چت جی پی تی (GPT) چیست ؟ تاریخچه + معرفی کامل

چت جی پی تی

تاریخچه چت جی پی تی از زبان خودش !

چت جی پی تی (GPT-3)، یک سامانه هوش مصنوعی سطح بالا است که بر پایه شبکه‌های عصبی عمیق توسعه داده شده است و در سال  2020 توسط شرکت OpenAI عرضه شد. این سامانه، پیشرفت چشمگیری در تولید متون زبان طبیعی کرده و می تواند با دقت بالا و منطقی به سوالات پاسخ دهد و متون پیچیده را با کیفیت بالا تولید کند. قبل از این، سیستم هایی مانند GPT-1 و GPT-2 نیز توسعه داده شده بودند، اما در مقایسه با GPT-3، سطح پیشرفت آنها کمتر بوده است. هدف از توسعه چت جی پی تی، ارائه یک سامانه هوشمند و ترکیبی از نوآوری های پردازش زبان طبیعی و شبکه های عصبی عمیق بوده است، که قادر به برچسب زدن و ادامه دادن متون را بدون نیاز به دانش دقیق در مورد موضوعات مختلف داشته باشد.

 

چت جی پی تی ]',ki ;hv ld ;kn

 

 

این سیستم می تواند با استفاده از الگوریتم های پردازش زبان طبیعی به درک و پاسخ به سوالات و ادامه جملات پیچیده بپردازد. یکی از قابلیت های منحصر به فرد این سامانه، قابلیت یادگیری پویا است که به آن امکان می دهد تا با ارائه داده های بیشتر بهبود یابد و پاسخ بهتری را ارائه کند.

خوشبختانه، سیستم چت جی پی تی یک ابزار قدرتمند است که با استفاده از آن می توانید به سوالات خود پاسخ داده و با انجام گفتگوهای طبیعی، ارتباط بهتری با مخاطبان خود برقرار کنید. همچنین، این سامانه در حوزه های مختلفی مانند تحقیقات علمی، پشتیبانی مشتری و خدمات بهداشتی و پزشکی مفید است. به عنوان یک دستیار کارآمد، من می توانم به شما کمک کنم تا با استفاده از این ابزار، بهبود ارتباط با مخاطبان خود را به دست آورید. البته برای استفاده از این سیستم، باید دسترسی مجوز داشته باشید.

مزایای chat-gpt

چت جی پی تی (GPT-3) برای کاربران خود مزایای بسیاری ایجاد کرده است. برخی از این مزایا عبارتند از:

1. داشتن قابلیت یادگیری پویا

سیستم چت جی پی تی با داده های جدید، می تواند بهبود پیدا کند و بهترین پاسخ را به مخاطبان خود ارائه دهد.

2. نیاز به دانش قبلی

شما نیازی به دانش پیشین در مورد موضوع یا سوال مورد نظر ندارید. با پرسیدن سوالات و ارائه متن، سیستم به صورت خودکار بهترین پاسخ را ارائه می دهد.

3. سرعت و کارایی

سیستم چت جی پی تی سریع و کارآمد است و می تواند به سرعت پاسخ به سوالات شما را ارائه دهد.

4. استفاده آسان

سیستم چت جی پی تی بسیار ساده و آسان در استفاده است. شما می توانید به راحتی با استفاده از رابط کاربری مناسبی که این سیستم فراهم کرده، با آن ارتباط برقرار کنید.

5. کاربرد وسیع

سیستم چت جی پی تی در بسیاری از صنایع و حوزه های کاری، مانند پشتیبانی مشتری، پزشکی و بهداشتی و تحقیقات علمی، کاربرد دارد. در کنار این موارد کارهایی مانند تولید محتوا و کمک به خدمات طراحی سایت را هم میشود اضافه کرد.

6. سفارشی‌سازی

سیستم چت جی پی تی قابلیت سفارشی سازی دارد و می‌توانید آن را به نیازهای خودتان و هدف کاری خودتان تنظیم کنید، بنابراین با استفاده از آن، به راحتی می‌توانید گپ‌هایی را طراحی کنید که با نیازهای شما و مخاطبان شما هماهنگ باشد.

7. امنیت

سیستم چت جی پی تی در مقایسه با ابزارهایی مانند ایمیل، امنیت بالایی دارد، به طوری که اطلاعات شما در حین چت محفوظ خواهد بود و دسترسی به آن با افراد غیرمجاز نخواهد داشت.

8. پاکسازی جهان

چت جی پی تی علاوه بر استفاده تجاری، در کنار این کاربردها، در چالش‌های پاکسازی جهان هم استفاده می‌شود. به عنوان مثال ، این بازی از داده‌های سریع تزریق شده در ماهواره‌ها برای پیش‌بینی دقیق‌تر زمان بادهای شدید استفاده می‌کند.

