خطاهای رایج وردپرس {8 مورد} + راه حل آنها

خطاهای رایج وردپرس

وردپرس یک نرم افزار عالی است که در بیشتر مواقع به خوبی کار می کند. بعد از نصب وردپرس و راه اندازی آن مواقعی وجود دارد که بعضی از جاهای سایت از کار می‌افتند. شاید وردپرس نتواند به پایگاه داده متصل شود. یا شاید برخی از فایل ها خراب شده اند. هر چه که باشد، در اینجا 8 مورد از خطاهای رایج وردپرس و نحوه رفع آنها آورده شده است

 

 

 قبل از رفع هر مشکلی از سایت خود بکاپ بگیرید

 

 

 

قبل از اینکه ادامه دهید و هر یک از مراحل زیر را دنبال کنید، از کل وب سایت خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید. هنگامی که سعی می کنید وب سایت خود را تعمیر کنید، ممکن است آن را حتی بیشتر خراب کنید. داشتن یک نسخه پشتیبان تضمین می کند که همیشه می توانید به وضعیت “قبلتر” وب سایت خود بازگردید. بنابراین، قبل از ایجاد هر گونه تغییر در طراحی سایت شخصی خود ، از آن نسخه پشتیبان تهیه کنید

 

 

خطاهای وردپرس انواع زیادی دارند که موارد مهم را بیان کردیم:

  •  Error Establishing a Database Connection

 

این رایج ترین خطای کاربران وردپرس است. اگر از کاربران وردپرس هستید، احتمالاً حداقل صد بار در طول زندگی خود با این خطا مواجه خواهید شد.

وقتی پیغام خطای «خطا در ایجاد اتصال به پایگاه داده» را مشاهده می کنید، به این معنی است که وردپرس نمی تواند به سرور پایگاه داده MySQL شما متصل شود.

شایع ترین دلیل این مشکل، اعتبارسنجی نادرست ورود به پایگاه داده است. شاید رمز عبور یا نام کاربری شما اشتباه باشد.

برای بررسی اینکه آیا رمز عبور و نام کاربری شما درست است،درهاست خود در روت اصلی سایت  فایل

wp-config.php خود را ویرایش کرده و به دنبال کد زیر بگردید:

define(‘DB_NAME’, ‘database_name’);

 /** MySQL database username */

 define(‘DB_USER’, ‘username’);

/** MySQL database password */

 define(‘DB_PASSWORD’, ‘password’);

 /** MySQL hostname */

 define(‘DB_HOST’, ‘localhost’);

 

در نمونه کد بالا:

username نام کاربری کاربر پایگاه داده MySQL است که به پایگاه داده وردپرس شما دسترسی دارد.

Password رمز عبور کاربر پایگاه داده MySQL است.

host آدرس سروری است که پایگاه داده شما را میزبانی می کند.

database_name نام پایگاه داده وردپرس شما است که می خواهید به آن دسترسی پیدا کنید.

 

اعتبارسنجی ورود به پایگاه داده را در فایل wp-config.php خود بررسی کنید و با نام و رمز کاربری که در سی پنل هاست خود در قسمت دیتابیس ساختید مطابقت دهید و در صورت اشتباه بودن آنها را برطرف کنید. در بیشتر موارد، این خطا زمانی ظاهر می شود که اعتبارسنجی ورود به پایگاه داده نامعتبر باشد.

 

اما مواردی وجود دارد که ممکن است چیزهای دیگری باعث این خطا شود. یکی از خطاهای رایج وردپرس این است که سرور پایگاه داده شما پاسخ نمی دهد. در این صورت، تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که با میزبان وب(هاستینگ) خود تماس بگیرید و از آنها بخواهید که مشکل را برطرف کنند.

 

 

  •  500 Internal Server Error

 

این خطا از خطاهای رایج وردپرس است و این خطا زمانی ظاهر می شود که نوعی خطا در سرور وجود داشته باشد اما نرم افزار سرور قادر به شناسایی دقیق خطا نیست.

