سئو تکنیکال چیست ؟ + معرفی اصول فنی سئو

سئو تکنیکال چیست

سئو تکنیکال چیست؟

سئو تکنیکال چیست ؟ سئو ی تکنیکال به هر کاری اشاره دارد که کراول و فهرست‌ بندی سایت شما را برای موتورهای جستجو آسان‌تر می‌کند. سئو ی  تکنیکال ، استراتژی محتوا و استراتژی‌های لینک‌ سازی همگی در کنار هم کار می‌کنند تا به صفحات شما کمک کنند تا رتبه بالایی در جستجو داشته باشند.

 

سئو تکنیکال در مقابل سئو داخلی در مقابل سئوی خارجی

بسیاری از افراد بهینه سازی موتور جستجو (SEO) را به سه سطل مختلف تقسیم می کنند: سئو داخلی ، سئوی خارجی و سئو تکنیکال ! بیایید به سرعت معنی هر کدام را پوشش دهیم.

بیشتر بخوانید : سئوی داخلی و خارجی

 

سئو داخلی چیست ؟

سئو ی درون صفحه به محتوایی اشاره دارد که به موتورهای جستجو (و خوانندگان!) می‌گوید صفحه شما در مورد چیست، از جمله متن جایگزین تصویر (alt)، استفاده از کلمه کلیدی، توضیحات متا، تگ‌های H1، نام‌گذاری URL و پیوند داخلی. شما بیشترین کنترل را روی سئو ی داخلی صفحه دارید زیرا، همه چیز تحت کنترل شما است.

 

سئو خارجی چیست ؟

سئو ی خارجی به موتورهای جستجو می گوید که صفحه شما چقدر محبوب و مفید است از طریق رای اعتماد – به ویژه بک لینک ها، یا لینک هایی از سایت های دیگر به سایت شما. کمیت و کیفیت بک لینک باعث افزایش رتبه صفحه می شود. اگر همه چیز برابر باشد، صفحه ای با 100 لینک مرتبط از سایت های معتبر از صفحه ای با 50 پیوند مرتبط از سایت های معتبر (یا 100 پیوند نامربوط از سایت های معتبر) بالاتر خواهد بود.

 

سئو تکنیکال چیست ؟

سئو تکنیکال نیز در کنترل شما است، اما تسلط بر آن کمی دشوارتر است زیرا کمتر بصری است.

 

دلیل مهم بودن سئو تکنیکال چیست ؟

ممکن است وسوسه شوید که این جزء سئو را به طور کامل نادیده بگیرید. با این حال، نقش مهمی در ترافیک ارگانیک شما ایفا می کند. محتوای شما ممکن است کامل‌ترین، مفیدترین و به خوبی نوشته شده باشد، اما اگر یک موتور جستجو نتواند آن را کراول کند ، تعداد کمی از مردم آن را خواهند دید.

مثل درختی است که در جنگل می افتد در حالی که کسی در اطراف نیست تا آن را بشنود … آیا صدا می دهد؟ بدون یک پایه تکنیکال قوی سئو ، محتوای شما هیچ صدایی برای موتورهای جستجو نخواهد داشت.

 

اصول سئو تکنیکال چیست

آشنایی با سئو تکنیکال

سئو تکنیکال جانوری است که بهتر است به قطعات قابل هضم تقسیم شود. اگر شما هم مثل من هستید، دوست دارید کارهای بزرگ را به صورت تکه تکه و با چک لیست انجام دهید. باور کنید یا نه، همه چیزهایی که تا این مرحله به آن پرداختیم را می توان در یکی از پنج دسته قرار داد که هر کدام شایسته فهرستی از آیتم های قابل اجرا هستند.

این پنج دسته و جایگاه آنها در سلسله مراتب تکنیکال SEO به بهترین وجه توسط این گرافیک زیبا نشان داده شده است که یادآور سلسله مراتب نیازهای ماسلوف است اما برای بهینه سازی موتورهای جستجو ترکیب شده است.

 

بیشتر بخوانید : سفارش سایت خبری

 

اصول حسابرسی سئو تکنیکال چیست ؟

قبل از شروع ممیزی تکنیکال سئو ی خود، چند اصل اساس ی وجود دارد که باید آنها را در نظر بگیرید.

