فاکتورهای سئو سایت (207 فاکتور کلیدی سئو )_آپدیت 2023

فاکتورهای سئو سایت |گروه طراحی سایت وب رویال

فاکتورهای سئو سایت که دارای اهمیت بالایی هستند و موجب رتبه بندی وب سایت شما می شوند در 207 مورد ارائه کرده ایم.تلاش کرده ایم تمامی نکات لازم را در این مقاله برای شما عزیزان گزدآوری کنیم تا برای بهینه سازی سایت خود بتوانید از آنها بهترین استفاده را بکنید.توجه داشته باشید که این مطالب تنها برای راهنمایی شما عزیزان نوشته شده است و نمی توان آنها را به عنوان قوانین سخت گیر گوگل در نظر گرفت.

 

فاکتورهای سئو مرتبط با دامنه

 

  1. عمر دامنه: بسیاری از سئوکاران معتقدند که گوگل ذاتاً به دامنه های قدیمی تر اعتماد دارد. با این حال، جان مولر از گوگل گفته است که “سن دامنه به هیچ چیز کمک نمی کند”.

 

  1. کلمه کلیدی در دامنه سطح بالا ظاهر می شود: داشتن یک کلمه کلیدی در نام دامنه شما باعث افزایش سئوی قبلی شما نمی شود. اما همچنان به عنوان یک سیگنال مرتبط عمل می کند.

 

  1. طول ثبت دامنه: یک پتنت گوگل بیان می کند:

دامنه‌های با ارزش (مشروع) اغلب برای چندین سال پیش پرداخت می‌شوند، در حالی که دامنه‌های درگاهی (نامشروع) به ندرت برای بیش از یک سال استفاده می‌شوند. بنابراین، تاریخ انقضای دامنه در آینده می تواند به عنوان عاملی برای پیش بینی مشروعیت دامنه مورد استفاده قرار گیرد.سعی کنید هنگام راه اندازی وب سایت خود و یا در طراحی سایت فروشگاهی این مورد را لحاظ کنید.

 

  1. کلمه کلیدی در زیر دامنه: پنل متخصص Moz موافق است که یک کلمه کلیدی که در زیر دامنه ظاهر می شود می تواند رتبه بندی را افزایش دهد.

 

کلمه کلیدی در زیر دامنه ظاهر می شود

  1. تاریخچه دامنه: سایتی با مالکیت ناپایدار یا چندین بار افت ممکن است به Google بگوید که تاریخچه سایت را “بازنشانی” کند و پیوندهای اشاره شده به دامنه را نفی کند. یا در موارد خاص، دامنه جریمه شده ممکن است جریمه را به مالک جدید منتقل کند.

 

  1. دامنه تطابق دقیق: دامنه های تطابق دقیق احتمالاً فواید چندانی برای سئو مستقیم ندارند. اما اگر EMD شما یک سایت با کیفیت پایین است، در برابر به روز رسانی EMD آسیب پذیر است.

 

سرزمین موتورهای جستجو – به روز رسانی Google EMD

  1. عمومی در مقابل افراد خصوصی: اطلاعات افراد شخصی ممکن است نشانه ای از “چیزی برای پنهان کردن” باشد. از مت کاتس، کارمند گوگل نقل می شود که می گوید:

 

 

«… وقتی whois on آنها را بررسی کردم، همه آنها «خدمات حفاظت از حریم خصوصی whois» را روی آنها داشتند. این نسبتاً غیرعادی است. … روشن کردن حریم خصوصی whois به طور خودکار بد نیست، اما وقتی چندین مورد از این عوامل را با هم دریافت کردید، اغلب در مورد نوع متفاوتی از وب مستر نسبت به کسی که فقط یک سایت یا بیشتر دارد صحبت می کنید.

 

  1. مجازات مالک WhoIs: اگر گوگل شخص خاصی را به عنوان هرزنامه معرفی کند، منطقی است که سایر سایت های متعلق به آن شخص را مورد بررسی دقیق قرار دهد.

 

  1. پسوند TLD کشور: داشتن یک دامنه سطح بالای کد کشور (.cn، .pt، .ca) گاهی اوقات می تواند به رتبه سایت برای آن کشور خاص کمک کند … اما می تواند توانایی سایت برای رتبه بندی جهانی را محدود کند.

فاکتورهای سئو مرتبط با صفحه

 

  1. کلمه کلیدی در برچسب عنوان: اگرچه به اندازه گذشته مهم نیست، برچسب عنوان شما همچنان یک سیگنال مهم SEO در صفحه است.

 

برچسب عنوان حاوی کلمه کلیدی است

  1. تگ عنوان با کلمه کلیدی شروع می شود: طبق گفته Moz، تگ های عنوانی که با یک کلمه کلیدی شروع می شوند، نسبت به تگ های عنوان که کلمه کلیدی در انتهای تگ ظاهر می شود، عملکرد بهتری دارند.

 

  1. کلمه کلیدی در برچسب توضیحات: گوگل از تگ توضیحات متا به عنوان سیگنال رتبه بندی مستقیم استفاده نمی کند. با این حال، برچسب توضیحات شما می تواند بر نرخ کلیک تأثیر بگذارد، که یک فاکتور اصلی رتبه بندی است.

 

  1. کلمه کلیدی در تگ H1 ظاهر می شود: تگ های H1 یک “برچسب عنوان دوم” هستند. بر اساس نتایج یک مطالعه همبستگی، همراه با برچسب عنوان شما، گوگل از تگ H1 شما به عنوان سیگنال ارتباط ثانویه استفاده می کند:

 

مطالعه برچسب h1

 

  1. TF-IDF: یک روش فانتزی برای گفتن: “چند وقت یک بار یک کلمه خاص در یک سند ظاهر می شود؟”. هر چه آن کلمه بیشتر در یک صفحه ظاهر شود، احتمال اینکه صفحه مربوط به آن کلمه باشد بیشتر است. گوگل احتمالا از نسخه پیچیده TF-IDF استفاده می کند.

 

  1. طول محتوا: محتوای با کلمات بیشتر می تواند وسعت بیشتری را پوشش دهد و احتمالاً در الگوریتم در مقایسه با مقالات کوتاه تر و سطحی ارجح است. در واقع، یک مطالعه اخیر در صنعت فاکتورهای رتبه بندی نشان داد که میانگین نتایج صفحه اول گوگل حدود 1400 کلمه است.

 

رتبه بندی تعداد کلمات

  1. فهرست مطالب: استفاده از فهرست مطالب مرتبط می تواند به گوگل کمک کند تا محتوای صفحه شما را بهتر درک کند. همچنین می تواند منجر به پیوندهای سایت شود:

 

لینک های سایت در SERP گوگل

  1. کلمات کلیدی نمایه سازی معنایی پنهان در محتوا (LSI): کلمات کلیدی LSI به موتورهای جستجو کمک می کند تا از کلماتی که بیش از یک معنی دارند معنی استخراج کنند (به عنوان مثال: Apple the computer company vs. Apple the fruit). وجود/غیاب LSI احتمالاً به عنوان یک سیگنال کیفیت محتوا نیز عمل می کند.

