نقشه راه یادگیری برنامه نویسی back end + مهارت های مورد نیاز برای این حوزه

برنامه نویسی back end

فهرست مطالب

  • برنامه نویس Back end کیست؟
  • آیا توسعه‌دهندگان Back-end مورد تقاضا هستند؟
  •  چگونه می‌توان به یک توسعه‌دهنده Back end تبدیل شد؟
  • در توسعه Backend به چه مهارت‌هایی نیاز است؟
  • زمینه‌های کاری برای مهندسان و توسعه‌دهندگان Backend

 

توسعه وب، به عنوان یک شغل ، در حال تجربه رشد قوی است. و از آنجایی که تقاضا برای توسعه ‌دهندگان وب از عرضه متخصصان واجد شرایط پیشی می‌گیرد، کسانی که به این رشته علاقه دارند و تمایل به یادگیری فناوری‌های جدید دارند از مزیت‌هایی برخوردارند که نوبت به دستیابی به یک شغل پردرآمد با پتانسیل استثنایی می‌رسد.

 

توسعه دهندگان وب نقش های متفاوتی دارند . برخی به شدت بر توسعه Backend یا Frontend تمرکز می کنند، در حالی که برخی دیگر تصمیم می گیرند مجموعه مهارت های خود را گسترش دهند تا هر دو را در بر گیرند (به عنوان یک توسعه دهنده full stack . )

شما میتوانید با یادگیری برنامه نویسی به راحتی به طراحی سایت شخصی  یا  فروشگاهی بپردازید .

توسعه Backend می تواند یک انتخاب شغلی کامل برای کسانی باشد که تجربه توسعه وب دارند یا علاقه زیادی به فناوری های توسعه دارند. یک برنامه نویس back end دقیقاً چه کاری انجام می دهد، و چگونه می توانید شروع به کار برای به دست آوردن شرایط لازم برای این حرفه هیجان انگیز کنید؟ بیایید یک نگاهی بیندازیم.

 

برنامه نویس back end کیست؟

اساساً دو جزء برای توسعه وب وجود دارد – Backend و Frontend. هنگامی که یک بازدیدکننده وارد یک وب سایت می شود، آنچه در ابتدا می بیند و تجربه می کند، تلاش های توسعه frontend است. کاربر معمولی اینترنت به آنچه در پشت صحنه توسعه وب می‌گذرد فکر نمی‌کند، اما این بدان معنا نیست که نقش برنامه نویس back end مهم نست. کیفیت تجربه کاربری که یک وب سایت ارائه می کند به برنامه نویسی back end بستگی دارد.

 

نقش توسعه ‌دهنده بک اند این است که بر جزئیاتی مانند ساخت یک معماری وب‌سایت مؤثر، اسکریپت‌ نویسی و کد نوشتن تمرکز کند که به عنوان وسیله‌ای برای ارتباط بین پایگاه داده وب‌ سایت و مرورگری که بازدید کننده سایت از آن استفاده می‌کند، عمل می‌کند.

 

زبان برنامه نویسی back end

 

(برای معرفی و برندینگ  کسب و کار  خود طراحی سایت شرکتی اولین گام برای شما است.)

 

 

برای کسانی که توسعه back end را به عنوان شغل خود انتخاب می کنند، مسئولیت های اصلی روزانه ان ها عبارتند از:

 

  • ایجاد درک درستی از نیازهای عملکرد و اهداف وب سایت برای توسعه راه حل های موثر و موفق
  • توسعه و مدیریت API ها
  • توسعه سیستم هایی برای وب سایت ها برای پذیرش و ذخیره ایمن داده ها، مانند سیستم های مورد نیاز برای سیستم های پردازش پرداخت
  • نوشتن کد، تست و راه حل های توسعه برای مسائل مربوط به کد (نگهداری)
  • توسعه معماری سایت با استفاده از متدولوژی های مناسب چرخه عمر محصول، مانند Agile Scrum و Framework
  • سازماندهی منطق سیستم
  • ارائه راه حل برای مشکلات سیستم

 

 

آیا برنامه نویس های back end بازار کار دارند؟

توسعه دهندگان Back-end نوعی گروه کاری هستند که مسئولیت تمام اتفاقاتی که در پشت یک وب سایت یا نرم افزار می افتد را بر عهده دارند. بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط HackerEarth، یک پلتفرم استخدام توسعه ‌دهنده، توسعه‌ دهندگان بک‌ اند در صدر فهرست مشاغل مورد تقاضا قرار گرفته‌اند. بنابراین، به وضوح آشکار است که یک توسعه ‌دهنده پشتیبان ماهر همیشه مورد تقاضا است. همچنین در سایت های کاریابی مانند جابینجا و ایران استخدام برنامه نویس back end جزو پر درخواست ترین مشاغل در حوزه وب و برنامه نویسی است.

