ادمین سایت کیست؟ راهنمای جامع استخدام ادمین سایت

ادمین سایت

ادمین سایت کیست؟

ادمین سایت شخصی است که بتونه کارهای سایت رو اعم از پشتیبانی مشتریان , ورود دیتا و تصاویر , درج مقالات و اخبار سایت , تغییر قیمتهای محصولات و … انجام دهد. حالا بیشتر اشخاص بعد از طراحی سایت خودشون دیگه کاری به بروز نگه داشتن یا درج محتوای اصولی و بهینه سازی سایت انجام نمیدهند!

طراحی سایت فقط بخشی از داشتن یک سایت است که شما بعد از پروسه طراحی و تحویل سایت باید همیشه سایت رو به روز نگه دارید همیشه محتوای اصولی و کاربرپسند در سایتتون درج بشه و مهم تر از همه اگه سایتتون فروشگاهی باشه که باید قیمت ها آپدیت باشند.

در اینجا بهترین گزینه در صورت نداشتن وقت برای نگه داری سایت میتونید از استخدام ادمین سایت برای فروشگاه اینترنتی یا سایتتون استفاده کنید البته بیشتر شرکت ها هم این خدمات طراحی سایت رو ارائه میدن و شما میتونید پشتیبانی سات رو برون سپاری کنید و خیالتون راحت باشه.

 


وظایف ادمین سایت چیست؟

 

ادمین سایت کارهای زیادی برای انجام دادن دارد! و با توجه به نوع وبسایتها  وظایف آنها هم تغییر می کند.اصلی ترین هنر و وظیفه ی یک ادمین ،هماهنگی با بقیه ی اشخاص هست که در سایت همکاری دارند مانند تیم تولید محتوا , کارشناس سئو , برنامه نویس و …..
در دنیای امروز با توجه به مشکلات فراوانی که بیشتر افراد برای خارج شدن از منزل دارند،تعداد آنلاین شاپ ها افزایش یافته است.این موضوع باعث شده که صاحبان کسب و کار اینترنتی همواره به دنبال شخصی باشند که بتواند از وب سایت آنها مواظبت کند،این کار بر عهده ادمین سایت می باشد.می توان گفت با توجه به مهارت و تجربه و هم چنین مدت زمانی که این افراد بر روی سایت کار می کنند،وظایف آن ها به دو قسمت تقسیم می شود.قسمت اول تمام کارهای به روزرسانی سایت می باشد و قسمت دوم که از فعالیت های یک فرد حرفه ای به شمار می رود،امور مربوط به توسعه سایت می باشد.

ادامه مطلب  بهترین قالب های فروشگاهی در سال 2023

 

مهم ترین وظایف ادمین سایت


1- مدیریت تولید محتوا

این کار مهمترین بخش کار یک ادمینه چون محتوا نقش اساسی در ارتقای یک سایت در نتایج گوگل است و باید محتوای یونیک و درجه یک در سایت درج شود حالا یک ادمین یا خودش این تولید محتوا رو به عهده می گیرد یا با تیم تولید محتوا هماهنگ می شود و بعد از بازبینی محتوای تولید شده اقدام به درج در سایت می کند.

 

2- بررسی فنی وب سایت

یکی از کارهای همیشگی مدیرسایت بررسی فنی وبسایت است که تسلط نسبی به ابزارهایی مثل سرچ کنسول گوگل میتونه کمک خیلی زیادی به رفع خطاهای اون کنه و در صورت مشکل یا خطا با تیم طراحی سایت برای رفع اوآنها اقدام کنند.

 

3- بررسی لینک های سایت

پشتیبان سایت موظف است تمامی لینک ها و صفحات سایت را چه به صورت دستی چه با استفاده از کنسول گوگل بررسی کنه و در صورت مشکل یا خطا و ایراد نسبت به برطرف کردن آن اقدام کند.

 

4- مدیریت و افزایش ترافیک سایت

یک ادمین فعال و زرنگ می تونه از بخش های کم کار و ضعیف سایت که با بررسی ها و نتایج کنسول بدست میاره نقات قوت بسازه و صفحات افت کرده را بهبود ببخشه و راهکارهای موثری برای افزایش بازدید سایت ارائه کنه.

با روشهایی مانند:

  • بررسی رفتار کاربران
  • بررسی کلمات ورودی سایت
  • تولید محتوای هدفمند با جدیدترین متد سئو
  • کمک گرفتن ازشبکه های مجازی

 

5- بررسی وضعیت سرور و زمان آپ بودن سایت  بصورت روزانه

همیشه باید آنلاین بودن سایت رو پیگیر باشه و در صورت مشکلات یا حملات به سایت بتونه اقدامات لازم و یا پیگیری از طرف هاستینگ رو انجام بده.

ادامه مطلب  جستجوی گوگل چگونه کار می کند ؟

 

6- ایده یابی و آنالیز رقبا

یک مدیر سایت خوب باید خلاق باشه و همیشه با آنالیز رقبا بتونه ایده های جالب و کاربردی برای افزایش کاربران سایت ارائه بده.

 

 7- ارائه محتواهای کاربرپسند

یک مدیر سایت باید بتونه محتواهایی تولید کنه یا محتواهای داده شده به اون رو به بهترین شکل برای مخاظبان که قابل فهم باشه در سایت درج کنه

 

8- درج محصولات، اخبار و محتواهای متنی وغیر متنی

هر سایتی یک نوع خدمات ارائه می ده که یک ادمین باید بتونه اون دیتا و اطلاعات رو به درستی در سایت درج کنه.

 

9- بررسی سرعت سایت

بررسی سرعت سایت و تسلط نسبی بر ابزارهایی مانند جی تی متریکس خیلی برروند کار ادمین سایت میتونه موثر باشه و یکی از مزایای ادمین هست که بتونه سرعت سایت رو بتونه در سطح عالی نگه داره.

 

 

تفاوت ادمین سایت با کارشناس سئو

 

وظایف یک ادمین سایت کاملا با کارشناس سئو متفاوت بوده و اکثر مردم این دو رو اشتباه می گیرند و متاسفانه انتظارات سئوی سایت را از ادمین می خواهند که این کاملا غلط و اشتباه است.در حالی که این افراد از مزایای سئو به صورت کامل اطلاعاتی ندارند.

 

 

مزایای داشتن ادمین سایت

 

1.اطمینان از درست کارکردن سایت

2.به روز بودن اطلاعات سایت

3.سرعت خوب و بهینه ی سایت

4.نبود خطاهای زیاد در وبسایت

5.اطمینان از پاسخگویی به کاربران سایت

 

قیمت و تعرفه ی استخدام پشتیبان سایت

 

برای این مقوله نمیتوان قیمت دقیق و مشخصی ارائه کرد چون براساس نوع سایت و خدمات خواسته شده در سایت و نسبت سنگینی و حجم محتوای قابل درج در سایت قیمتها متفاوت بوده و نمیشه قیمت معین داد.

پروسه استخدام و بکارگیری ادمین سایت رو هم میشه بصورت حضوری برای حضور در شرکت یا فروشگاه اینترنتی خودتون انجام بدین و یک شخص به صورت روزانه در محل کار شما حضور پیدا کنه و میتونید این کار رو به شرکت های طراحی سایت برون سپاری کنید که خدمات پشتیبانی سایت رو هم ارائه بدن.

One thought on “ادمین سایت کیست؟ راهنمای جامع استخدام ادمین سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
1
سلام👋
چگونه می توانم کمک کنم؟