در رابطه با موضوعی با شما صحبت کنند. صفحه وبلاگ یا اخبار هم در این فهرست جای می‌گیرد؛ چراکه ممکن است حداقل یکی از خبرهای منتشرشده توسط شما مخاطبان زیادی را جلب کرده باشد. داده‌ها و اطلاعات درباره زمینه فعالیت یا کسب‌وکار و حتی صفحه خانه در این فهرست قرار می‌گیرد.

بررسی صفحه‌های پرطرفدار همچنین به شما کمک می‌کند دریابید آیا اهدافتان با اهداف کاربران در یک راستا قرار می‌گیرد یا خیر؟ آیا آن‌ها از محتوایی که برایتان مهم است، بازدید می‌کنند؟

 

۸– لینک دهی داخلی

نه تنها صفحه اصلی بلکه در دیگر صفحات سایت هم باید اصول طراحی را رعایت کرد.سایت شما باید به گونه ای طراحی شده باشد که پس از ورود کاربران به هر صفحه،این احساس را نداشته باشد که به انتها یا بن بست رسیده است که فقط از طریق بستن سایت می تواند خارج شود.لینک دهی مناسب میتواند زمان باقی ماندن افراد را در سایت شما افزایش دهد.قطعا برای اینکه بتوانید بازدیدکنندکان را به داخل سایت خود هدایت کنید از راه های مختلفی استفاده کرده اید،در نتیجه برای اینکه آنها را در ادامه مسیر رها نکنید باید به ارائه مطالب مناسب و مرتبط با زمینه کاری خود بپردازید.باید تمام تلاش خود را بکنید تا یک دید کلی از وب سایت به کاربران بدهید و بتوانید آنها را به صفحات مختلف هدایت کنید.هنگامی که شما یک شناخت نسبی از مخاطبان خود داشته باشید،به آسانی می توانید به ارائه مطالب مفید بپردازید و با لینک دهی مناسب آنها را به صفحات دیگر ببرید.

  • لینک‌ها و CTA را در صفحه‌های پربازدید مانند «خانه» تعبیه کنید. همچنین باید امکان دسترسی راحت را به این نوع محتوا برای بازدیدکنندگان فراهم آورید.
  • یک‌راه بهتر برای جلب‌توجه کاربران این است که لینک‌ها و CTA را در قالب بنر و تصاویر جذاب بگنجانید.
  • محبوب‌ترین صفحه‌های وب‌سایت را در منوی اصلی هم قرار دهید یا لینکشان را در شبکه‌های اجتماعی مختلف به اشتراک بگذارید. از یک صفحه محبوب به صفحه پربازدید دیگر لینک دهید و کاربران را به پیمایش و بازدید از این صفحه‌ها تشویق کنید. نمایش نوار «صفحه‌های پربازدید» یا «مطالب برتر» یکی از بهترین روش‌ها برای ترویج این لینک‌ها است.

 

۹– صفحه‌های خروج

شیوه خروج بازدیدکنندگان از وب‌سایت شما به‌اندازه روش ورودشان حائز اهمیت است.

نرخ صفحه‌های خروج درصد بازدیدکنندگانی را نشان می‌دهد که از هر صفحه مشخص وب‌سایت شما خارج‌شده‌اند. ممکن است تصور کنید این معیار با نرخ پرش مشابه است اما تفاوت میانشان آنجاست که نرخ صفحه‌های خروج درواقع رفتار بازدیدکنندگان صفحه‌های مختلف را دنبال می‌کند، اما نرخ پرش معیاری است که تنها یک صفحه را در نظر می‌گیرد.

اگر نرخ خروج از هر صفحه بالا باشد، علت آن ممکن است به مشکلات رابط کاربری مانند خطا یا مسیر منفصل مربوط شود. از طرف دیگر، نرخ خروج بالا برای برخی صفحه‌ها مانند «پرداخت نهایی» در وب‌سایت‌های فروشگاهی ضروری به نظر می‌رسد و نشان‌دهنده تکمیل روند ثبت سفارش است.

اگر نرخ خروج صفحه‌ها از سطح انتظارات شما دور باشد، احتمالاً باید طراحی وب‌سایت را دستخوش تغییر کنید و آن را بهبود ببخشید.

 

نکات طراحی 

  • در شرایطی که نرخ خروج صفحه‌ها بالاست و مایل هستید بازدیدکننده را همچنان در وب‌سایت نگه‌دارید، باید در طراحی سایت شخصی خود دقت داشته یاشید و صفحه را به شکلی طراحی کنید که میزان درگیری کاربر را افزایش دهد. برای مثال، به محتوای جالب یا مرتبط در یک صفحه دیگر لینک دهید و همه دکمه‌های CTA را هم بررسی کنید تا هیچ‌کدام مشکل نداشته باشند و به‌درستی کاربران را به صفحه دیگر انتقال دهند. خطای لینک در CTA ممکن است علت اصلی افزایش نرخ خروج باشد.
  • اگر نرخ خروج در برخی صفحه‌ها پایین است و این امر شمارا نگران می‌کند، بهتر است علتش را ریشه‌یابی کنید. اجازه دهید دوباره به طراحی فروشگاه‌های اینترنتی بازگردیم. اگر نرخ خروج در صفحه تکمیل سفارش پایین است، احتمالاً یک لوپ لینک یا حلقه لینک در طراحی این صفحه وجود دارد که اجازه نمی‌دهد کاربر همه مراحل ثبت سفارش را موفقیت‌آمیز پشت سر بگذارد. برای رفع این مشکل باید رابط کاربری را بررسی کنید و آن را کمی تغییر دهید.
  • به خاطر داشته باشید که خروج از صفحه الزاماً خوب یا بد نیست. همه کاربران سرانجام از وب‌سایت شما خارج می‌شوند. نکته کلیدی درباره معیار نرخ خروج دقیقاً به خروج غیرمنتظره مربوط می‌شود. اگر اغلب بازدیدکنندگان از صفحه‌های معمول و مورد انتظارتان خارج می‌شوند، جای نگرانی وجود ندارد. از طرفی اگر کاربران در میانه روند تکمیل سفارش از وب‌سایت خارج می‌شوند، علت آن احتمالاً خطای طراحی یا رابط کاربری است.