به معنای واقعی کلمه میلیون ها دلیل وجود دارد که چرا شما ممکن است این خطا را ببینید. شاید یک افزونه خراب نصب کرده باشید یا تغییراتی در پایگاه کد وردپرس ایجاد کرده باشید.

 

در اینجا چند چیز وجود دارد که باید امتحان کنید:

 

1. فایل .htaccess خود را بررسی کنید

فایل htaccess.  برای بازنویسی URL ها و زیبا جلوه دادن آنها استفاده می شود.

گزینه  “Pretty  Permalinks”  در تنظیمات پیوندهای دائمی وردپرس از این فایل استفاده می کند تا URL های وب سایت شما را “زیبا” جلوه دهد.

اگر فایل htaccess شما خراب شده باشد، سرور شما خطای سرور داخلی 500 را نمایش می دهد.

برای اینکه بدانید فایل htaccess.  شما مشکل ایجاد کرده است، باید وارد سرویس گیرنده FTP یا برنامه

File Manager که هاستینگ شما ارائه کرده است وارد شوید و نام فایل htaccess.  را به

” htaccess_backup.”    تغییر دهید.

پس از تغییر نام فایل، سعی کنید صفحه اصلی وب سایت خود را باز کنید. اگر وب‌سایت شما اکنون کار می‌کند، از صفحه تنظیمات پیوندهای ثابت از داشبورد وردپرس خود دیدن کنید و روی ذخیره تغییرات کلیک کنید.

 

2. به تم پیش فرض بروید

اگر پیام خطای 500 سرور داخلی را مشاهده می کنید، احتمالاً نمی توانید به داشبورد دسترسی پیدا کنید.

اگر می‌توانید به داشبورد دسترسی داشته باشید، از بخش Themes دیدن کنید و قالب سایت را به قالب پیش‌فرض که با وردپرس ارائه می‌شود تغییر دهید.

اگر نمی‌توانید به داشبورد دسترسی پیدا کنید یا اگر تم پیش‌فرض را نصب نکرده‌اید، به کلاینت FTP خود وارد شوید، به پوشه themes بروید و نام پوشه تم فعلی خود را به چیز دیگری تغییر دهید.

این کار وردپرس را مجبور می‌کند تا به تم پیش‌فرض سوئیچ کند و در صورتی که از قبل تم پیش‌فرض را نداشته باشید، وردپرس تم پیش‌فرض را دانلود و نصب می‌کند.

 

3.افزایش محدودیت حافظه

این به ندرت دلیل خطای 500 سرور داخلی است، اما گاهی اوقات سایت وردپرس شما می تواند از حد پیش فرض حافظه PHP که در فایل    wp-config.php  تنظیم شده است، عبور کند. وقتی این اتفاق می افتد، خطای 500 سرور داخلی را مشاهده می کنید.

برای رفع این مشکل، به کلاینت FTP خود یا سی پنل وارد شوید واین خط کد زیر را به انتهای فایل
wp-config.php خود اضافه کنید:

define(‘WP_MEMORY_LIMIT’, ‘256M’);

 

4.     تمام افزونه های وردپرس خود را غیرفعال کنید

 

ممکن است یک پلاگین خراب یا خراب دلیلی برای مشاهده این خطا باشد.

اگر نمی دانید کدام افزونه این مشکل را ایجاد کرده است، باید تمام افزونه های وردپرس خود را غیرفعال کنید.

در بیشتر موارد، اگر این خطا را مشاهده می کنید، نمی توانید به داشبورد وردپرس دسترسی پیدا کنید. اگر می‌توانید از داشبورد وردپرس خود به صفحه افزونه‌ها دسترسی پیدا کنید، همه افزونه‌ها را از آنجا غیرفعال کنید.

از طرف دیگر، اگر نمی توانید به قسمت Admin دسترسی پیدا کنید، به کلاینت FTP خود یا سی پنل وارد شوید و نام پوشه افزونه ها را در پوشه wp-content تغییر دهید.

با این کار تمام افزونه های فعال غیرفعال می شود.

