معرفی انواع ریدایرکت URL و تاثیر آن بر روی سئو سایت

انواع ریدایرکت

انواع ریدایرکت URL و تاثیر آن بر روی سئو  سایت

آیا تا به حال از یک صفحه وب بازدید کرده اید که شما را به صفحه دیگری هدایت می کند که به دنبال آن نبودید؟ یا شاید پیام «متاسفم، در دسترس نیست» را دریافت کردید؟ خب تو تنها نیستی دوست من خطاهای بی دلیل URL بیشتر از آن چیزی است که فکر می کنید. خوشبختانه، بهترین شیوه های سئو وجود دارد که می توانید برای تغییر مسیر URL از آنها استفاده کنید که به شما امکان می دهد با این خطاهای ناامید کننده مبارزه کنید.

در این مقاله، من به چیستی ریدایرکت ها، چرایی اهمیت آنها، رایج ترین انواع ریدایرکت ها، تاثیر آنها بر سئو و بهترین شیوه های استفاده از URL می پردازم. درک نحوه و زمان استفاده صحیح از تغییر مسیرها ضروری است زیرا می توانند تجربه کاربر را بهبود بخشند و به رتبه بندی وب سایت از منظر SEO کمک کنند.

 

 ریدایرکت URL چیست ؟

ریدایرکت URL تکنیکی است که برای ارسال کاربران از یک URL قدیمی یا احتمالاً یک URL موجود دیگر به URL دیگری که فعال است و به درستی کار می کند استفاده می شود.

برای مثال، فرض کنید یک وب‌سایت جواهرات دارای یک صفحه قدیمی است، «https://www.jewerly.com/silverearrings» (URL A)، که دیگر نمی‌خواهد کاربران از آن بازدید کنند. آنها می توانند از کد ریدایرکت 301 برای هدایت دائم URL A به صفحه جدیدی که محتوای به روز شده “https://www.jewerly.com/goldearrings” (URL B) را دارد استفاده کنند. حال اگر کاربر روی URL A کلیک کند، به طور خودکار به URL B هدایت می شود و محتوای به روز شده را مشاهده می کند.

 

ریدایرکت ها برای انتقال موقت ترافیک در حین نگهداری سرور، جابجایی وب سایت به دامنه جدید، ادغام محتوای تکراری و جابجایی بازدیدکنندگان وب سایت از محتوای قدیمی به محتوای جدید استفاده می شود. انواع مختلفی از کدهای تغییر مسیر وجود دارد، بنابراین دانستن تفاوت بین هر نوع و زمان استفاده از آنها بسیار مهم است.در خدمات سئو تخصصی سایت به ریدایرکت ها باید توجه شود.

 

انواع ریدایرکت های  URL

انواع مختلفی از ریدایرکت ها وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. در این بخش، من روی پرکاربردترین انواع ریدایرکت ها که 301، 302 و 307 هستند، تمرکز می کنم، زیرا 308 به ندرت استفاده می شود. 404 ها  ایده آل نیستند، بنابراین من در بخش بهترین روش ها به آنها خواهم پرداخت. در حالی که اغلب ریدایرکت های استفاده شده ممکن است در نگاه اول مشابه به نظر برسند، این کدهای تغییر مسیر منحصر به فرد برای سئو کاران کاملاً معنی دار هستند و باید به درستی استفاده شوند. هنگام انتخاب کد ریدایرکت برای استفاده، باید مشخص کنید که کدام نوع برای هدف خاص شما مؤثر تر است.

 

بیشتر بخوانید : طراحی سایت در کرج

 

ریدایرکت 301 

ریدایرکت 301 زمانی استفاده می شود که یک صفحه به طور دائم حذف یا از یک وب سایت حذف شود. این رایج ترین و تمیزترین کد تغییر مسیر مورد استفاده است. کد 301 برای حفظ ترافیک، رتبه بندی و بک لینک ها استفاده می شود.

 

ریدایرکت 301 در نهایت توسط موتورهای جستجو که شامل محتوای جدید آن است نمایه می شود و کارآمدترین و مناسب ترین روش برای موتور جستجو برای تغییر مسیر در نظر گرفته می شود. این روش هفته ها تا ماه ها طول می کشد تا موتورهای جستجو صفحه هدایت شده را فهرست کنند. ریدایرکت 301 مضر نیستند. در واقع، اگر به درستی استفاده شوند، واقعاً مفید هستند، زیرا صفحه جدید همان قدرت صفحه اصلی را خواهد داشت.