 

رعایت نکات سئو

 

۱۰رعایت نکات سئو

اگر وب سایت شما برای موتورهای جست وجو بهینه شده باشد،می توانید در بین نتایجی که این موتورها نشان می دهند،قرار داشته باشید.رعایت نکات سئو سایت که به عنوان یک عامل مهم در بازاریابی آنلاین به شمار می رود،باعث می شود عملکرد سایت شما بهبود پیدا کند.کلیک ارگانیک مناسب ترین و ارزان ترین روش برای جذب کاربران می باشد.یعنی کاربرانی که با دیدن لینک وب سایت شما در موتورهای جست و جو،با کلیک بر روی آن وارد سایت می شوند.یکی از عوامل مهمی که در باعث می شود سایت شما در بالای فهرست قرار گیرد و باید به آن توجه ویژه ای داشت،رعایت اصول کدنویسی می باشد.موتورهای جست و جو همواره وب سایت ها را دنبال می کنند و اطلاعات آنها را در بانک های اطلاعاتی خود ذخیره می کنند.هنگامی که در ایندکس کردن صفحات مختلف،به وسیله کدهای نوشته گمراه شوند،یا از آن ها عبور می کنند یا سبب پایین آوردن اعتبار وب سایت شما می شوند.به یاد داشته باشید که این موتورهای جست و جو به زیبا بودن وب سایت،عکس های متحرک و تمامی مواردی که به ظاهر سایت مربوط می شود،اهمیت زیادی نمی دهند.بلکه به صورت اتوماتیک محتوا را می خوانند.نباید این گونه برداشت کنید که سایت شما نمی تواند زیبا و جذاب باشد،بلکه در عین زیبایی باید اصول اصلی طراحی سایت هم در آن رعایت شود.

 

۱۱_ انتخاب منوی مناسب

نحوه چیدمان سایت از دیگر نکات کلیدی طراحی سایت می باشد که باید در طراحی وب سایت به آن توجه داشت.اگر می خواهید یک راهنمای خوب در اختیار کاربرانی که وارد سایت شما می شوند بگذارید،استفاده از یک منوی مناسب بهترین گزینه می باشد.در زمان انتخاب نوع منو به این نکته توجه داشته باشید که امکان بازدید کاربران از صفحات مختلف وجود داشته باشد،به گونه ای که تعویض صفحات به آسانی انجام شود.پیشنهاد می کنیم در طراحی زیر منو و منو،استفاده از ساختار درختی را در نظر داشته باشید.به طوری که قسمت های مهم سایت به صورت کاملا واضح مشخص باشد و نمایش آنها به گونه ای باشد که صفحات هر بخش به شکل زیر مجموعه آن بخش باشد.هر چند با توجه به نوع وب سایتی که شما دارید و خدماتی که ارائه می دهید،انتخاب منو تفاوت خواهد داشت.برای مثال در صورتی که دارای یک سایت فروشگاهی بزرگ می باشید که شامل محصولاتی با دسته بندی مختلف است،بهتر است از منوهایی که به صورت گرافیک خطی هستند،استفاده نکنید.در این حالت توصیه می کنیم از مگا منوها استفاده کنید که گزینه مناسب تری هستند.اما در صورتی که دارای یک سایت شرکتی هستید که فعالیت شما در زمینه های خاص و مختلفی می باشد،برای اینکه کاربران بتوانند خدمات شما را مشاهده کنند،از منوی خطی استفاده نمائید.

 

۱۲- بالا بردن سرعت بارگذاری سایت

یکی دیگر از نکات کلیدی طراحی سایت موفق توجه به سرت بارگذاری سایت می باشد.اگر سرعت لود صفحات کم باشد،ممکن است بسیاری از بازدیدکنندکان را از دست بدهید.در دنیای امروز که بیشتر از هر چیزی سرعت مهم است،در صورت کند بودن وب سایت شما یا تعویض صفحات سرعت مناسبی نداشته باشد،کاربران کلافه خواهند شد و خارج می شوند؛حتی ممکن است که دیگر به وب شما بازنگردند.از جمله کارهایی که می توانید برای افزایش سرعت سایت خود انجام دهید،کاهش حجم عکس های به کار برده شده،بهینه کردن کدهای زده شده و دسترسی به بانک های اطلاعاتی و…

 

۱۳- افزایش امنیت سایت

مسائل امنیتی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند.تمامی هکرها و افرادی که در حیطه علوم ضدامنیتی فعالیت می کنند،گاهی برای سرگرمی و یا گاهی برای دسترسی به اطلاعاتی که دارای اهمیت هستند، تایم زیادی می گذارند تا بتوانند وب سایت هایی که از نظر امنیتی ضعیف هستند را پیدا کنند.در نتیجه تجربه و میزان مهارت طراح وب در حوزه امنیتی بسیار مهم می باشد و دارای اهمیت بالایی است.

 

 

ادامه مطلب  دیجیتال مارکتینگ چیست؟ + آموزش بازاریابی دیجیتال و چرا اهمیت دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
1
سلام👋
چگونه می توانم کمک کنم؟