 

 

  • White Screen of Death

این یکی وحشتناک ترین خطاهای رایج وردپرس است زیرا پیام خطایی نمی بینید که به شما بگوید چرا این صفحه سفید را می بینید.

در اینجا چند چیز وجود دارد که می توانید امتحان کنید:

 

Debugging را فعال کنید

هنگامی که اشکال زدایی را در وردپرس فعال می کنید، وردپرس شروع به نمایش پیام های خطایی می کند که در یک محیط تولید پنهان می شود. دلیل اینکه وردپرس این پیام های خطا را پنهان می کند این است که ممکن است یک هکر از اطلاعات ارائه شده توسط این خطاها سوء استفاده کند.

هنگامی که اشکال زدایی را فعال کنید، ممکن است خطای واقعی را ببینید.

برای فعال کردن اشکال زدایی، به دنبال خط کد زیر در فایل wp-config.php خود بگردید:

define(‘WP_DEBUG’, false);

این را در جایی در پایین فایل خواهید دید. برای فعال کردن اشکال زدایی false را به true تغییر دهید.

 

 

از تم پیش فرض استفاده کنید

اگر می‌توانید به داشبورد دسترسی پیدا کنید، به تم پیش‌فرض بروید. این معمولاً ناشی از تم های شکسته است.

اگر نمی‌توانید به داشبورد مدیریت دسترسی پیدا کنید، مراحل بخش «500 خطای سرور داخلی» در بالا را امتحان کنید.

 

غیرفعال کردن همه پلاگین ها

افزونه هایی که سعی می کنند ظاهر وب سایت یا داشبورد وب سایت شما را تغییر دهند ممکن است باعث این خطا شوند.

با دنبال کردن دستورالعمل‌های بخش بالا، همه افزونه‌های خود را غیرفعال کنید.

 

افزایش محدودیت حافظه

معمولاً این دلیل نیست، اما سعی کنید با دنبال کردن دستورالعمل‌های بخش بالا، محدودیت حافظه را افزایش دهید.

 

 

 

  •  WordPress Sidebar Below Content

     

اگر نوار کناری شما در زیر محتوای شما به جای سمت چپ یا سمت راست (بسته به موضوع شما) نشان داده می شود، می تواند به معنای یکی از دو چیز باشد: یا طرح زمینه شما خراب شده است یا html شما نامعتبر است.

اگر طرح زمینه شما خراب است، بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که در صورت وجود به روز رسانی، تم را به روز کنید یا آخرین نسخه تم را دوباره نصب کنید.

 

با این حال، اگر کد HTML در وب سایت شما خراب است، باید کد نامعتبر را تعمیر کنید. این معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که یک تگ <div> را با تگ بسته شدن  </div> نبسته باشید.

 

برای اینکه بفهمید واقعاً اینطور است یا نه، صفحه اصلی وب سایت را که در آن این خطا را مشاهده می کنید باز کنید، کلیک راست کرده و گزینه «View Source Code» را کلیک کنید.

تمام کدهای HTML که صفحه وب شما استفاده می کند را نشان می دهد. این کد را کپی کنید، این ابزار HTML Validation Checker را باز کنید و کد را در آنجا قرار دهید تا بررسی کنید که آیا HTML شما معتبر است یا خیر.

 

اگر در آن صفحه خطایی مشاهده کردید، باید به دنبال فایلی بگردید که کد HTML نامعتبر دارد و کد موجود در آن را برطرف کنید. متاسفانه، هر تم متفاوت است و صدها فایل دارد. شما باید به دنبال فایل بگردید و سپس به دنبال خطای ایجاد کد نامعتبر توسط خودتان به صورت دستی باشید.

 

اگر کد HTML شما معتبر است و همچنان این خطا را مشاهده می کنید، ممکن است طرح زمینه شما خراب شده باشد. یا فایل style.css شما در تم فعلی ممکن است مقداری کد شکسته داشته باشد. اگر فایل style.css خراب است، بای دبا یک توسعه دهنده برای رفع آن مشورت  کنید.

