حفاظت از سایت وردپرسی + 9 راه دفاعی 2023

حفاظت از سایت

روشهای حفاظت از سایت وردپرسی

 

اگر شما برای حفاظت از سایت خود کاری نکنید ممکن است دچار خطاهای زیادی شوید! خطاهای رایج وردپرس یکی ازین خطاها است که امنیت سایت شما را به شدت مورد خطر قرار می دهد.

 

 

رمزهای عبور را ایمن کنید (و مرتباً آنها را به روز کنید)

حدود 80 درصد از نقض‌های مربوط به هک , ناشی از رمزهای عبور است. بهترین راه برای به روز نگه داشتن پسوردهای خودتان بهتر است مرتب در بازه های زمانی که برای خودتان تعیین می کنید رمزهای اکانتتان را تغییر دهید.

در حالی که شما به راحتی می توانید خودتان رمز عبور ایجاد کنید، یک تولید کننده رمز عبور می تواند این فرآیند را ساده کند.

 

به عنوان مثال، LastPass یک تولید کننده رمز عبور ارائه می دهد که به شما امکان می دهد طول رمز عبور و استفاده از حروف بزرگ و کوچک را مشخص کنید و اینکه می تواند رمزهای شما را ذخیره کند. همچنین می توانید تصمیم بگیرید که آیا رمز عبور باید شامل اعداد و نمادها باشد یا خیر.

از یک تولید کننده رمز عبور مانند password generator استفاده کنید که این برای ایمن سازی وب سایت و حفاظت از سایت شما عالی است. برای بهترین نتیجه، مطمئن شوید که این رمزهای عبور را مرتباً تغییر می دهید. برای مثال، هر ماه یا سه ماهه، می توانید این اعتبارنامه ها را به روز کنید تا سایت خود را ایمن نگه دارید.

 

 

یک گواهی SSL نصب کنید

گواهی SSL به محافظت از وب سایت شما با ایمن کردن انتقال داده ها کمک می کند. برای مثال، اگر شخصی سفارش آنلاینی را در سایت شما ارسال کند، می‌خواهید از اطلاعات شخصی او محافظت کنید، این اطلاعات کاربر در یک تونل رمزنگاری شده به سمت سرور شما انتقال داده شده و در محیطی امن پیش سایت شما ذخیره می شود.. برای بسیاری از خریداران آنلاین و همچنین خریداران تجاری، گواهی SSL همچنین به عنوان یک سیگنال اعتماد عمل می کند.

در خدمات طراحی سایت وب رویال ما گواهینامه ssl رایگان برای سایتهای طراحی شده ارائه می کنیم.

 

پشتیبان گیری از وب سایت را خودکار کنید

وقتی صحبت از امنیت وب سایت می شود، پشتیبان گیری بهترین دوست شماست.

با یک نسخه پشتیبان از سایت خود، می توانید به سرعت به طیف وسیعی از مسائل پاسخ دهید، خواه صفحه شکسته یا یک وب سایت هک شده باشد. با این حال، مشکل این است که بسیاری از کسب و کارها نمی توانند از سایت خود در یک برنامه منظم نسخه پشتیبان تهیه کنند. با این حال، حل این مشکل آسان است. پشتیبان گیری از وب سایت خود را خودکار کنید.

 

چند ابزاری که می توانند از سایت شما در فواصل زمانی معین پشتیبان تهیه کنند عبارتند از:

ادامه مطلب  معرفی سئو خارجی و دلیل مهم بودن آن

 

پشتیبان گیری آسان از سی پنل(هاستینگ)

پشتیبان الکترونیکی(سرورهای ابری)

پشتیبان گیری دستی

اگر از CMS مانند وردپرس استفاده می‌کنید، می‌توانید پشتیبان‌گیری از وب‌سایت را با افزونه‌هایی مانند UpdraftPlus، Total Upkeep و VaultPress خودکار کنید. اگر از هر یک از این افزونه ها استفاده می کنید، آنها را به آخرین نسخه به روز نگه دارید. این نکته را فراموش نکنید که با از دست رفتن سایت بکاپ سایت خیلی مهم است چون ممکن است سئو سایتتان هم از دست برود. برای گرفتن خدمات سئو سایت می توانید با ما تماس بگیرید.