 

  1. کلمات کلیدی LSI در برچسب‌های عنوان و توضیحات: مانند محتوای صفحه وب، کلمات کلیدی LSI در متا تگ‌های صفحه احتمالاً به گوگل کمک می‌کنند تا بین کلماتی با چندین معانی بالقوه تشخیص دهد. همچنین ممکن است به عنوان یک سیگنال مرتبط عمل کند.

 

  1. صفحه موضوع را پوشش می دهد عمیق: ارتباط واضحی بین عمق پوشش موضوع و رتبه بندی گوگل وجود دارد. بنابراین، صفحاتی که هر زاویه‌ای را پوشش می‌دهند، احتمالاً در مقابل صفحاتی که فقط یک موضوع را تا حدی پوشش می‌دهند، لبه دارند.

 

 

  1. سرعت بارگذاری صفحه از طریق HTML: هم گوگل و هم بینگ از سرعت صفحه به عنوان یک عامل رتبه بندی استفاده می کنند. گوگل اکنون از داده های واقعی کاربر کروم برای ارزیابی سرعت بارگیری استفاده می کند.

سرعت بارگذاری صفحه از طریق HTML

Google PageSpeed ​​Insights – Backlinko

  1. استفاده از AMP: در حالی که AMP یک عامل رتبه‌بندی مستقیم Google نیست، ممکن است برای رتبه‌بندی در نسخه موبایلی Google News Carousel الزامی باشد.این مورد یکی از جزو یکی خدمات طراحی سایت می باشد که باید به آن توجه ویژه ای داشت و آن را فراموش نکرد.

 

  1. Entity Match: آیا محتوای صفحه با «موجودی» که کاربر در جستجوی آن است مطابقت دارد؟ اگر چنین است، آن صفحه ممکن است رتبه بندی آن کلمه کلیدی را افزایش دهد.

 

  1. مرغ مگس خوار گوگل: این “تغییر الگوریتم” به گوگل کمک کرد تا از کلمات کلیدی فراتر برود. به لطف مرغ مگس خوار، گوگل اکنون می تواند موضوع یک صفحه وب را بهتر درک کند.

 

  1. محتوای تکراری: شناسه

محتوای غیرمعمول در همان سایت (حتی اصلاح شده اندکی) می تواند بر روی دید موتور جستجوی سایت تأثیر منفی بگذارد.

 

  1. Rel=Canonical: در صورت استفاده صحیح، استفاده از این برچسب ممکن است مانع از جریمه کردن سایت شما توسط گوگل برای محتوای تکراری شود.

 

  1. بهینه سازی تصویر: تصاویر از طریق نام فایل، متن جایگزین، عنوان، توضیحات و عنوان، سیگنال های مرتبط با موتورهای جستجو را ارسال می کنند.

 

  1. تازگی محتوا: به روز رسانی کافئین Google به نفع محتوای اخیرا منتشر شده یا به روز شده است، به ویژه برای جستجوهای حساس به زمان. گوگل با برجسته کردن اهمیت این عامل، تاریخ آخرین به روز رسانی صفحه را برای صفحات خاصی نشان می دهد:

 

Google SERP – آخرین به روز رسانی

  1. بزرگی به روز رسانی محتوا: اهمیت ویرایش ها و تغییرات نیز به عنوان یک عامل تازگی عمل می کند. افزودن یا حذف کل بخش‌ها مهم‌تر از جابه‌جایی ترتیب چند کلمه یا رفع اشتباه تایپی است.

 

  1. به روز رسانی صفحه تاریخی: هر چند وقت یکبار صفحه در طول زمان به روز شده است؟ روزانه، هفتگی، هر 5 سال یکبار؟ فراوانی به روز رسانی صفحه نیز در تازگی نقش دارد.

 

  1. برجستگی کلمه کلیدی: اینکه یک کلمه کلیدی در 100 کلمه اول محتوای یک صفحه ظاهر شود با رتبه بندی صفحه اول گوگل مرتبط است.

 

  1. کلمه کلیدی در برچسب های H2، H3: اینکه کلمه کلیدی شما به عنوان عنوان فرعی در قالب H2 یا H3 ظاهر شود، ممکن است سیگنال مرتبط ضعیف دیگری باشد. در واقع، جان مولر، کارمند گوگل می‌گوید:

 

 

“این تگ های عنوان در HTML به ما کمک می کنند تا ساختار صفحه را درک کنیم.”

 

  1. کیفیت لینک خروجی: بسیاری از سئوکاران فکر می کنند که پیوند دادن به سایت های معتبر به ارسال سیگنال های اعتماد به گوگل کمک می کند. و این توسط یک مطالعه صنعتی اخیر تأیید شده است.

 

  1. موضوع پیوند خروجی: طبق الگوریتم Hilltop، گوگل ممکن است از محتوای صفحاتی که به آنها پیوند می دهید به عنوان سیگنال مرتبط استفاده کند. برای مثال، اگر صفحه‌ای در مورد اتومبیل‌ها دارید که به صفحات مرتبط با فیلم پیوند می‌دهد، ممکن است به Google بگوید که صفحه شما درباره فیلم اتومبیل‌ها است، نه اتومبیل.

 

  1. گرامر و املا: گرامر و املای مناسب یک سیگنال با کیفیت است، اگرچه کاتز چند سال پیش پیام های متفاوتی در مورد مهم بودن یا نبودن این موضوع داد.

 

  1. محتوای سندیکایی: آیا محتوای صفحه اصلی است؟ اگر از یک صفحه نمایه شده خراشیده یا کپی شده باشد، رتبه ای نیز نخواهد داشت… یا ممکن است اصلا ایندکس نشود.

 

  1. به روز رسانی مناسب برای موبایل: اغلب به عنوان “Mobilegeddon” شناخته می شود، این به روز رسانی به صفحاتی که به درستی برای دستگاه های تلفن همراه بهینه شده بودند پاداش می دهد.در طراحی سایت شخصی سعی کنید این مورد را در نظر داشته باشید.

 

  1. قابلیت استفاده از تلفن همراه: وب سایت هایی که کاربران تلفن همراه می توانند به راحتی از آنها استفاده کنند ممکن است در «فهرست اول موبایل» گوگل برتری داشته باشند.