بیایید قبل از اینکه به بقیه ممیزی وب سایت شما برویم، این اصول فنی سئو را پوشش دهیم.

 

1- دامنه مورد نظر خود را بازرسی کنید

دامنه شما URLی است که افراد برای ورود به سایت شما تایپ می کنند، مانند hubspot.com. دامنه وب‌سایت شما بر اینکه افراد می‌توانند شما را از طریق جستجو پیدا کنند تأثیر می‌گذارد و راهی ثابت برای شناسایی سایت شما ارائه می‌کند.

 

وقتی دامنه ترجیحی را انتخاب می کنید، به موتورهای جستجو می گویید که آیا ترجیح می دهید نسخه www یا غیرwww سایت شما در نتایج جستجو نمایش داده شود. برای مثال، ممکن است www.yourwebsite.com را از yourwebsite.com انتخاب کنید. این به موتورهای جستجو می گوید که نسخه www سایت شما را در اولویت قرار دهند و همه کاربران را به آن URL هدایت می کند. در غیر این صورت، موتورهای جستجو با این دو نسخه به عنوان سایت های جداگانه برخورد می کنند و در نتیجه ارزش سئو پراکنده می شود.

 

قبلاً گوگل از شما خواسته بود که نسخه URL خود را که ترجیح می دهید شناسایی کنید. اکنون Google نسخه ای را برای نمایش جستجوگران برای شما شناسایی و انتخاب می کند. با این حال، اگر ترجیح می دهید نسخه ترجیحی دامنه خود را تنظیم کنید، می توانید این کار را از طریق تگ های متعارف (که به زودی به آن خواهیم پرداخت) انجام دهید. در هر صورت، هنگامی که دامنه مورد نظر خود را تنظیم کردید، مطمئن شوید که همه انواع، به معنی www، non-www، http و index.html به طور دائم به آن نسخه هدایت می شوند.

 

2-SSL را پیاده سازی کنید

ممکن است قبلاً این اصطلاح را شنیده باشید – این به این دلیل است که بسیار مهم است. SSL یا Secure Sockets Layer یک لایه حفاظتی بین وب سرور (نرم افزار مسئول انجام درخواست آنلاین) و یک مرورگر ایجاد می کند و در نتیجه سایت شما را ایمن می کند. وقتی کاربر اطلاعاتی مانند اطلاعات پرداخت یا تماس را به وب سایت شما ارسال می کند، احتمال هک شدن آن اطلاعات کمتر است زیرا شما برای محافظت از آنها SSL دارید.

گواهی SSL با دامنه ای مشخص می شود که با “https://” در مقابل “http://” و نماد قفل در نوار URL شروع می شود.

 

3-آدرس اینترنتی ssl امن hubspot

موتورهای جستجو سایت های امن را در اولویت قرار می دهند – در واقع، گوگل در اوایل سال 2014 اعلام کرد که SSL به عنوان یک فاکتور رتبه بندی در نظر گرفته می شود. به همین دلیل، مطمئن شوید که نوع SSL صفحه اصلی خود را به عنوان دامنه ترجیحی خود تنظیم کنید.

پس از راه اندازی SSL، باید هر صفحه غیر SSL را از http به https منتقل کنید. این سفارش بلند است، اما ارزش تلاش را به نام بهبود رتبه دارد. در اینجا مراحلی وجود دارد که باید انجام دهید:

همه صفحات http://yourwebsite.com را به https://yourwebsite.com هدایت کنید.

همه تگ های canonical و hreflang را بر این اساس به روز کنید.

URL ها را در نقشه سایت خود (واقع در yourwebsite.com/sitemap.xml) و robot.txt خود (واقع در yourwebsite.com/robots.txt) به روز کنید.

ادامه مطلب  بازاریابی محتوا چیست ؟ هر آنچه که باید درباره بازاریابی محتوایی بدانید!

نمونه جدیدی از کنسول جستجوی گوگل و ابزارهای وب مستر بینگ را برای وب سایت https خود راه اندازی کنید و آن را ردیابی کنید تا مطمئن شوید که 100٪ ترافیک به سمت بالا منتقل می شود.

