معرفی کامل سئو داخلی و سئو خارجی + توضیح تفاوت آنها

سئو داخلی و سئو خارجی

سئو داخلی در مقابل سئو خارجی

تفاوت سئو داخلی و خارجی چیست ؟

سئو داخلی و سئو خارجی : در دنیای امروز، بیشتر مردم انتظار دارند هر آنچه را که نیاز دارند در بالای نتایج جستجوی گوگل بیابند. اگر وب سایت شما در بالای صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERP) قرار می گیرد، جذب مشتریان جدید به کسب و کارتان بسیار آسان تر است. ایجاد یک استراتژی قوی بهینه سازی موتور جستجو یکی از با ارزش ترین سرمایه گذاری هایی است که می توانید برای کسب و کار خود انجام دهید.

استراتژی های موثر سئو به طور کلی به دو گروه تقسیم می شوند: سئو داخلی و سئو خارجی .

 

سئو داخلی به عوامل و تکنیک های سئو اشاره دارد که بر بهینه سازی جنبه هایی از وب سایت شما که تحت کنترل شما هستند متمرکز است.

سئو خارجی به عوامل و استراتژی های سئو اشاره دارد که بر ارتقای سایت یا برند شما در سراسر وب متمرکز است.

اساساً، سئو داخلی در مورد ساختن وب سایتی است که برای کاربران است بنابراین باید موتورهای جستجو جذاب باشد ، در حالی که سئو خارجی به معنای قرار گرفتن در معرض دید یک وب سایت در عین ایجاد اعتماد و اعتبار برای محتوای شما است.

 

 سئو داخلی چیست ؟

سئو داخلی هر کاری است که شما برای بهبود موقعیت وب سایت خود در نتایج موتورهای جستجو انجام می دهید. وقتی به بیشتر بخش‌های «پایه» بهینه‌سازی موتورهای جستجو – مواردی مانند کلمات کلیدی، برچسب‌های HTML، عنوان صفحه و سازگاری با موبایل فکر می‌کنید – روی سئو درون صفحه کار میکنید .

این بخش از سئو به این معنی است که اطمینان حاصل شود که محتوای وب سایت شما قابل خزیدن ، فهرست بندی و درک موتورهای جستجو است. با این حال، این نیز  بسیار بیشتر از این است.

سئو داخلی همچنین شامل تکنیک هایی است که تجربه کاربرانی را که از وب سایت شما بازدید می کنند بهبود می بخشد. موتورهای جستجو مانند گوگل می‌خواهند بهترین وب‌سایت‌ها را به جستجوگران توصیه کنند .

سئو داخلی در سئو و طراحی سایت شخصی بسیار تاثیر گزار است.

 

سئو داخلی چیست

عوامل موثر بر سئو صفحه

Core Web Vitals: یکی از جدیدترین فاکتورهای رتبه‌بندی روی صفحه گوگل، Core Web Vitals مجموعه‌ای از معیارهای دنیای واقعی هستند که تجربه کاربری یک وب‌سایت را کمیت می‌کنند. آنها ابعاد مهمی مانند ثبات بصری (تغییر چیدمان تجمعی)، تعامل (تاخیر ورودی اول) و زمان بارگذاری (بزرگترین رنگ محتوایی) را اندازه گیری می کنند. بهبود Core Web Vitals وب سایت شما به گوگل می گوید که سایت شما تجربه کاربری مثبتی دارد. هاب Core Web Vitals تمام اطلاعات مورد نیاز شما در مورد این فاکتورهای رتبه بندی جدید را دارد.

 

سرعت صفحه سایت :

سرعت صفحه (همچنین به عنوان زمان بارگذاری شناخته می شود) بخش مهمی از سئوی داخلی صفحه است – گوگل تمایل دارد صفحات سریعتر را بالاتر از صفحات کندتر رتبه بندی کند و بهینه سازی سرعت صفحه همچنین می تواند به ورود بیشتر صفحات شما به فهرست جستجوی گوگل کمک کند. راه‌های زیادی برای بهبود سرعت صفحه وجود دارد، اما تصاویر، فایل‌های جاوا اسکریپت، حافظه پنهان و فشرده‌سازی مکان‌های خوبی برای شروع هستند. راهنمای کامل ما برای بهینه‌سازی سرعت صفحه برای سئو نشان می‌دهد که چگونه می‌توانید سایت خود را برای این فاکتور سئوی درون صفحه بهبود بخشید.