 

از URL تغییر مسیر 301 استفاده کنید زمانی که:

تعمیر بک لینک های شکسته (404s)

رفع محتوای تکراری

ادغام دو وب سایت و می خواهید کاربران را به صفحه(های) صحیح هدایت کنید.

ایجاد یک زیر دامنه جدید

انتخاب URL متعارف صحیح

 

 ریدایرکت ها

 ریدایرکت 302

از انواع ریدایرکت ها : ریدایرکت 302 زمانی استفاده می شود که یک صفحه به طور موقت به URL دیگری منتقل شود. این کد ریدایرکت هیچ مرجع صفحه ای را از URL قدیمی به URL جدید منتقل نمی کند زیرا دائمی نیست. موتورهای جستجو همچنان می توانند URL اصلی را فهرست کرده و رتبه آن را حفظ کنند. دانستن هدف ریدایرکت خود بسیار مهم است زیرا اگر کد ریدایرکتی که استفاده می‌کنید را با هم ترکیب کنید، می‌توانید نتیجه عکس آنچه می‌خواستید داشته باشید.

 

به عنوان مثال، فرض کنید در سفارش سایت شرکتی در حال تبلیغ یک محصول جدید هستید (صفحه B) و می خواهید کاربران را به طور موقت به این صفحه بفرستید. گوگل می داند که موقتی است و صفحه اصلی (صفحه A) را از نتایج جستجو حذف نمی کند یا رتبه آن را کاهش نمی دهد. اما اگر به طور تصادفی از ریدایرکت 301 به جای ریدایرکت 302 استفاده کنید، صفحه اصلی (صفحه A) رتبه خود را از دست می دهد و می تواند توسط موتورهای جستجو از فهرست خارج شود.

 

از URL تغییر مسیر 302 استفاده کنید زمانی که:

کار بر روی تعمیر و نگهداری وب سایت

صفحه تبلیغات ویژه

تست A/B

هدایت بازدیدکنندگان موبایل به دسکتاپ و بالعکس

 

بیشتر بخوانید : سفارش سایت خبری

 

ریدایرکت307 

از انواع ریدایرکت : ریدایرکت 307 یا ریدایرکت موقت HTTP 307  تقریباً مشابه کد ریدایرکت 302 است. آنها هر دو موقت هستند و برای اهداف مشابه استفاده می شوند. با این حال، کد  307 یک تغییر مسیر سمت سرور است که به طور خاص برای HTTP استفاده می شود. این روش کد ریدایرکت برای اطمینان از عدم تغییر درخواست HTTP زمانی که سرور با ریدایرکت پاسخ می دهد استفاده می شود. کد ریدایرکت 307 تاثیر زیادی بر سئو ندارد.

 

به جای استفاده از ریدایرکت های 307، بهترین روش استفاده از کد ریدایرکت 302 است.

 

ریدایرکت URL چگونه بر سئو تاثیر می گذارد؟

گوگل دیدگاه مثبتی در مورد ریدایرکت ها دارد. در سال‌های گذشته، سئو کاران نگران بودند که تغییر مسیرهای زیاد وب‌سایت منجر به سقوط رتبه‌بندی موتورهای جستجو شود. اما موضع فعلی گوگل تایید می کند که انواع ریدایرکت 301، 302 و 307 اگر به درستی استفاده شوند، تأثیر مضری بر SEO ندارند. در واقع، ریدایرکت ها می توانند به انتقال روان دامنه ها و به روز رسانی ساختارهای پیوند دائمی کمک کنند.

 

علاوه بر این، گوگل توضیح می دهد که “ریدایرکت های 301 یا 302 باعث از دست رفتن رتبه صفحه نمی شود”. این بدان معناست که وقتی از ریدایرکت  301 استفاده می‌کنید، موتورهای جستجو در امتداد اعتبار صفحه از URL اصلی به URL جدید بدون آسیب رساندن به سئوی شما عبور می‌کنند.

 

هنگامی که به خوبی اجرا شود، ریدایرکت  به رتبه بندی SEO شما آسیبی نمی رساند. اما اگر آنها ضعیف اجرا شوند، تغییر مسیرها می توانند رتبه سئو ی شما را کاهش دهند. بنابراین، مهم است که بدانید از کدام تغییر مسیرها برای یک وب سایت استفاده کنید تا بتوانید از تأثیر منفی بر عملکرد سایت خود جلوگیری کنید.امیدواریم این مقاله که توسط سایت وب رویال (با هدف ارائه خدمات طراحی سایت ) تهیه و منتشر شده است برای شما عزیزان سودمند بوده باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
1
سلام👋
چگونه می توانم کمک کنم؟