 

 

سئو تکنیکال

 

نقش بهینه سازی در سئو تکنیکال چیست؟

3-بهینه سازی سرعت صفحه

آیا می دانید یک بازدیدکننده وب سایت چه مدت منتظر بارگذاری وب سایت شما خواهد بود؟ شش ثانیه … و این بسیار سخاوتمندانه است. برخی از داده ها نشان می دهد که با افزایش زمان بارگذاری صفحه از یک به پنج ثانیه، نرخ پرش 90 درصد افزایش می یابد. شما یک ثانیه برای تلف کردن ندارید، بنابراین بهبود زمان بارگذاری سایت باید در اولویت باشد.

سرعت سایت فقط برای تجربه کاربر و تبدیل مهم نیست – بلکه یک فاکتور رتبه‌بندی نیز هست.

از این نکات برای بهبود میانگین زمان بارگذاری صفحه خود استفاده کنید:

تمام فایل های خود را فشرده کنید. فشرده‌سازی اندازه تصاویر شما و همچنین فایل‌های CSS، HTML و جاوا اسکریپت را کاهش می‌دهد، بنابراین فضای کمتری اشغال می‌کنند و سریع‌تر بارگذاری می‌شوند.

حسابرسی به طور منظم تغییر مسیر می دهد. پردازش تغییر مسیر 301 چند ثانیه طول می کشد. آن را در چندین صفحه یا لایه ریدایرکت ها ضرب کنید، به طور جدی بر سرعت سایت خود تأثیر خواهید گذاشت.

کد خود را کوتاه کنید کدهای نامرتب می تواند بر سرعت سایت شما تأثیر منفی بگذارد. کد آشفته به معنای کدی است که تنبل است. این مانند نوشتن است – شاید در اولین پیش نویس، نظر خود را در 6 جمله بیان کنید. در پیش نویس دوم، آن را در 3 می سازید. هر چه کد کارآمدتر باشد، صفحه سریعتر بارگذاری می شود (به طور کلی). وقتی همه چیز را پاک کردید، کد خود را کوچک و فشرده می کنید.

یک شبکه توزیع محتوا (CDN) را در نظر بگیرید. CDN ها سرورهای وب توزیع شده ای هستند که نسخه هایی از وب سایت شما را در مکان های جغرافیایی مختلف ذخیره می کنند و سایت شما را بر اساس مکان جستجوگر ارائه می دهند. از آنجایی که اطلاعات بین سرورها مسافت کمتری برای سفر دارند، سایت شما برای طرف درخواست کننده سریعتر بارگذاری می شود.

سعی کنید پلاگین را خوشحال نکنید. افزونه های قدیمی اغلب دارای آسیب پذیری های امنیتی هستند که وب سایت شما را در معرض هکر های مخربی قرار می دهد که می توانند به رتبه بندی وب سایت شما آسیب برسانند. مطمئن شوید که همیشه از آخرین نسخه پلاگین ها استفاده می کنید و استفاده خود را تا حد ضروری ترین آنها به حداقل برسانید. در همین راستا، استفاده از تم های سفارشی را در نظر بگیرید، زیرا تم های از پیش ساخته شده وب سایت اغلب با کدهای غیرضروری زیادی همراه هستند.

 

از افزونه های کش استفاده کنید. افزونه‌های کش یک نسخه ثابت از سایت شما را ذخیره می‌کنند تا برای کاربران بازگشتی ارسال کنند، در نتیجه زمان بارگذاری سایت در بازدیدهای مکرر کاهش می‌یابد.

از بارگذاری ناهمزمان (ناهمگام) استفاده کنید. اسکریپت ها دستورالعمل هایی هستند که سرورها باید قبل از پردازش HTML یا بدنه صفحه وب شما، یعنی چیزهایی که بازدیدکنندگان می خواهند در سایت شما ببینند، بخوانند. به طور معمول، اسکریپت‌ها در <head> یک وب‌سایت قرار می‌گیرند (فکر کنید: اسکریپت مدیر برچسب گوگل شما)، جایی که آنها بر محتوای موجود در بقیه صفحه اولویت دارند. استفاده از کد async به این معنی است که سرور می تواند HTML و اسکریپت را به طور همزمان پردازش کند، در نتیجه تاخیر را کاهش داده و زمان بارگذاری صفحه را افزایش می دهد.