 

  1. محتوای “پنهان” در تلفن همراه: محتوای پنهان در دستگاه های تلفن همراه ممکن است در مقابل محتوای کاملاً قابل مشاهده نمایه نشود (یا ممکن است به شدت سنجیده نشود). با این حال، اخیراً یکی از کارمندان Google اعلام کرده است که محتوای پنهان مشکلی ندارد. اما همچنین گفت که در همان ویدیو، “…اگر محتوای انتقادی است باید قابل مشاهده باشد…”.

 

  1. «محتوای تکمیلی» مفید: بر اساس سند دستورالعمل های رتبه بندی گوگل که اکنون عمومی شده است، محتوای مکمل مفید نشانگر کیفیت صفحه (و در نتیجه رتبه بندی گوگل) است. به عنوان مثال می توان به مبدل ارز، ماشین حساب بهره وام و دستور العمل های تعاملی اشاره کرد.

 

  1. محتوای پنهان در پشت برگه ها: آیا کاربران باید روی یک برگه کلیک کنند تا برخی از محتوای صفحه شما نشان داده شود؟ اگر چنین است، گوگل گفته است که این محتوا “ممکن است ایندکس نشود”.
  2. تعداد پیوندهای خروجی: بسیاری از OBL های dofollow می توانند رتبه صفحه “نشت” کنند، که می تواند به رتبه بندی آن صفحه آسیب برساند.

. چند رسانه ای: تصاویر، فیلم ها و سایر عناصر چند رسانه ای ممکن است به عنوان سیگنال کیفیت محتوا عمل کنند.

 

  1. تعداد لینک های داخلی اشاره به صفحه: تعداد لینک های داخلی یک صفحه نشان دهنده اهمیت آن نسبت به سایر صفحات سایت است (لینک های داخلی بیشتر=مهم تر).

 

  1. کیفیت پیوندهای داخلی اشاره به صفحه: پیوندهای داخلی از صفحات معتبر در دامنه تأثیر قوی تری نسبت به صفحات بدون پیج رنک یا پایین دارند.

 

  1. لینک های شکسته: وجود لینک های شکسته زیاد در یک صفحه ممکن است نشانه ای از نادیده گرفته شدن یا رها شدن سایت باشد. سند دستورالعمل رتبه‌بندی Google از پیوندهای شکسته برای ارزیابی کیفیت صفحه اصلی استفاده می‌کند.

 

  1. ​​سطح خواندن: شکی نیست که گوگل سطح خواندن صفحات وب را تخمین می زند. در واقع، گوگل به شما آمار سطح خواندن را می داد:

 

سطح خواندن گوگل

 

اما اینکه آنها با این اطلاعات چه می کنند جای بحث دارد. برخی می گویند که سطح خواندن پایه به شما کمک می کند رتبه بهتری کسب کنید زیرا برای توده ها جذاب است. اما برخی دیگر سطح خواندن پایه را با کارخانه های تولید محتوا مانند Ezine Articles مرتبط می کنند.

 

  1. پیوندهای وابسته: خود پیوندهای وابسته احتمالاً به رتبه شما آسیب نمی رسانند. اما اگر تعداد زیادی دارید، الگوریتم گوگل ممکن است توجه بیشتری به سیگنال‌های کیفیت دیگر داشته باشد تا مطمئن شود که شما یک «سایت وابسته نازک» نیستید.

 

  1. خطاهای HTML/ اعتبارسنجی W3C: بسیاری از خطاهای HTML یا کدنویسی نامرتب ممکن است نشانه کیفیت پایین سایت باشد. در حالی که بحث برانگیز است، بسیاری در سئو فکر می کنند که یک صفحه خوب کدگذاری شده به عنوان یک سیگنال با کیفیت استفاده می شود.

 

  1. Domain Authority: اگر همه چیز برابر باشد، یک صفحه در یک دامنه معتبر بالاتر از یک صفحه در یک دامنه با اعتبار کمتر است.

 

رتبه بندی دامنه

  1. Page’s PageR

ank: کاملاً مرتبط نیست. اما صفحاتی که دارای اعتبار زیاد هستند، از صفحاتی که دارای اعتبار لینک زیادی نیستند، بالاتر می‌روند.

 

  1. طول URL: URL های بیش از حد طولانی ممکن است به دید موتور جستجوی صفحه آسیب برساند. در واقع، چندین مطالعه صنعتی نشان داده اند که URL های کوتاه در نتایج جستجوی گوگل برتری کمی دارند.

 

طول آدرس 2

  1. مسیر URL: صفحه‌ای که به صفحه اصلی نزدیک‌تر است ممکن است در مقایسه با صفحاتی که در اعماق معماری سایت مدفون شده‌اند، قدرت کمی افزایش یابد.

 

  1. ویراستاران انسانی: اگرچه هرگز تایید نشد، اما گوگل پتنتی را برای سیستمی به ثبت رسانده است که به ویرایشگرهای انسانی اجازه می دهد بر SERP ها تأثیر بگذارند.

 

  1. دسته بندی صفحه: دسته بندی که صفحه در آن نشان داده می شود سیگنال مربوطه است. صفحه‌ای که بخشی از یک دسته‌بندی نزدیک به هم است ممکن است در مقایسه با صفحه‌ای که تحت یک دسته‌بندی نامرتبط ثبت شده است، مرتبط بودن افزایش یابد.

 

  1. کلمه کلیدی در URL: یک سیگنال مرتبط دیگر. یکی از نمایندگان گوگل اخیراً این را “یک عامل رتبه بندی بسیار کوچک” نامیده است. اما با این وجود یک عامل رتبه بندی.
ادامه مطلب  معرفی کامل سئو داخلی و سئو خارجی + توضیح تفاوت آنها

 

  1. رشته URL: دسته بندی ها در رشته URL توسط گوگل خوانده می شوند و ممکن است یک سیگنال موضوعی به موضوع صفحه ارائه دهند:

 

رشته URL در Google SERP

  1. مراجع و منابع: استناد به منابع و منابع، مانند مقالات پژوهشی، ممکن است نشانه کیفیت باشد. دستورالعمل‌های کیفیت Google بیان می‌کند که بازبین‌ها باید هنگام مشاهده صفحات خاص مراقب منابع باشند: “این موضوعی است که تخصص و/یا منابع معتبر مهم هستند…”. با این حال، گوگل استفاده از لینک های خارجی را به عنوان سیگنال رتبه بندی رد کرده است.

 

  1. گلوله‌ها و فهرست‌های شماره‌دار: گلوله‌ها و فهرست‌های شماره‌دار به تجزیه محتوای شما برای خوانندگان کمک می‌کنند و آنها را کاربرپسندتر می‌کنند. احتمالاً گوگل موافق است و ممکن است محتوای دارای گلوله و اعداد را ترجیح دهد.

 

  1. اولویت صفحه در نقشه سایت: اولویتی که یک صفحه از طریق فایل sitemap.xml داده می شود ممکن است بر رتبه بندی تأثیر بگذارد.

