ریدایرکت چیست ؟ + انواع آن ریدایرکت 2022

ریدایرکت | گروه طراحی سایت وب رویال

ریدایرکت چیست؟

 

ریدایرکت به معنای این است که شما یک صفحه ای قبلا داشته اید که بنابه هر دلیلی می خواهید آن را حذف کنید یا می خواهید آدرس url  آن را تغییر دهید باید ریدایرکت یا ارجاع مورد نظر را انجام دهید تا به مشکلات احتمالی مانند ارور 404 یا ارورهای دیگر بر نخورید چون هم بازدیدکنندگان و کاربران خود را از دست می دهید و هم در نتایج گوگل افت خواهید داشت.

ریدایرکت یک ارجاع از یک  URL (صفحه قدیمی) به URL دیگر (صفحه جدید) است.

 

انواع مختلفی از تغییر مسیریا ریدایرکت ها وجود دارد که همه اینها با یک کد و عدد نام گذاری شده اند و اغلب شما از تغییر مسیر 301 می شنوید.

 

در این مقاله به شما توضیح خواهم داد که چه زمانی می توانید از ریدایرکت استفاده کنید و چه ریدایرکت هایی وجود دارد.

 

چه زمانی می توانید از تغییر مسیر استفاده کنید؟

 

ایجاد یک وب سایت فقط شروع کار است. پس از آن، همیشه چیزهای دیگری مانند ایجاد تغییر مسیر وجود دارد. دلایل مختلفی برای ایجاد ریدایرکت در وب سایت شما وجود دارد، اما اجازه دهید ابتدا به اصول اولیه بپردازیم.

 

هر صفحه در وب سایت شما یک URL منحصر به فرد دارد. این URL برای گوگل و سایر موتورهای جستجو شناخته شده است و ممکن است وب سایت های دیگری نیز به این صفحه لینک داده باشند.

 

در وردپرس و سایر سیستم های مدیریت وب سایت، ویرایش یک صفحه و تغییر URL آسان است. به عنوان مثال، می توانید این کار را انجام دهید زیرا:

ادامه مطلب  LSI چیست ؟ و چه کاربردی دارد ؟ + 5 روش پیدا کردن lsi

 

  • شما می خواهید کل وب سایت خود را به نام دامنه دیگری منتقل کنید.
  • شما یک صفحه جدید در همان موضوع ایجاد می کنید.
  • URL خیلی طولانی است و می خواهید آن را کوتاهتر کنید.
  • برای بهینه سازی وب سایت شما برای موتورهای جستجو
  • شما می خواهید دو وب سایت را در یک وب سایت ادغام کنید.
  • یا فقط می خواهید کل وبسایت را حذف کنید!×

دلیلش هر چه که باشد  نمی تواند این باشد که بازدید کننده شما و موتورهای جستجو صفحه کامل را از دست داده و در صفحه خطا قرار بگیرند.

 

در تمام شرایط فوق، قطعاً باید از تغییر مسیر استفاده کنید، به طوری که بازدیدکننده همیشه در یک صفحه موجود از وب سایت شما قرار می گیرد و Google با دیدن ریدایرکت می داند که صفحه کجا رفته است.

 

 

از چه نوع تغییر مسیرهایی می توانم استفاده کنم؟

 

تغییر مسیر 301: این نشان می دهد که یک URL به طور دائم تغییر کرده است.

تغییر مسیر 302: این نشان می دهد که یک URL به طور موقت تغییر کرده است.

تغییر مسیر 307 : این نشان می دهد که یک URL به طور موقت تغییر کرده است.

 

تغییر مسیر 301:تغییر مسیر دائمی

با تغییر مسیر 301، بازدیدکننده به صفحه جدید (URL)  جدید  هدایت می شود و گوگل و سایر موتورهای جستجو مطلع می شوند که این یک تغییر نهایی است.

 

URL قدیمی باید به طور دائم به URL جدید هدایت شود. مزیت تغییر مسیر 301 این است که ارزش سئوی صفحه قدیمی به صفحه جدید نیز برده می شود.

 

صفحه جدید جای صفحه قدیمی شما را در نتایج جستجو می گیرد. ارزش سئو ایجاد شده، به عنوان مثال از طریق بک لینک هایی که به وب سایت شما داده را هم نیز تا حد زیادی حفظ می کند.

ادامه مطلب  اصول طراحی سایت چه تاثیری بر ترافیک سایت دارد؟

 

بنابراین، اگر می خواهید URL قدیمی خود را به صفحه جدیدی فوروارد کنید و این یک تغییر دائمی است، از ریدایرکت 301 استفاده کنید.

 

تغییر مسیر 302: تغییر موقت

همچنین می توانید یک تغییر موقت در URL ایجاد کنید. شما این کار را با تغییر مسیر 302 انجام می دهید. احتمالاً از خود می‌پرسید که این در چه موقعیت‌هایی مفید است و چرا باید URL را به طور موقت تغییر دهید؟

 

من می بینم که یک تغییر مسیر 302 به طور مرتب در فروشگاه های اینترنتی استفاده می شود. این یک راه آسان برای غیرقابل دسترس کردن صفحه یک محصول فروخته شده است.

 

شما ارزش سئو را با تغییر مسیر 302 نمی دهید، زیرا موقتی است. به محض حذف تغییر مسیر 302، صفحه قدیمی دوباره برای بازدیدکنندگان و موتورهای جستجو قابل مشاهده خواهد بود.

 

ریدایرکت 307 (انتقال موقتی)

ریدایرکت 307 در حقیقت نسخه ارتقا یافته 302 می باشد. در بیشتر موتور های جستجو این ریدایرکت به عنوان همان 302 به حساب می آید. تنها مورد استثنا در آن زمانی است که محتوا واقعا به طور موقت به آدرس جدیدی منتقل شده است. عموماَ توصیه می شود برای تمام محتوا هایی که به طور موقت به آدرس جدیدی انتقال یافته اند از ریدایرکت 302 استفاده کنید.

 

 

 

در اکثر مواقع شما به سراغ تغییر مسیر 301 می روید، اما خوب است که گزینه ریدایرکت 302 هم داشته باشید.

 

چگونه می توانید یک تغییر مسیر ایجاد کنید؟

راه اندازی تغییر مسیر در وردپرس

در بسیاری از موارد شما می خواهید آن را با کمترین تکنیک ممکن در سریع ترین زمان ممکن انجام دهید. اگر وب سایت وردپرسی دارید، می توانید این کار را با افزونه هایی مانند Redirection، Yoast SEO (premium) یا افزونه Quick Page/Post Redirect انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
1
سلام👋
چگونه می توانم کمک کنم؟