شکل یک اسکریپت غیر همگام به این صورت است: <script async src=”script.js”></script>

اگر می خواهید ببینید که وب سایت شما در بخش سرعت در چه مواردی دچار کمبود می شود، می توانید از این منبع گوگل استفاده کنید.

هنگامی که اصول فنی سئو ی خود را در جای خود قرار دادید، آماده هستید تا به مرحله بعدی بروید – کراول . / چک لیست کراول در سئو تکنیکال چیست ؟

 

چک لیست کراول

خزیدن پایه و اساس استراتژی تکنیکال سئو ی شما است. ربات های جستجو برای جمع آوری اطلاعات در  سایت شما صفحات شما را می خزند.

اگر این ربات ها به نحوی از خزیدن مسدود شده باشند، نمی توانند صفحات شما را ایندکس یا رتبه بندی کنند. اولین قدم برای پیاده سازی سئو تکنیکال این است که اطمینان حاصل کنید که تمام صفحات مهم شما قابل دسترسی و آسان برای پیمایش هستند.

در زیر برخی از موارد را برای افزودن به چک لیست شما و همچنین برخی از عناصر وب سایت را برای بازرسی برای اطمینان از اینکه صفحات شما برای کراول اولیه هستند پوشش خواهیم داد.

 

چک لیست کراول

یک نقشه سایت XML ایجاد کنید.

بودجه خزیدن خود را به حداکثر برسانید.

معماری سایت خود را بهینه کنید

یک ساختار URL را تنظیم کنید.

از robots.txt استفاده کنید.

منوهای پودر سوخاری را اضافه کنید.

از صفحه بندی استفاده کنید.

فایل های log SEO خود را بررسی کنید.

 

  1. یک نقشه سایت XML ایجاد کنید.

ساختار سایتی را که ما مرور کردیم را به خاطر دارید؟ این به چیزی به نام نقشه سایت XML تعلق دارد که به ربات های جستجوگر کمک می کند تا صفحات وب شما را بفهمند و بخزند. می توانید آن را به عنوان نقشه ای برای وب سایت خود در نظر بگیرید. پس از تکمیل نقشه سایت خود را به کنسول جستجوی گوگل  ارسال خواهید کرد. به یاد داشته باشید که نقشه سایت خود را با اضافه کردن و حذف صفحات وب به روز نگه دارید.

 

  1. بودجه خزیدن یا کراول بادجت خود را به حداکثر برسانید.

بودجه خزیدن شما به صفحات و منابع موجود در ربات های جستجوی سایت شما اشاره دارد که می خزند.

از آنجایی که بودجه خزیدن نامحدود نیست، مطمئن شوید که مهمترین صفحات خود را برای خزیدن در اولویت قرار داده اید.

در اینجا چند نکته برای اطمینان از اینکه بودجه خزیدن خود را به حداکثر می رسانید آورده شده است:

صفحات تکراری را حذف یا متعارف کنید.

پیوندهای خراب را اصلاح یا تغییر مسیر دهید.

مطمئن شوید که فایل های CSS و Javascript شما قابل کراول هستند.

آمار کراول خود را به طور منظم بررسی کنید و مراقب شیب یا افزایش ناگهانی باشید.

مطمئن شوید که هر ربات یا صفحه‌ای که کراول آن را ممنوع کرده‌اید، مسدود می‌شود.

نقشه سایت خود را به روز نگه دارید و آن را به ابزارهای وب مستر مناسب ارسال کنید.

سایت خود را از محتوای غیر ضروری یا قدیمی حذف کنید.

مراقب URL های تولید شده به صورت پویا باشید که می تواند باعث افزایش تعداد صفحات سایت شما شود.

ادامه مطلب  گوگل ترندز چیست ؟ + آموزش و کاربردهای آن

 

  1. معماری سایت خود را بهینه کنید.