 

سازگاری با موبایل :

به طور خلاصه، سازگاری با تلفن همراه معیاری است که نشان می‌دهد زمانی که شخصی سعی می‌کند از سایت با دستگاه تلفن همراه بازدید کند و از آن استفاده کند، چقدر خوب عمل می‌کند. صفحات سازگار با موبایل می توانند کوچک شوند تا روی صفحه نمایش هر دستگاهی قرار بگیرند و در عین حال به افراد اجازه می دهند برای رسیدن به اهداف خود در اطراف صفحه حرکت کنند. آنها همچنین تجربه کاربر تلفن همراه را از طریق طراحی واکنشگرا، ناوبری ساده و آسان و سرعت صفحه سریع در اولویت قرار می دهند.

 

 

برچسب‌ های عنوان :

تگ‌های عنوان، که به آنها “عناوین صفحه” نیز می‌گویند، تگ‌های HTML هستند که (همانطور که احتمالاً حدس زده‌اید) عنوان صفحه را تعریف می‌کنند و توضیح می‌دهند که محتوای صفحه درباره چه چیزی خواهد بود. به عنوان مثال، عنوان این مقاله «سئوی درون صفحه در مقابل سئوی خارج از صفحه: تفاوت چیست؟» است. بنابراین تگ عنوان صفحه «<title>سئوی درون صفحه در مقابل سئوی خارج از صفحه: تفاوت چیست؟</title>» است. وقتی به دنبال محتوایی می‌گردید که به درخواست کاربر مرتبط باشد، گوگل به کلمات کلیدی موجود در برچسب‌های عنوان (از جمله موارد دیگر) برای تصمیم‌گیری درباره مرتبط بودن یا نبودن یک صفحه به صورت موضوعی تکیه می‌کند. هنگام بهینه سازی برچسب های عنوان خود، بهترین شیوه های سئو را دنبال کنید.

ادامه مطلب  محتوای آسمان‌ خراش چیست و چگونه می‌توان از آن استفاده کرد؟

 

سئو خارجی چیست

توضیحات متا :

توضیحات متا مانند تگ‌های عنوان، تگ‌های HTML هستند که به توصیف موضوع صفحه کمک می‌کنند. در حالی که گوگل هنگام تصمیم گیری درباره مرتبط بودن یک صفحه با یک پرس و جو از توضیحات استفاده می کند، عملکرد اصلی سئو آن تشویق افراد برای کلیک کردن به سایت شما از نتایج جستجو است. راهنمای ما برای استفاده از توضیحات متا برای سئو بهترین روش‌های استفاده از این فاکتور سئوی درون صفحه برای افزایش نرخ کلیک صفحه شما در نتایج جستجو را شرح می‌دهد.

 

 

کیفیت محتوا :

وقتی صحبت از سئو داخلی می شود، محتوا پادشاه است. موتورهای جستجو راه‌های مختلفی برای ارزیابی کیفیت محتوا دارند، اما واقعاً به پاسخ

الف) آیا برای کاربر مفید است؟

ب) آیا خواندن آن آسان است؟

ج) آیا منحصر به فرد است؟ و

د) آیا به درخواست کاربر مربوط است؟

اگر بتوانید صادقانه به هر یک از این چهار سوال پاسخ «بله» بدهید، محتوای شما در جای خوبی قرار دارد.

 

سرصفحه های HTML :

سرصفحه های HTML تگ های HTML هستند که عناوین و زیر سرفصل ها را در محتوای یک صفحه وب مشخص می کنند. آنها به بازدیدکنندگان وب سایت شما کمک می کنند تا محتوای شما را بهتر بخوانند و درک کنند. برای سئوی درون صفحه، این تگ ها به موتورهای جستجو کمک می کند تا بهتر بفهمند محتوای یک صفحه در مورد چیست و چگونه با پرس و جوی جستجوی شخص ارتباط دارد.