 

 

مجوزهای کاربر را محدود کنید

فراهم کردن امکان دسترسی و به روز رسانی سایت شما برای همه، یک آسیب پذیری امنیتی ایجاد می کند، به خصوص اگر آنها دیگر موارد موجود در این چک لیست امنیتی وب سایت را دنبال نکنند، مانند به روز رسانی منظم رمزهای عبور. به همین دلیل است که برای بهترین امنیت سایت، باید مجوزهای کاربر را محدود کنید.

 

به عنوان مثال، اگر از CMS مانند وردپرس استفاده می کنید، کسب و کار شما باید از سطوح مختلف مجوز کاربر(نقش های) در دسترس مانند مدیر، ویرایشگر و نویسنده استفاده کند. این نقش‌ها به شما امکان می‌دهند فوراً مجوزهای کاربر را تنظیم کنید، مانند توانایی نصب افزونه‌ها، انتشار پست‌ها و موارد دیگر.

 

اگر شرکت شما از CMS استفاده نمی کند، باید دسترسی به اعتبارنامه ورود به وب سایت خود را محدود کنید. به عنوان مثال، اگر از نرم‌افزار مدیریت رمز عبور مانند LastPass استفاده می‌کنید، آن ذخیره ی رمزها را در سیستم خود با دیگران در کسب‌وکار خود به اشتراک نمی‌گذارید.

 

 

افزونه ها، CMS و موارد دیگر را به روز کنید

 

با یک CMS مانند وردپرس، به ابزارها و افزونه های مختلفی دسترسی پیدا می کنید که مدیریت سایت شما را آسان تر می کند. به عنوان مثال، Yoast SEO یکی از افزونه‌هایی است که به شرکت‌ها کمک می‌کند تا سایت‌های خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنند، که می‌تواند به آنها کمک کند تا با رتبه‌بندی بالاتر در نتایج جستجو، ترافیک وب‌سایت بیشتری را جذب کنند.

با این حال، مشکل این است که بسیاری از مشاغل با افزونه های قدیمی و ناامن وردپرس مواجه می شوند.

 

هنگامی که این اتفاق می افتد، وب سایت شما در برابر حملات آسیب پذیر می شود، که می تواند منجر به سرقت داده های مشتری، از دست دادن وفاداری مشتری و ضررهای مالی قابل توجه شود. به همین دلیل ضروری است که افزونه های وردپرس خود را به روز کنید و افزونه های قدیمی وب سایت را حذف کنید.

 

مهم نیست که شرکت شما از چه CMS استفاده می کند، باید به روز رسانی CMS خود را نیز در اولویت قرار دهید. مثلاً وقتی نسخه جدیدی راه اندازی شد، بعد از یک یا دو هفته آخرین نسخه را نصب کنید. این رویکرد به شما این امکان را می دهد که بهترین حفاظت از سایت را داشته باشید.

 

 

روی نرم افزارهای ضد بدافزار سرمایه گذاری کنید

بدافزار یک مشکل جدی امنیتی وب سایت است. هر روز، بیش از 350000 برنامه مخرب کشف می‌شوند، به همین دلیل است که نرم‌افزار ضد بدافزار برای کسب‌وکارهایی که به صورت آنلاین فعالیت می‌کنند، حیاتی است، حتی اگر پرداخت‌های آنلاین نداشته باشند.

اسکنر بدافزار برای چک لیست امنیتی سایت از شرکت و مشتریان خود با استفاده از یک نرم افزار آشکارساز بدافزار مانند:

ادامه مطلب  تفاوت وردپرس و کدنویسی در طراحی سایت!