ادامه مطلب  نقشه راه یادگیری سئو

 

چگونه به یک توسعه دهنده Back-end تبدیل شویم؟

فرد برای ظهور به عنوان یک توسعه دهنده بک اند موفق به آموزش عملی در جنبه های مختلف نیاز دارد. در اینجا، بیایید گام به گام در مورد چگونگی تبدیل شدن به یک توسعه دهنده بک اند داشته باشیم.

 

زبان برنامه نویسی بک اند

نقشه راه یادگیری برنامه نویسی back end

 

مرحله 1: یادگیری یک زبان برنامه نویسی

زبان برنامه نویسی زبانی است که توسعه دهنده می تواند از طریق آن به کامپیوتر فرمان دهد. یک برنامه نویس back end باید دانش زبان های برنامه نویسی را داشته باشد. زبان های برنامه نویسی زیادی مانند C، C++، Java و غیره وجود دارد. یکی را انتخاب کنید و شروع به یادگیری آن کنید. تک تک مراحل و تکنیک ها را درک کنید. هر بار روی یک زبان تمرکز کنید، مهارت را توسعه دهید و تمرین کنید.

 

اگر یک برنامه نویس back end بیش از یک زبان برنامه‌نویسی بداند، یک امتیاز محسوب می‌شود. اخیراً پایتون در لیست زبان های برنامه نویسی پیشتاز بوده است.

 

مرحله 2: یک ایده واضح در مورد ساختار داده و اصول الگوریتم دریافت کنید

ساختار داده ها و الگوریتم ها پدیده های مطلقی هستند که پشت هر برنامه یا نرم افزاری در حال اجرا هستند. بنابراین، برای یک برنامه نویس back end ضروری است که تصویر روشنی از اصول ساختارهای داده و الگوریتم‌ها داشته باشد.

 

مرحله 3: چارچوب ها را یاد بگیرید

Framework ها قالبی هستند که توسعه دهنده می تواند کد نویسی را بر اساس نیاز خود اضافه، ویرایش و تغییر دهد. اگرچه یادگیری یک زبان برنامه نویسی به توسعه دهنده کمک می کند تا هر کدی را بنویسد، یادگیری و استفاده از یک فریم ورک روشی است که در زمان صرفه جویی می کند که در آن می توانید از یک فریم ورک برای اهداف متعدد استفاده کنید. هر بار بازنویسی کد را قطع می کند.

 

مرحله 4: مفهوم پایگاه داده را بیاموزید

پایگاه داده نوعی منطقه ذخیره سازی و یک ذخیره سازی ساختار یافته داده است که می توان به صورت الکترونیکی به آن دسترسی داشت.

یادگیری در مورد پایگاه داده برای برنامه نویس های back-end حیاتی است زیرا این پایگاه داده ها را از طریق زبان برنامه نویسی خود ذخیره می کنند.

 

مرحله 5: آموزش عملی

دانش نظری هرگز در هیچ زمینه ای کفایت نمی کند. توسعه دهنده نمی تواند تکنیک ها و فرمت های پشت هر زبان برنامه نویسی را تا زمانی که آن را تمرین کند، درک کند. کد خود را بنویسید و آن را در کد نویس اجرا کنید. خطاها را تجزیه و تحلیل کنید.

پس از شروع توسعه برنامه های کوچک مانند برنامه یادداشت ها و غیره،

 

مرحله 6: ایده پردازی و توسعه.

با تمرین کافی، ایده های منحصر به فرد ایجاد کنید و آنها را در هر نرم افزاری توسعه دهید. همیشه بهتر است با اصلاح الگوریتم نرم افزار موجود و درک خروجی تغییرات شروع کنید.