 

بیشتر بخوانید : سفارش سایت شخصی

 

متن جایگزین تصویر (alt) :

تصویر «متن جایگزین» به ویژگی درون تگ HTML تصویر اشاره دارد که حاوی توضیحات متنی تصویر است. متن جایگزین توسط فناوری‌ های کمکی مانند صفحه‌ خوان‌ ها و همچنین مرورگرها به‌ عنوان پشتیبان در زمانی که تصویری در صفحه بارگیری نمی‌شود، استفاده می‌شود. موتورهای جستجو به متن جایگزین به‌عنوان راهی برای تصمیم‌گیری درباره مرتبط بودن یک تصویر با پرس و جوی افراد نگاه می‌کنند. به این ترتیب، متن جایگزین یک عامل بسیار مهم سئو در صفحه برای جستجوی تصویر و همچنین جستجوی سنتی وب است.

 

پیوند داخلی (لینک دهی داخلی) :

پیوند دادن به صفحات دیگر در سایت شما از درون محتوای خود مفید است زیرا به بازدیدکنندگان کمک می کند محتوای مرتبط با زمینه یا زمینه اضافی را پیدا کنند. ما این کار را چندین بار در این مقاله انجام می‌دهیم و به راهنمایی‌های عمیق‌تر پیوند می‌دهیم تا جزئیات مهم در مورد سئو داخلی و خارجی را توضیح دهیم. پیوند داخلی همچنین با کمک به موتورهای جستجو برای یافتن محتوای جدید، سئوی سایت شما را بهبود می بخشد. بعلاوه، متن لنگر که برای پیوندهای داخلی خود استفاده می کنید، به موتورهای جستجو می گوید که از صفحه مقصد چه انتظاراتی باید داشته باشند و چگونه با محتوای پیوند دهنده ارتباط دارد.

 

ناوبری: در زمینه سئوی داخلی ، «ناوبری» به معنای اطمینان از اینکه همه کاربران می‌توانند به محتوای یک صفحه وب دسترسی داشته باشند و از آن استفاده کنند، است. ما در مورد نحوه گروه بندی یا پیوند صفحات شما با یکدیگر صحبت نمی کنیم (که به آن “ساختار سایت” می گویند). گوگل به نوع صفحه‌ای که به جستجوگران توصیه می‌کند اهمیت زیادی می‌دهد و آن‌ها می‌خواهند هر چیزی را که توصیه می‌کنند، بدون در نظر گرفتن ناتوانی یا مرورگر، در دسترس همه باشد.  خودارائه می‌دهید، توضیح می‌دهد.

 

 سئو خارجی چیست ؟

سئو خارجی مجموعه ای از استراتژی ها، تاکتیک ها و تلاش هایی است که شما برای تبلیغ محتوای خود در سایت های شخص ثالث در سراسر وب انجام می دهید. این بخش از سئو بر روی بحث درباره سایت، شرکت و/یا نام تجاری شما در وب سایت دیگری متمرکز است.

ادامه مطلب  طراحی لوگو چیست ؟ تاریخچه + انواع و مزایا داشتن لوگو

سئو خارجی در سئو و سفارش سایت فروشگاهی بسیار موثر است.

 

تفاوت سئو داخلی و سئو خارجی

بررسی مختصری از عوامل سئو خارجی

بک لینک ها :

کیفیت و کمیت بک لینک هنوز از مهم ترین فاکتورها برای سئو خارج از صفحه هستند. بک لینک ها به قدری مهم هستند که گوگل چندین به روز رسانی الگوریتم را به مبارزه با طرح های لینک و هرزنامه لینک اختصاص داده است. پیوندها برای سئوی خارجی مهم هستند زیرا آنچه به عنوان “آب پیوند” شناخته می شود را به سایت شما منتقل می کنند و به آن کمک می کنند تا در چشم موتورهای جستجو معتبرتر و قابل اعتماد تر به نظر برسد.