وب سایت شما چندین صفحه دارد. این صفحات باید به گونه ای سازماندهی شوند که به موتورهای جستجو اجازه دهد به راحتی آنها را پیدا کرده و بخزند. اینجاست که ساختار سایت شما – که اغلب به عنوان معماری اطلاعات وب سایت شما شناخته می شود – وارد می شود.

همانطور که یک ساختمان مبتنی بر طراحی معماری است، معماری سایت شما نحوه سازماندهی صفحات سایت شما است.

صفحات مرتبط با هم گروه بندی می شوند. به عنوان مثال، صفحه اصلی وبلاگ شما به پست های وبلاگ فردی پیوند می خورد که هر کدام به صفحات نویسنده مربوطه خود پیوند دارند. این ساختار به ربات های جستجو کمک می کند تا رابطه بین صفحات شما را درک کنند.

معماری سایت شما نیز باید اهمیت صفحات منفرد را شکل دهد و شکل بگیرد. هرچه صفحه A به صفحه اصلی شما نزدیکتر باشد، صفحات بیشتری به صفحه A پیوند می دهند و هر چه ارزش لینک آن صفحات بیشتر باشد، موتورهای جستجو اهمیت بیشتری به صفحه A می دهند.

به عنوان مثال، پیوند از صفحه اصلی شما به صفحه A اهمیت بیشتری نسبت به پیوند از یک پست وبلاگ دارد. هر چه تعداد پیوندها به صفحه A بیشتر باشد، آن صفحه برای موتورهای جستجو “مهم تر” می شود.

از نظر مفهومی، یک معماری سایت می تواند چیزی شبیه به این باشد، جایی که صفحات درباره، محصول، اخبار و غیره در بالای سلسله مراتب اهمیت صفحه قرار می گیرند

مطمئن شوید که مهمترین صفحات کسب و کار شما در بالای سلسله مراتب با بیشترین تعداد (مرتبط!) پیوندهای داخلی قرار دارند.

 

  1. یک ساختار URL را تنظیم کنید.

ساختار URL به نحوه ساختار URL های خود اشاره دارد که می تواند توسط معماری سایت شما تعیین شود. من در یک لحظه ارتباط را توضیح خواهم داد. ابتدا، اجازه دهید روشن کنیم که URL ها می توانند زیر شاخه هایی مانند blog.hubspot.com و/یا زیرپوشه هایی مانند hubspot.com/blog داشته باشند که نشان می دهد URL به کجا منتهی می شود.

به عنوان مثال، یک پست وبلاگ با عنوان چگونه سگ خود را اصلاح کنیم، در زیر دامنه یا زیر شاخه وبلاگ قرار می گیرد. آدرس اینترنتی ممکن است www.bestdogcare.com/blog/how-to-groom-your-dog باشد. در حالی که یک صفحه محصول در همان سایت www.bestdogcare.com/products/grooming-brush خواهد بود.

اینکه آیا از زیر دامنه ها یا زیر شاخه ها یا “محصولات” در مقابل “فروشگاه” در URL خود استفاده می کنید کاملاً به شما بستگی دارد. زیبایی ایجاد وب سایت خود در این است که می توانید قوانین را ایجاد کنید. آنچه مهم است این است که آن قوانین از یک ساختار یکپارچه پیروی کنند، به این معنی که شما نباید بین blog.yourwebsite.com و yourwebsite.com/blogs در صفحات مختلف جابجا شوید. یک نقشه راه ایجاد کنید، آن را در ساختار نام‌گذاری URL خود اعمال کنید و به آن پایبند باشید.

 

در اینجا چند نکته دیگر در مورد نحوه نوشتن URL های خود آورده شده است:

از حروف کوچک استفاده کنید.

برای جدا کردن کلمات از خط تیره استفاده کنید.

آنها را کوتاه و توصیفی بیان کنید.

از استفاده از کاراکترها یا کلمات غیر ضروری (از جمله حروف اضافه) خودداری کنید.

کلمات کلیدی مورد نظر خود را درج کنید.