ادامه مطلب  پلاگینهای ضروری ووکامرس رایگان + 20 افزونه 2023

پس از اتمام، شروع به توسعه ایده خود کنید و آن را به مجموعه خود اضافه کنید.

 

مرحله 7: ایده خود را راه اندازی کنید

اکنون زمان آن رسیده است که توسعه دهنده محصول خود را مانند هر سرویس ابری که www ارائه می دهد به صورت آنلاین در دسترس قرار دهد. دسترسی داشته باشید. محصول خود را به چندین شرکت ارائه دهید و شغل برنامه نویس back end خود را بچسبانید.

 

مطلب پیشنهادی : برنامه نویس بک اند کیست و چه نقشی در توسعه وب دارد؟

 

چه مهارت هایی در برنامه نویسی Backend مورد نیاز است؟

برنامه نویس back end  شخصی است که تجربه کاربر را با تلاش توسعه دهندگان فرانت اند ممکن می سازد. ممکن است یک توسعه‌دهنده باطن به‌عنوان شخصی که اجزایی را که به‌ عنوان چسب کار می‌کنند، می‌سازد و پشتیبانی می‌کند، وب‌سایت را کنار هم نگه می‌دارد و آن را قادر به عملکرد می‌کند، در نظر بگیرید.

 

یکی از مهم‌ترین مهارت‌های یک توسعه‌دهنده بک‌ اند، دانش عمیق در زبان‌های برنامه‌نویسی بک اند است. این شامل تسلط بر PHP، جاوا، پایتون، پرل، روبی و نود جی اس است. مهارت نه تنها برای انجام وظایف روزانه بلکه برای کار در کنار توسعه دهندگان فرانت اند برای توسعه راه حل ها ضروری است.

 

از آنجایی که توسعه دهندگان بک  و فرانت اند بسیار نزدیک با هم کار می کنند، داشتن درک اساسی از فناوری های وب فرانت اند (مثلاً HTML و CSS) نیز مفید است. علاوه بر این، دانش و تجربه استفاده عملی با Mongo DB و Express به به حداکثر رساندن قابلیت های frontend شما کمک می کند.

 

البته، مهارت های غیر فنی وجود دارد که برای توسعه دهندگان بک اند مورد نیاز است. کسانی که این حرفه را به عنوان حرفه انتخاب می کنند باید با فرآیندهای تحلیلی راحت باشند، توانایی حل مسئله به خوبی توسعه یافته داشته باشند، به فناوری های نوظهور علاقه مند باشند، مهارت های ارتباطی مناسبی داشته باشند و بتوانند به طور مستقل کار کنند و همچنین گاهی اوقات با دیگران راحت کار کنند.

 

سوالات متداول

  1. چقدر طول می کشد تا یک برنامه نویس back end شوید؟

معمولاً سه ماه تا چهار سال طول می‌کشد تا به یک برنامه نویس back end تبدیل شوید، بسته به مجموعه مهارت‌هایی که باید کسب کنید. یک بوت کمپ کد نویسی می تواند گزینه ای فوری برای تبدیل شدن به یک توسعه دهنده بک اند باشد

 

  1. آیا تبدیل شدن به یک برنامه نویسی back end سخت است؟

خیر، اگر فرد علاقه مند به برنامه نویسی و مهارت های آن باشد، می تواند به برنامه نویس back end تبدیل شود. ممکن است زمان ببرد، اما چالش برانگیز تر نیست.

 

  1. آیا برای تبدیل شدن به یک توسعه دهنده back-end به مدرک نیاز دارم؟

نه، لازم نیست. هر کسی که دانش و مهارت های مرتبط با برنامه نویسی را داشته باشد می تواند به یک برنامه نویس back end تبدیل شود.

 

  1. کدام زبان در توسعه back-end استفاده می شود؟

چندین زبان برنامه نویسی در توسعه back-end استفاده می شود. رایج ترین زبان های برنامه نویسی شامل جاوا، پایتون، اس کیو ال، روبی، پی اچ پی و غیره است.

 

این مقاله با موضوع نقشه راه تبدیل شدن به یک برنامه نویس back end توسط سایت رویال وب (با هدف ارائه خدمات طراحی سایت) برای آگاهی شما عزیزان تهیه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
1
سلام👋
چگونه می توانم کمک کنم؟