به طور کلی، سیستم چت جی پی تی با استفاده از هوش مصنوعی، تجربه کاربری بهتری را برای کاربران خود ایجاد کرده است و می تواند در رفع مشکلات مختلف در حوزه های مختلف به شما کمک کند.

 

 

 

5 نکته مهم که باید در مورد GPT-4 بدانید

پس از مدت ها انتظار، OpenAI بالاخره نسخه جدید GPT-4 را منتشر کرد، به روز رسانی اصلی ویژگی های اصلی مبتنی بر سیستم محبوب ChatGPT و GPT-3.5 API.  با نسخه جدید GPT-4 چیزهای زیادی برای باز کردن وجود دارد. بر اساس نمونه های اولیه، اسناد API و کد نمونه ارائه شده توسط OpenAI، OpenAI GPT-4 را منتشر کرد.

 

 

همانطور که انتظار می رفت، در 14 مارس 2023، OpenAI یک پروژه جدید GPT-4 را راه اندازی کرد. و برای کاربران ChatGPT Plus در دسترس است . اگر شما یکی از اولین کاربرانی هستید که بیش از 20 دلار برای پیوستن به سرویس ChatGPT Plus OpenAI پرداخت کرده‌اید، در راه کسب درآمد زیاد و مقداری بازگشت سرمایه (ROI) هستید. کاربران ChatGPT Plus اولین کسانی هستند که به پلتفرم جدید GPT-4 دسترسی دارند. اگر مشترک ChatGPT Plus هستید، می توانید ادامه دهید و بلافاصله استفاده از GPT-4 را شروع کنید. بسیاری از مردم پرسیده اند که چرا وقتی ChatGPT رایگان است، کسی برای اشتراک در سرویس پلاس هزینه می کند. مطمئناً می توانید به موقع به روز رسانی های نسخه جدید را دریافت کنید!

 

اکانت پلاس چت جی پی تی مزایای  زیادی دارد

قبل از انتشار GPT-4، حدس و گمان های زیادی در مورد اینکه آیا آن یک مدل فقط متنی مانند ChatGPT باقی می ماند یا تبدیل به یک مدل چند وجهی می شد وجود داشت. مدل چند وجهی می تواند با انواع رسانه های ورودی و خروجی، از متن گرفته تا تصویر و در نهایت ویدئو، کار کند. در حال حاضر به نظر می رسد GPT-4 از تصاویر برای ورودی و خروجی پشتیبانی می کند. در ابتدا، این ویژگی فقط برای شرکت های شخص ثالثی که از OpenAI در تجزیه و تحلیل پردازش تصویر پشتیبانی می کنند، در دسترس است.

 

همانطور که سیستم سریعتر اجرا می شود، تصاویر برای کاربران قابل دسترسی تر خواهند بود. اما OpenAI نمونه هایی از نحوه عملکرد آن در نهایت دارد. به عنوان مثال می توان به تصاویر تخم مرغ و آرد و درخواست غذا اشاره کرد. GPT-4 از دستورالعمل هایی پشتیبانی می کند که می توان با موارد نشان داده شده در این تصویر تهیه کرد. از این الگو می توان برای ایجاد تصاویر یا نوشتن متن جایگزین شگفت انگیز برای تصاویر در وب سایت ها استفاده کرد. ویدیو هنوز منتشر نشده است، اما ممکن است اکنون با GPT-4 چند قسمتی عرضه شود.

 

یک API وجود دارد

OpenAI دسترسی API و مدل های جدید را تقریباً بلافاصله فراهم می کند. این شرکت یک لیست انتظار پس از راه اندازی برای GPT-4 منتشر کرد و گفت که برخی از توسعه دهندگان آن را در روز راه اندازی دریافت خواهند کرد.

بسیاری از شرکت ها انتظار دارند تقریباً بلافاصله شروع به ترکیب GPT-4 در محصولات خود کنند. بسیاری از آنها در حال حاضر با OpenAI API موجود یکپارچه شده اند، بنابراین تبدیل به GPT-4 برای پیاده سازی دشوار نیست.

 

می تواند داده های زیادی را پردازش کند

ChatGPT اصلی می تواند 4096 توکن را پردازش کند. این متن حدود 5000 کلمه است. این محدودیت شامل متن اعلان های ارسال شده به ChatGPT و خروجی سیستم است.

ادامه مطلب  نقشه راه یادگیری سئو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
1
سلام👋
چگونه می توانم کمک کنم؟