 

  1. پیوندهای خروجی بسیار زیاد: مستقیماً از سند ارزیابی کیفیت فوق:

 

 

“برخی از صفحات دارای لینک های بسیار زیادی هستند که صفحه را مبهم می کنند و از محتوای اصلی منحرف می شوند.”

 

  1. سیگنال های UX از کلمات کلیدی دیگر رتبه بندی صفحات برای: اگر صفحه برای چندین کلمه کلیدی دیگر رتبه بندی شود، ممکن است به گوگل یک نشانه داخلی از کیفیت بدهد. در واقع، گزارش اخیر گوگل «چگونه جستجو کار می کند» بیان می کند:

 

 

ما به دنبال سایت هایی می گردیم که به نظر می رسد بسیاری از کاربران برای پرس و جوهای مشابه ارزش قائل هستند.

 

  1. سن صفحه: اگرچه گوگل محتوای تازه را ترجیح می دهد، صفحه قدیمی که به طور منظم به روز می شود ممکن است از صفحه جدیدتر بهتر باشد.

 

  1. طرح‌بندی کاربر پسند: با استناد مجدد به سند دستورالعمل‌های کیفیت Google:

“طرح بندی صفحه در صفحات با بالاترین کیفیت باعث می شود که محتوای اصلی بلافاصله قابل مشاهده باشد.”

 

  1. دامنه های پارک شده: به روز رسانی گوگل در دسامبر 2011 باعث کاهش دید جستجوی دامنه های پارک شده شد.

 

  1. محتوای مفید: همانطور که توسط خواننده Backlinko جارد کاریزالز اشاره شده است، گوگل ممکن است بین محتوای “کیفیت” و “مفید” تمایز قائل شود.

 

فاکتورهای سئو تکنیکال سایت

فاکتورهای سئو تکنیکال سایت

  1. محتوا ارزش و بینش منحصربه‌فردی را ارائه می‌کند: Google اعلام کرده است که از جریمه کردن سایت‌هایی که چیز جدید یا مفیدی به جدول نمی‌آورند، به خصوص سایت‌های وابسته نازک، خرسند است.

 

  1. صفحه تماس با ما: سند کیفیت Google ذکر شده بیان می کند که آنها سایت هایی را با “مقدار مناسب اطلاعات تماس” ترجیح می دهند. اطمینان حاصل کنید که اطلاعات تماس شما با اطلاعات whois شما مطابقت دارد.

 

  1. Domain Trust/TrustRank: بسیاری از سئوکاران معتقدند که “TrustRank” یک عامل رتبه بندی بسیار مهم است. و یک پتنت گوگل با عنوان “رتبه بندی نتایج جستجو بر اساس اعتماد” به نظر می رسد که از این موضوع پشتیبانی کند.

 

رتبه بندی نتایج جستجو بر اساس اعتماد

  1. معماری سایت: یک معماری سایت به خوبی جمع شده (به عنوان مثال، یک ساختار سیلو) به گوگل کمک می کند تا محتوای شما را به صورت موضوعی سازماندهی کند. همچنین می تواند به Googlebot کمک کند تا به تمام صفحات سایت شما دسترسی داشته باشد و آن را فهرست کند.

 

  1. به روز رسانی سایت: بسیاری از سئوکاران معتقدند که به روز رسانی وب سایت – و به خصوص زمانی که محتوای جدیدی به سایت اضافه می شود – یک عامل تازگی در کل سایت است. اگرچه گوگل اخیرا استفاده از “فرکانس انتشار” را در الگوریتم خود رد کرده است.

 

  1. وجود نقشه سایت: نقشه سایت به موتورهای جستجو کمک می کند صفحات شما را آسان تر و دقیق تر فهرست بندی کنند و دید را بهبود می بخشد. با این حال، گوگل اخیرا اعلام کرده است که نقشه های سایت HTML برای سئو «مفید» نیستند.

 

  1. Site Uptime: خرابی های زیاد ناشی از تعمیر و نگهداری سایت یا مشکلات سرور ممکن است به رتبه بندی شما آسیب برساند (و حتی در صورت عدم اصلاح می تواند منجر به فهرست زدایی شود).

 

  1. مکان سرور: مکان سرور بر جایی که سایت شما در مناطق جغرافیایی مختلف رتبه بندی می شود تأثیر می گذارد (منبع). به ویژه برای جستجوهای جغرافیایی خاص مهم است.

 

  1. گواهی SSL: گوگل تایید کرده است که از HTTPS به عنوان سیگنال رتبه بندی استفاده می کند.

مطلب پیشنهادی: مزایای وردپرس

SSL به عنوان یک سیگنال رتبه بندی

به گفته گوگل، با این حال، HTTPS تنها به عنوان یک “مقاله شکن” عمل می کند.

 

  1. E-A-T: مختصر عبارت “Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness”. گوگل ممکن است به سایت هایی با سطح بالای E-A-T (به ویژه سایت هایی که محتوای مرتبط با سلامتی منتشر می کنند) برتری دهد.

 

  1. اطلاعات متا تکراری در سایت: اطلاعات متا تکراری در سراسر سایت شما ممکن است نمایان بودن صفحه شما را کاهش دهد.

 

  1. Breadcrumb Navigation: این یک سبک معماری سایت کاربر پسند است

کلاه به کاربران (و موتورهای جستجو) کمک می کند تا بدانند در کجای سایت قرار دارند:

 

ناوبری خرده نان

گوگل بیان می‌کند که: «جستجوی گوگل از نشانه‌گذاری خرده نان در بدنه یک صفحه وب برای دسته‌بندی اطلاعات صفحه در نتایج جستجو استفاده می‌کند».

 

  1. Mobile Optimized: با بیش از نیمی از جستجوهای انجام شده از دستگاه های تلفن همراه، گوگل می خواهد ببیند که سایت شما برای کاربران تلفن همراه بهینه شده است. در واقع، گوگل اکنون وب سایت هایی را که سازگار با موبایل نیستند جریمه می کند

 

  1. یوتیوب: شکی نیست که ویدیوهای یوتیوب در SERP ها ترجیح داده می شوند (احتمالاً به این دلیل که گوگل مالک آن است):

 

سئوی ویدیو – SERP – ویدیوها

در واقع، Search Engine Land دریافت که ترافیک YouTube.com به طور قابل توجهی پس از Google Panda افزایش یافته است.

 

قابلیت استفاده از سایت: سایتی که استفاده یا پیمایش آن دشوار است، می تواند به طور غیرمستقیم با کاهش زمان در سایت، صفحات مشاهده شده و نرخ پرش (به عبارت دیگر، عوامل رتبه بندی RankBrain) به رتبه بندی آسیب برساند.