 

رسانه‌های اجتماعی:

در حالی که رتبه‌بندی یک صفحه مستقیماً تحت تأثیر تعداد اشتراک‌گذاری‌ها، لایک‌ها یا نظرات آن نیست، رسانه‌های اجتماعی همچنان یک کانال مهم برای تبلیغ آنلاین سایت شما هستند. رسانه‌های اجتماعی به افراد کمک می‌کنند تا شرکت شما را به صورت آنلاین پیدا کنند و با آن درگیر شوند و به شما کمک می‌کنند به مشتریان جدید و فعلی دسترسی پیدا کنید. به علاوه، گوگل صفحات را در پلتفرم های اصلی رسانه های اجتماعی ایندکس می کند، بنابراین پست کردن مداوم در این سایت ها به شما کمک می کند SERP برند خود را کنترل کنید.

 

بیشتر بخوانید : خدمات تخصصی سئو

 

نام‌های بدون پیوند:

اشاره‌های بدون پیوند به هر زمانی گفته می‌شود که یک سایت غیر وابسته نام شرکت یا وب‌سایت شما را به‌ صورت آنلاین و بدون بازگشت به سایت شما ذکر می‌کند. به ندرت، تقریبا غیرممکن است که هر اشاره ای به سایت یا نام تجاری شما به صورت آنلاین شامل یک بک لینک باشد. در واقع، اگر چنین بود، احتمالاً گوگل آن را بسیار مشکوک می‌دانست و برای سایت شما جریمه تعیین می‌کرد. با این حال، این بدان معنا نیست که ذکر نام تجاری بدون پیوند هیچ ارزشی برای سئو خارجی ندارد. آنها همچنان می توانند به عنوان نقل قول برای اعتبار و اعتماد سایت شما عمل کنند. به علاوه، منشن ها فرصتی عالی برای ایجاد بک لینک های جدید فراهم می کند.

 

Google My Business:

Google My Business (به اختصار GMB) به کسب و کارها این امکان را می دهد که به راحتی و به سادگی اطلاعات مهم را مستقیماً در اختیار Google قرار دهند. این اطلاعات شامل موقعیت مکانی و/یا منطقه خدماتی، نوع کسب و کار، اطلاعات تماس و ساعات کاری است. GMB همچنین نحوه پر کردن نتایج برای بسته محلی Google و جستجوهای Google Maps است. به این ترتیب، این یک عامل سئوی خارج از صفحه برای هر کسب و کار محلی است که به ترافیک یک مکان جغرافیایی خاص متکی است. فهرست GMB کسب و کار خود را تنظیم کنید تا آن را به Google Maps اضافه کنید و از این تکنیک مهم SEO خارجی و محلی استفاده کنید.

 

سئو داخلی و خارجی

شروع به بهینه سازی سئو داخلی و خارج از صفحه خود کنید

به یاد داشته باشید که یک استراتژی خوب سئو انتخاب بین سئو داخلی و سئو خارجی نیست. این مانند تلاش برای تصمیم گیری بین قرار دادن لاستیک یا موتور در ماشین شما است – برای رسیدن به هر کجا که می خواهید بروید به هر دو نیاز دارید.

با این حال، سئو بهتر عمل می کند اگر قبل از صرف زمان و تلاش زیاد (و نه به ذکر پول) برای ایجاد لینک یا تبلیغ سایت خود در رسانه های اجتماعی، سئو داخلی خوبی داشته باشید.

ابزارهای بازاریابی WooRank به شما کمک می کند تا اطمینان حاصل کنید که اساس وب سایت شما با بررسی های کاربردی وب سایت، تجزیه و تحلیل فنی عمیق و کلمات کلیدی استوار است.

با داده‌ها و بینش‌های موجود، می‌توانید استراتژی عالی برای هدف قرار دادن سئو داخلی و سئو خارجی برای دستیابی به مخاطبان گسترده‌تر و جذب بازدیدکنندگان بیشتر به وب‌سایت خود ایجاد کنید.

امیدواریم این مقاله که توسط سایت رویال وب ( با هدف ارائه خدمات طراحی سایت ) برای آگاهی شما عزیزان تهیه و جمع آوری شده است , سودمند بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
1
سلام👋
چگونه می توانم کمک کنم؟