هنگامی که ساختار URL خود را کلید زدید، لیستی از URLهای صفحات مهم خود را به شکل نقشه سایت XML به موتورهای جستجو ارسال خواهید کرد. انجام این کار به ربات‌های جستجو زمینه بیشتری در مورد سایت شما می‌دهد تا مجبور نباشند هنگام خزیدن آن را بفهمند.

 

نقش robots.txt در سئو تکنیکال چیست ؟

5. از robots.txt استفاده کنید.
هنگامی که یک ربات وب سایت شما را می خزد، ابتدا /robot.txt را بررسی می کند که در غیر این صورت به عنوان پروتکل حذف ربات شناخته می شود. این پروتکل می‌تواند به ربات‌های وب خاص، از جمله بخش‌های خاص یا حتی صفحات سایت شما اجازه خزیدن یا خزیدن در سایت شما را بدهد. اگر می خواهید از ایندکس کردن سایت خود توسط ربات ها جلوگیری کنید، از متا تگ ربات noindex استفاده خواهید کرد. بیایید هر دوی این سناریوها را مورد بحث قرار دهیم.
ممکن است بخواهید ربات های خاصی را از خزیدن در سایت خود به طور کلی مسدود کنید. متأسفانه، برخی از ربات‌ها با اهداف مخرب وجود دارند – ربات‌هایی که محتوای شما را خراش می‌دهند یا انجمن‌های انجمن شما را اسپم می‌کنند. اگر متوجه این رفتار بد شدید، از robot.txt خود برای جلوگیری از ورود آنها به وب سایت خود استفاده خواهید کرد. در این سناریو، می توانید robot.txt را به عنوان میدان نیروی خود از ربات های بد در اینترنت در نظر بگیرید.
در مورد نمایه سازی، ربات های جستجو در سایت شما می خزند تا سرنخ ها را جمع آوری کنند و کلمات کلیدی را پیدا کنند تا بتوانند صفحات وب شما را با عبارت های جستجوی مرتبط مطابقت دهند. اما، همانطور که بعداً بحث خواهیم کرد، شما یک بودجه خزیدن دارید که نمی خواهید آن را صرف داده های غیر ضروری کنید. بنابراین، ممکن است بخواهید صفحاتی را که به ربات‌های جستجوگر کمک نمی‌کنند بفهمند وب‌سایت شما در مورد چیست، حذف کنید، برای مثال، یک صفحه تشکر از یک پیشنهاد یا یک صفحه ورود به سیستم.
مهم نیست که چه چیزی، پروتکل robot.txt شما بسته به آنچه که می خواهید انجام دهید منحصر به فرد خواهد بود.
سئو نقش بسیار مهمی در طراحی سایت فروشگاهی دارد . و میتواند تاثیر مستقمی در برندینگ نیز داشته باشد.
seo technical
نقش منوهای Breadcrumbs در سئو تکنیکال چیست ؟
6. منوهای Breadcrumbs را اضافه کنید
افسانه قدیمی هانسل و گرتل را شنیده اید ؟که در آن دو کودک خرده نان را روی زمین می انداختند تا راه خود را به خانه بازگردند؟ خوب، آنها درگیر چیزی بودند.
Breadcrumbs دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد – مسیری که کاربران را راهنمایی می کند تا به شروع سفر خود در وب سایت شما برگردند. این منویی از صفحات است که به کاربران می گوید صفحه فعلی آنها چگونه با بقیه سایت مرتبط است.
و آنها فقط برای بازدیدکنندگان وب سایت نیستند. ربات های جستجو نیز از آنها استفاده می کنند.breadcrumb-navigation-menu-technical-seo
Breadcrumbs باید دو چیز باشد:
1) برای کاربران قابل مشاهده باشد تا بتوانند به راحتی صفحات وب شما را بدون استفاده از دکمه بازگشت جستجو کنند، و
2) دارای زبان نشانه گذاری ساختاری برای ارائه زمینه دقیق به ربات های جستجویی که در سایت شما می خزند.
این مقاله با موضوع سئو تکنیکال چیست توسط سایت رویال وب ( با هدف ارائه خدمات طراحی سایت ) برای شما عزیزان تهیه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
1
سلام👋
چگونه می توانم کمک کنم؟