 

  1. استفاده از Google Analytics و Google Search Console: برخی فکر می کنند که نصب این دو برنامه در سایت شما می تواند ایندکس شدن صفحه شما را بهبود بخشد. آنها همچنین ممکن است مستقیماً با دادن داده های بیشتر به Google برای کار کردن بر روی رتبه بندی تأثیر بگذارند (یعنی نرخ پرش دقیق تر، چه ترافیک ارجاعی از بک لینک های خود دریافت کنید یا نه و غیره). با این حال، گوگل این را به عنوان یک افسانه رد کرده است.

 

  1. نظرات کاربران/شهرت سایت: شهرت یک سایت در سایت هایی مانند Yelp.com احتمالا نقش مهمی در الگوریتم گوگل دارد. پس از اینکه یکی از سایت‌ها در تلاش برای به دست آوردن مطبوعات و لینک‌ها، مشتریان را از بین می‌برد، گوگل حتی یک طرح کلی به ندرت صریح از نحوه استفاده از نظرات آنلاین منتشر کرد.

 

  1. Core Web Vitals: Core Web Vital ها از نظر تاثیرشان بر رتبه بندی «بیش از یک تساوی شکسته» هستند.

 

تاثیر بک لینک در گوگل

  1. پیوند سن دامنه: بک لینک های دامنه های قدیمی ممکن است قدرتمندتر از دامنه های جدید باشند.

 

  1. تعداد دامنه‌های ریشه پیوند: تعداد دامنه‌های ارجاع‌دهنده یکی از مهم‌ترین فاکتورهای رتبه‌بندی در الگوریتم Google است، همانطور که از مطالعه صنعت ما در مورد 11.8 میلیون نتیجه جستجوی Google مشاهده می‌کنید.

 

دامنه های ارجاع دهنده

  1. تعداد پیوندها از IPهای جداگانه کلاس C: پیوندهای آدرس‌های IP مجزا، گستره وسیع‌تری از سایت‌هایی را که به شما پیوند می‌دهند، نشان می‌دهد که می‌تواند به رتبه‌بندی کمک کند.

 

  1. تعداد صفحات پیوند دهنده: تعداد کل صفحات پیوند دهنده (حتی از یک دامنه) ممکن است بر رتبه بندی تأثیر بگذارد.

 

  1. Backlink Anchor Text: همانطور که در این توضیح از الگوریتم اصلی گوگل اشاره شد:

 

 

اولاً، لنگرها اغلب توضیحات دقیق تری از صفحات وب نسبت به خود صفحات ارائه می دهند.

 

بدیهی است که متن لنگر نسبت به قبل اهمیت کمتری دارد (و در صورت بهینه سازی بیش از حد، به عنوان سیگنال وب اسپم عمل می کند). اما متن لنگر غنی از کلمات کلیدی همچنان سیگنال مرتبط قوی را در دوزهای کوچک ارسال می کند.

 

  1. تگ Alt (برای پیوندهای تصویری): متن جایگزین به عنوان متن لنگر برای تصاویر عمل می کند.

 

  1. پیوندها از دامنه های .edu یا .gov: مت کاتز بیان کرده است که TLD در اهمیت سایت تاثیری ندارد. و گوگل گفته است که بسیاری از پیوندهای Edu را نادیده می گیرند. با این حال، این مانع از این نمی شود که SEO ها فکر کنند که جایگاه ویژه ای در الگوریتم برای TLD های .gov و .edu وجود دارد.

 

  1. اعتبار صفحه پیوند: اقتدار (PageRank) صفحه ارجاع دهنده یک عامل رتبه بندی بسیار مهم از روزهای اولیه گوگل بوده و هنوز هم هست.

 

مرجع پیوند

  1. اختیار دامنه پیوند: اعتبار دامنه ارجاع دهنده ممکن است نقش مستقلی در ارزش پیوند داشته باشد.

 

  1. پیوندهایی از رقبا: پیوندهایی از صفحات دیگر که در همان SERP رتبه بندی می شوند ممکن است برای رتبه بندی یک صفحه برای آن کلمه کلیدی خاص ارزشمندتر باشند (به دلیل این واقعیت که صفحات بسیار مرتبط هستند).

 

  1. پیوندهایی از وب‌سایت‌های «مورد انتظار»: اگرچه گمانه‌زنی‌کننده است، اما برخی از سئوکاران معتقدند که تا زمانی که از مجموعه‌ای از سایت‌های معتبر «مورد انتظار» در صنعت خود به آن لینک نشوید، گوگل کاملاً به وب‌سایت شما اعتماد نخواهد کرد.

 

  1. پیوندهایی از محله های بد: پیوندهایی از محله های بد ممکن است به سایت شما آسیب برساند.

 

  1. پست‌های مهمان: اگرچه پیوندهای پست‌های مهمان هنوز ارزش بالایی دارند، اما احتمالاً به اندازه لینک‌های تحریریه واقعی قدرتمند نیستند (به‌علاوه، ارسال مهمان «در مقیاس بزرگ» می‌تواند سایت شما را با مشکل مواجه کند).

 

  1. لینک از تبلیغات: به گفته گوگل، لینک های تبلیغاتی باید nofollow شوند یا از ویژگی rel=sponsored استفاده کنند. با این حال، این احتمال وجود دارد که گوگل بتواند لینک های دنبال شده را از تبلیغات شناسایی و فیلتر کند.

 

  1. اعتبار صفحه اصلی: پیوندها به صفحه اصلی صفحه ارجاع دهنده ممکن است اهمیت ویژه ای در ارزیابی وزن سایت – و در نتیجه یک پیوند – داشته باشند.

مطالب پیشنهادی : استخدام ادمین سایت

  1. لینک های Nofollow: این یکی از بحث برانگیزترین موضوعات در سئو است. کلمه رسمی گوگل در این مورد این است:

 

 

“به طور کلی، ما آنها را دنبال نمی کنیم.”

 

که نشان می دهد که آنها … حداقل در موارد خاص. داشتن درصد معینی از پیوندهای nofollow نیز ممکن است نمایانگر نمایه پیوند طبیعی در مقابل غیرطبیعی باشد.

 

  1. تنوع انواع پیوندها: داشتن درصد غیرطبیعی زیادی از پیوندهای شما از یک منبع واحد (یعنی نمایه های انجمن، نظرات وبلاگ) ممکن است نشانه ای از وب هرزنامه باشد. از سوی دیگر، لینک‌هایی که از منابع مختلف دریافت می‌شوند، نشانه‌ای از پروفایل پیوند طبیعی است.

 

  1. برچسب های “Sponsored” یا “UGC”: پیوندهایی با برچسب “rel=sponsored” یا “re

l=UGC با پیوندهای معمولی «دنبال شده» یا rel=nofollow متفاوت است.