 

 

  •  Connection Timed Out

     

این خطا از خطاهای رایج وردپرس است و این خطا معمولاً زمانی ظاهر می شود که وردپرس حافظه کافی برای بازی ندارد. در این صورت، باید محدودیت حافظه را در فایل wp-config.php خود افزایش دهید. برای انجام این کار، خط کد زیر را در انتهای فایل wp-config.php خود قرار دهید:

 

;define(‘WP_MEMORY_LIMIT’, ‘128M’)

 

اگر با این کار خطای شما برطرف نشد، سعی کنید همه افزونه ها را غیرفعال کنید و به تم پیش فرض تغییر دهید. دستورالعمل ها را در بخش 500 خطای داخلی سرور در بالا ببینید.

 

 

  •  Forgot Admin Password

     

رایج ترین در خطاهای رایج وردپرس که همه ما در فراموشی رمز عبور مدیریت وب از جمله طراحی سایت فروشگاهی خود مقصریم. نه فقط یک بار بلکه بیش از هزار بار. اگر این اتفاق برای شما افتاده است، وحشت نکنید.

تنظیم مجدد رمز عبور Admin واقعا آسان است.

 

ساده ترین راه برای انجام این کار از طریق پیوند رمز عبور خود را فراموش کرده اید در صفحه ورود به بخش مدیریت وردپرس شما است.

اگر ویژگی Forgot Your Password ارائه شده توسط وردپرس برای شما کار نمی کند، وارد PHPMyAdmin شوید و پایگاه داده سایت وردپرس خود را انتخاب کنید:

 

حال، جدول wp_users را از لیست جداول انتخاب کنید:

 

تمام کاربرانی که در وب سایت وردپرس خود (از جمله شما) وجود دارند را به عنوان ورودی پایگاه داده خواهید دید. نام کاربری خود را در لیست پیدا کنید و روی پیوند ویرایش در سمت چپ ردیف ورودی کلیک کنید:

 

ویرایش را انتخاب کنید،

در صفحه ویرایش، گزینه هایی برای ویرایش user_pass را مشاهده خواهید کرد:

خطاهای رایج وردپرس

 

درست مانند تصویر بالا، MD5 را از منوی کشویی انتخاب کنید و سپس رمز عبور جدید خود را در قسمت مقدار وارد کنید.

روی دکمه GO در پایین کلیک کنید و با رمز عبور جدید وارد شوید.

 

 

  •  Pages And Posts Return a 404 Not Found Error

 

فایل htaccess شما معمولاً دلیل این خطا است. اگر خطای 404 را در پست‌ها و صفحات می‌بینید، این به معنای دو چیز است: احتمالاً از Pretty Permalinks استفاده می‌کنید و وردپرس نمی‌توانست فایل htaccess. را هنگام ذخیره تنظیمات ویرایش کند.

 

در 99٪ موارد، این مشکل به سادگی با کلیک کردن روی دکمه ذخیره تغییرات در صفحه تنظیمات پیوندهای دائمی در داشبورد مدیریت وردپرس برطرف می شود. این کار وردپرس را مجبور می کند تا تغییرات جدید در فایل htaccess را بازنویسی کند.

 

اگر کار نکرد، باید فایل htaccess. خود را ویرایش کنید و کد زیر را در آن قرار دهید:

 

# BEGIN WordPress RewriteEngine On

RewriteBase /

RewriteRule ^index\.php$ – [L]

RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f

RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d

RewriteRule . /index.php [L]

# END WordPress

 

  • Stuck In Maintenance Mode After Update

 

این یکی از خطاهای رایج وردپرس نادر است. اگر وردپرس مراحل به روز رسانی را طی می کند و به دلایلی در وسط آن قطع می شود، پیام Maintenance Mode را همیشه در وب سایت خود خواهید دید.

 

اگر این مشکلی است که شما با آن روبرو هستید، به سادگی فایل maintenance.php را از دایرکتوری نصب وردپرس خود حذف کرده و از وب سایت خود دیدن کنید. بیشتر اوقات مشکل را برطرف می کند.در صورت تمایل می توانید از خدمات طراحی سایت وب رویال استفاده کنید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
1
سلام👋
چگونه می توانم کمک کنم؟