کوترا

SUCURI

Astra Security

در حالی که تعدادی نرم افزار رایگان ضد بدافزار پیدا خواهید کرد، احتمالاً به یک برنامه پولی برای پوشش کامل وب سایت خود نیاز دارید. این هزینه را یک سرمایه گذاری در نظر بگیرید، زیرا از کسب و کار، برند و مشتریان شما محافظت می کند.

استفاده از پلاگین های امنیتی مانند وردفنس و آیتمز سکوریتی راه مکملی برای سایت های وردپرسی در حفاظت از سایت داشته باشند.

 

 

 

برای حفاظت از سایت یک سرویس کاهش DDoS دریافت کنید

بسته به ارائه دهنده میزبانی وب خود، ممکن است از قبل محافظت DDoS داشته باشید. با محافظت از DDoS، کسب و کار شما می تواند در برابر حملات DDoS که شامل بارگذاری بیش از حد پهنای باند وب سایت شما توسط هکر برای غیرقابل دسترس کردن سایت شما می شود، دفاع کند. این نوع حملات برای برندهای کوچک و معروف اتفاق افتاده است، بنابراین نیاز به حفاظت از DDoS را دست کم نگیرید.

 

چند شرکت مورد اعتماد که خدمات حفاظت یا کاهش DDoS را ارائه می دهند عبارتند از:

آکامای

Cloudflare

Nexusguard

با یکی از این شرکت ها شریک شوید تا وب سایت خود را نه تنها زنده، بلکه امن نگه دارید.

 

 

 

آسیب پذیری های XSS را به حداقل برسانید

هر چک لیست امنیتی وب سایت باید شامل یک مورد در مورد کاهش آسیب پذیری های XSS شما باشد. این کار، که احتمالاً به کمک یک توسعه دهنده نیاز دارد، به جلوگیری از وارد کردن مستقیم کدهای مخرب توسط هکرها به کدهای وب سایت شما کمک می کند. اگر یک هکر کدهای مخرب را به وب سایت شما اضافه کند، نه تنها به بازدیدکنندگان سایت آسیب می رساند، بلکه حذف آن نیز چالش برانگیز خواهد بود.

 

خوشبختانه، توسعه‌دهندگان می‌توانند از ابزاری مانند تصفیه‌کننده HTML برای «پاک کردن» و «ضدعفونی کردن» کد HTML وب‌سایت شما استفاده کنند، که هر کد مخربی را حذف می‌کند. توسعه دهندگان همچنین می توانند، برای سایت های غیر HTML، یک قطعه کد را به هر صفحه در وب سایت شما اضافه کنند تا آسیب پذیری های XSS را کاهش دهند و در حفاظت از سایت شما کار مهمی را انجام داده باشند.

 

 

 

در برابر حملات تزریق SQL حفاظت از سایت را فراموش نکنید

برنامه‌نویس خود را برگردانید، زیرا برای این چک لیست امنیتی سایت نیز به آن نیاز خواهید داشت! حملات تزریق SQL در حالی که کمتر از سایر آسیب‌پذیری‌های امنیتی رایج است، می‌تواند با تسخیر سرورهای پایگاه داده و سرقت داده‌های حساس مشتری، از آدرس‌ها گرفته تا شماره کارت اعتباری، صدمات زیادی به بار آورد.

 

به همین دلیل ارزش پیاده‌سازی برخی از حفاظت‌ها در برابر حملات تزریق SQL را دارد، از جمله:

 

  • از اعتبارسنجی ورودی لیست سفید استفاده کنید تا پایگاه داده شما بتواند ورودی های غیرمجاز را شناسایی کند
  • مجوزهای کاربر را به پایگاه داده سرور خود محدود کنید
  • پرس و جوهای پارامتری را ایجاد کنید تا پایگاه داده شما بتواند کد و داده را متمایز کند
  • توسعه دهنده شما می تواند به شما در بررسی این گزینه ها و انتخاب بهترین ها برای وب سایت شما کمک کنند و باعث حفاظت از سایتتان شوند.

 

One thought on “حفاظت از سایت وردپرسی + 9 راه دفاعی 2023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
1
سلام👋
چگونه می توانم کمک کنم؟