 

  1. پیوندهای متنی: پیوندهای تعبیه شده در محتوای یک صفحه قدرتمندتر از پیوندهای موجود در یک صفحه خالی یا در جای دیگر صفحه در نظر گرفته می شوند.

 

بک لینک متنی

  1. ریدایرکت های بیش از حد 301 به صفحه: بر اساس ویدیوی راهنمای وبمستر، بک لینک هایی که از تغییر مسیرهای 301 می آیند، برخی از رتبه های صفحه را کاهش می دهند.

 

  1. Internal Link Anchor Text: متن لنگر لینک داخلی یکی دیگر از سیگنال های مرتبط است. گفته می‌شود، لینک‌های داخلی احتمالاً وزن بسیار کمتری نسبت به متن لنگر دارند که از سایت‌های خارجی می‌آید.

 

  1. عنوان پیوند: عنوان پیوند (متنی که وقتی ماوس را روی یک پیوند می گذارید ظاهر می شود) ممکن است به عنوان یک سیگنال مرتبط ضعیف نیز استفاده شود.

 

  1. TLD کشور دامنه ارجاع دهنده: دریافت پیوند از پسوندهای دامنه سطح بالای خاص کشور (.de، .cn، .co.uk) ممکن است به شما کمک کند در آن کشور رتبه بهتری کسب کنید.

 

  1. مکان پیوند در محتوا: پیوندهای ابتدای یک محتوا ممکن است کمی بیشتر از پیوندهایی که در انتهای محتوا قرار داده شده اند، وزن داشته باشند.

 

لینک مکان html

  1. محل پیوند در صفحه: جایی که یک پیوند در یک صفحه ظاهر می شود مهم است. به طور کلی، پیوندی که در محتوای صفحه تعبیه شده است، قدرتمندتر از پیوندی در قسمت پاورقی یا نوار کناری است.

 

  1. ارتباط دامنه: پیوند از یک سایت در جایگاه مشابه به طور قابل توجهی قدرتمندتر از پیوندی از یک سایت کاملاً نامرتبط است.

 

  1. ارتباط سطح صفحه: پیوند از یک صفحه مربوطه نیز ارزش بیشتری دارد.

 

  1. کلمه کلیدی در عنوان: گوگل به پیوندهایی از صفحاتی که حاوی کلمه کلیدی صفحه شما در عنوان هستند علاقه بیشتری می دهد (“کارشناسان به متخصصان پیوند می دهند”.)

 

  1. سرعت پیوند مثبت: سایتی با سرعت لینک مثبت معمولاً SERP تقویت می شود زیرا نشان می دهد سایت شما در حال افزایش محبوبیت است.

 

سرعت پیوند

  1. سرعت لینک منفی: از طرف دیگر، سرعت لینک منفی می تواند رتبه بندی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد زیرا سیگنال کاهش محبوبیت است.

 

  1. پیوندها از صفحات “Hub”: الگوریتم Hilltop نشان می دهد که دریافت پیوند از صفحاتی که منابع برتر (یا هاب) در یک موضوع خاص در نظر گرفته می شوند، دارای رفتار ویژه ای هستند.

 

  1. پیوند از سایت‌های معتبر: از دیگر فاکتورهای سئو سایت لینک گرفتن از سایت هایی می باشد که دارای اعتبار بیشتری می باشند.پیوندی از سایتی که به عنوان «سایت معتبر» در نظر گرفته می‌شود، احتمالاً نسبت به یک پیوند از یک سایت کوچک و نسبتاً ناشناخته، آب بیشتری دارد.

 

  1. پیوند به عنوان منبع ویکی‌پدیا: اگرچه پیوندها nofollow هستند، بسیاری فکر می‌کنند که دریافت پیوند از ویکی‌پدیا به شما اعتماد و اعتبار بیشتری در چشم موتورهای جستجو می‌دهد. گوگل این موضوع را رد کرده است.

 

  1. رخدادهای مشترک: کلماتی که در اطراف بک لینک های شما ظاهر می شوند به گوگل کمک می کنند که آن صفحه درباره چیست.

 

پیوندهای همزمان

  1. عصر بک لینک: بر اساس پتنت گوگل، لینک های قدیمی تر از بک لینک های تازه ساخته شده قدرت رتبه بندی بیشتری دارند.

 

  1. پیوندها از سایت های واقعی در مقابل “اسپلوگ ها”: با توجه به گسترش شبکه های وبلاگی، گوگل احتمالاً به پیوندهایی که از “سایت های واقعی” می آیند وزن بیشتری نسبت به وبلاگ های جعلی می دهد. آنها احتمالاً از سیگنال های برند و تعامل کاربر برای تمایز بین این دو استفاده می کنند.
ادامه مطلب  طراحی UX چیست و طراحان UX چه کاری انجام میدهند ؟

 

  1. نمایه پیوند طبیعی: سایتی با نمایه پیوند طبیعی در مقایسه با سایتی که به وضوح از استراتژی های کلاه سیاه برای ایجاد پیوند استفاده کرده است رتبه بالایی دارد و در برابر به روز رسانی ها ماندگارتر خواهد بود.

 

  1. پیوندهای متقابل: صفحه طرح‌های پیوند Google «تبادل بیش از حد پیوند» را به‌عنوان طرح پیوندی که باید اجتناب شود فهرست می‌کند.

 

  1. پیوندهای محتوای تولید شده توسط کاربر: Google می تواند UGC را در مقابل محتوای منتشر شده توسط مالک واقعی سایت شناسایی کند. به عنوان مثال، آنها می دانند که پیوندی از وبلاگ رسمی WordPress.com با پیوندی از besttoasterreviews.wordpress.com بسیار متفاوت است.

 

  1. پیوندهای 301: پیوندهای 301 ریدایرکت ممکن است کمی در مقایسه با پیوند مستقیم از بین بروند. با این حال، مت کاتز می گوید که یک 301 شبیه به لینک های مستقیم است

 

  1. استفاده از Schema.org: صفحاتی که از میکروفرمت ها پشتیبانی می کنند ممکن است بدون آن در بالاتر از صفحات قرار گیرند. این ممکن است یک تقویت مستقیم یا این واقعیت باشد که صفحات دارای میکروفرمت CTR بالاتری از SERP دارند:

 

استفاده از Schema ORG در Google SERP

  1. TrustRank سایت پیوند دهنده: قابل اعتماد بودن سایتی که به شما پیوند می دهد تعیین می کند که چقدر “TrustRank” به شما منتقل می شود.

 

  1. تعداد پیوندهای خروجی در صفحه: رتبه صفحه محدود است. یک پیوند در یک صفحه با صدها پیوند خارجی نسبت به صفحه‌ای با تعداد انگشت شماری لینک خروجی رتبه کمتری را پشت سر می‌گذارد.

 

  1. لینک های انجمن: به دلیل ارسال هرزنامه در سطح صنعتی، گوگل ممکن است ارزش لینک های انجمن ها را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

 

  1. تعداد کلمات محتوای پیوند دهنده: یک پیوند از یک پست 1000 کلمه ای معمولاً ارزشمندتر از پیوند داخل یک قطعه 25 کلمه ای است.

 

  1. کیفیت محتوای پیوند: پیوندهایی که از محتوای ضعیف نوشته شده یا چرخانده شده اند به اندازه پیوندهایی که از محتوای خوب نوشته شده اند، ارزش ندارند.

 

  1. پیوندهای سایت: مت کاتز تأیید کرده است که پیوندهای سراسر سایت “فشرده” شده اند تا به عنوان یک پیوند واحد حساب شوند.

تاثیر رضایت کاربر در سئو

  1. RankBrain: RankBrain الگوریتم هوش مصنوعی گوگل است. بسیاری بر این باورند که هدف اصلی آن اندازه گیری نحوه تعامل کاربران با نتایج جستجو (و رتبه بندی نتایج بر اساس آن) است.

 

  1. نرخ کلیک ارگانیک برای یک کلمه کلیدی: طبق گفته گوگل، صفحاتی که روی آنها کلیک می شود

بیشتر در CTR ممکن است برای آن کلمه کلیدی خاص، SERP تقویت شود.

 

تفسیر آزمایش های زنده

  1. CTR ارگانیک برای همه کلمات کلیدی: CTR ارگانیک یک سایت برای همه کلمات کلیدی که رتبه بندی می کند ممکن است یک سیگنال تعاملی مبتنی بر انسان باشد (به عبارت دیگر، “امتیاز کیفیت” برای نتایج ارگانیک).

 

  1. نرخ پرش: همه افراد در سئو با مسائل مربوط به نرخ پرش موافق نیستند، اما ممکن است این راهی باشد که گوگل از کاربران خود به عنوان آزمایش کننده کیفیت استفاده می کند (در نهایت، صفحات با نرخ پرش بالا احتمالاً نتیجه خوبی برای آن کلمه کلیدی نیستند) . همچنین، یک مطالعه بزرگ توسط SEMRush نشان داد که بین نرخ پرش و رتبه بندی گوگل همبستگی وجود دارد.

 

سئو نرخ پرش

  1. ترافیک مستقیم: تأیید شده است که Google از داده های Google Chrome برای تعیین تعداد بازدیدکنندگان از سایت (و چند وقت یکبار) استفاده می کند. سایت‌هایی که ترافیک مستقیم زیادی دارند، احتمالاً سایت‌هایی با کیفیت بالاتر در مقایسه با سایت‌هایی هستند که ترافیک مستقیم بسیار کمی دارند. در واقع، مطالعه SEMRush که من به آن اشاره کردم، ارتباط معنی داری بین ترافیک مستقیم و رتبه بندی گوگل پیدا کرد.

 

  1. تکرار ترافیک: سایت هایی با بازدیدکنندگان مکرر ممکن است رتبه بندی گوگل را افزایش دهند.

 

  1. Pogostiking: «Pogosticking» نوع خاصی از پرش است. در این حالت، کاربر در تلاش برای یافتن پاسخ پرسش خود بر روی سایر نتایج جستجو کلیک می کند.

 

پوگوستیکینگ

نتایجی که افراد Pogostick از آنها ممکن است به طور قابل توجهی در رتبه بندی سقوط کنند.

 

  1. سایت های مسدود شده: گوگل این ویژگی را در کروم متوقف کرده است. با این حال پاندا از این ویژگی به عنوان یک سیگنال با کیفیت استفاده کرد. بنابراین ممکن است گوگل همچنان از یک نسخه از آن استفاده کند.

 

  1. نشانک های کروم: می دانیم که گوگل داده های استفاده از مرورگر کروم را جمع آوری می کند. صفحاتی که در کروم نشانک می‌شوند ممکن است تقویت شوند.

 

  1. تعداد نظرات: صفحات با نظرات زیاد ممکن است نشانه ای از تعامل و کیفیت کاربر باشد. در واقع، یکی از کارمندان گوگل گفت که نظرات می توانند «بسیار» به رتبه بندی کمک کنند.

 

انجمن از طریق نظرات به رتبه بندی کمک زیادی می کند

  1. زمان ماندن: گوگل به “زمان ماندگاری” توجه زیادی می کند: زمانی که افراد از جستجوی گوگل می آیند چه مدت در صفحه شما صرف می کنند. گاهی اوقات به این “کلیک های طولانی در مقابل کلیک های کوتاه” نیز گفته می شود. به طور خلاصه: گوگل مدت زمانی که جستجوگران گوگل در صفحه شما صرف می کنند را اندازه می گیرد. هر چه زمان بیشتری صرف شود، بهتر است.

 

قوانین خاص الگوریتم گوگل

  1. Query مستحق تازگی است: Google به صفحات جدیدتر برای جستجوهای خاص کمک می کند.

 

  1. Query مستحق تنوع است: Google ممکن است برای کلمات کلیدی مبهم، مانند “Ted”، “WWF” یا “Ruby” تنوع را به SERP اضافه کند.

 

  1. تاریخچه مرور کاربر: احتمالاً خودتان متوجه این موضوع شده اید: وب سایت هایی که مرتباً از آنها بازدید می کنید، SERP را برای جستجوهای شما تقویت می کنند.

 

  1. تاریخچه جستجوی کاربر: زنجیره جستجو بر نتایج جستجو برای جستجوهای بعدی تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، اگر شما برای “بررسی” جستجو کنید و سپس “توستر” را جستجو کنید، گوگل به احتمال زیاد سایت های بررسی توستر را در SERP ها رتبه بندی می کند.

 

  1. Featured Snippets: طبق یک مطالعه SEMRush، Google محتوای Featured Snippets را بر اساس ترکیبی از طول محتوا، قالب‌بندی، اعتبار صفحه و استفاده از HTTP انتخاب می‌کند.

 

  1. هدف گذاری جغرافیایی: گوگل به سایت هایی با IP سرور محلی و پسوند نام دامنه خاص کشور اولویت می دهد.

 

  1. جستجوی ایمن: نتایج جستجو با کلمات نفرین یا محتوای بزرگسالان برای افرادی که جستجوی ایمن روشن است ظاهر نمی‌شوند.

 

  1. کلمات کلیدی “YMYL”: گوگل استانداردهای کیفیت محتوای بالاتری برای کلمات کلیدی “پول شما یا زندگی شما” دارد.

 

  1. شکایات DMCA: Google صفحاتی را با شکایات قانونی DMCA “پایین می آورد”.

 

  1. تنوع دامنه: به اصطلاح “به روز رسانی پاگنده” ظاهرا دامنه های بیشتری را به هر صفحه SERP اضافه می کند.

 

  1. جستجوهای تراکنش: گوگل گاهی اوقات نتایج متفاوتی را برای کلمات کلیدی مرتبط با خرید نمایش می دهد، مانند جستجوی پرواز.

 

جستجوی تراکنش در Google SERP

  1. جستجوهای محلی: برای جستجوهای محلی، گوگل اغلب نتایج محلی را بالاتر از SERPهای ارگانیک “عادی” قرار می دهد.

 

جستجوهای محلی

  1. جعبه داستان های برتر: برخی از کلمات کلیدی باعث ایجاد جعبه داستان های برتر می شوند:

 

داستان های برتر در Google SERP

  1. ترجیح برند بزرگ: پس از به روز رسانی وینس، گوگل شروع به تقویت برندهای بزرگ برای کلمات کلیدی خاص کرد.

 

  1. نتایج خرید: گوگل گاهی اوقات نتایج Google Shopping را در SERP های ارگانیک نمایش می دهد:

 

نتایج خرید در Google SERP

  1. نتایج تصویر: تصاویر گوگل گاهی در نتایج جستجوی عادی و ارگانیک ظاهر می شوند.

 

  1. نتایج تخم مرغ عید پاک: گوگل ده ها نتیجه تخم مرغ عید پاک دارد. به عنوان مثال، هنگامی که در جستجوی تصویر گوگل عبارت “Atari Breakout” را جستجو می کنید، نتایج جستجو به یک بازی قابل بازی تبدیل می شود (!). به خاطر این یکی از ویکتور پان فریاد بزنید.

 

  1. نتایج Single Site برای برندها: دامنه یا کلمات کلیدی برند محور چندین نتیجه را از یک سایت ارائه می دهند.

 

  1. به روز رسانی وام های Payday: این یک الگوریتم ویژه است که برای پاک کردن «پرس و جوهای بسیار اسپم» طراحی شده است.

 

سیگنال برندینگ در سئو

161. متن انکر تکست نام تجاری: متن انکر تکست مارک دار یک سیگنال تجاری ساده – اما قوی است.

پیوندهای متنی

  1. جست و جوهای مارک دار: مردم برندها را جستجو می کنند. اگر مردم برند شما را در گوگل جستجو کنند، این به گوگل نشان می دهد که سایت شما یک برند واقعی است.

 

  1. جستجوی نام تجاری + کلیدواژه: آیا مردم یک کلمه کلیدی خاص را همراه با نام تجاری شما جستجو می کنند (برایبه عنوان مثال: “عوامل رتبه بندی بکلینکو گوگل” یا “سئوی بکلینکو”)؟ اگر چنین است، ممکن است گوگل رتبه‌بندی شما را هنگامی که مردم نسخه غیر مارک آن کلمه کلیدی را در گوگل جستجو می‌کنند، افزایش دهد.

 

  1. سایت دارای صفحه فیس بوک و لایک است: برندها تمایل دارند صفحات فیس بوک با لایک های زیادی داشته باشند.

 

  1. سایت دارای پروفایل توییتر با فالوورها است: پروفایل های توییتر با فالوورهای زیاد نشان دهنده یک برند محبوب است.

 

  1. صفحه رسمی شرکت لینکدین: اکثر مشاغل واقعی صفحات لینکدین شرکتی دارند.سعی کنید در طراحی سایت شرکتی به آن توجه داشته باشید و این فاکتور سئو سایت را رعایت نمائید.

 

  1. نویسندگی شناخته شده: در فوریه 2013، اریک اشمیت، مدیر عامل گوگل، ادعا کرد:

 

 

«در نتایج جستجو، اطلاعات مرتبط با نمایه‌های آنلاین تأیید شده بالاتر از محتوای بدون تأیید قرار می‌گیرد، که منجر به کلیک طبیعی اکثر کاربران بر روی نتایج برتر (تأیید شده) می‌شود.»

 

  1. مشروعیت حساب‌های رسانه‌های اجتماعی: یک حساب رسانه اجتماعی با 10000 دنبال کننده و 2 پست احتمالاً متفاوت از حساب قوی 10000 دنبال‌کننده دیگر با تعامل زیاد تفسیر می‌شود. در واقع، گوگل حق ثبت اختراعی را برای تعیین واقعی یا جعلی بودن حساب‌های شبکه‌های اجتماعی به ثبت رساند.

 

  1. نام تجاری در داستان های برتر: برندهای واقعاً بزرگ همیشه در سایت های داستان های برتر ذکر می شوند. در واقع، برخی از برندها حتی یک فید از اخبار وب سایت خود را در صفحه اول دارند:

 

داستان های برند در Google SERP

  1. نام تجاری بدون پیوند: نام های تجاری بدون اینکه به آنها پیوند داده شود، ذکر می شوند. گوگل احتمالاً به نام های تجاری غیر پیوندی به عنوان یک علامت برند نگاه می کند.

 

  1. آجر و ملات مکان: مشاغل واقعی دارای دفتر هستند. این امکان وجود دارد که Google برای تعیین اینکه آیا یک سایت یک مارک بزرگ است یا خیر، به دنبال داده های مکان است.

 

فاکتورهای اسپم در سئو

  1. جریمه پاندا: سایت هایی با محتوای با کیفیت پایین (به ویژه مزارع محتوایی) پس از ضربه پنالتی پاندا در جستجو کمتر قابل مشاهده هستند.

 

  1. پیوندها به محله‌های بد: پیوند دادن به «محله‌های بد» – مانند داروخانه‌های هرزنامه یا سایت‌های وام روز پرداخت – ممکن است به دید جستجوی شما آسیب برساند.

 

  1. تغییر مسیرها: تغییر مسیرهای یواشکی یک نه بزرگ است. اگر گرفتار شود، می تواند یک سایت را نه تنها جریمه کند، بلکه از فهرست خارج کند.

 

  1. پنجره‌های بازشو یا «تبلیغات حواس‌پرتی»: سند رسمی دستورالعمل‌های رتبه‌بندی گوگل می‌گوید که پنجره‌های بازشو و تبلیغات حواس‌پرتی نشانه یک سایت با کیفیت پایین است.

 

  1. پنجره های بازشو بینابینی: گوگل ممکن است سایت هایی را که تمام صفحه های بازشو “بینابینی” را به کاربران تلفن همراه نمایش می دهند جریمه کند.

 

بینابینی

  1. بهینه سازی بیش از حد سایت: بله، گوگل افراد را به دلیل بهینه سازی بیش از حد سایت خود جریمه می کند. این شامل: پر کردن کلمات کلیدی، پر کردن برچسب هدر، تزئین بیش از حد کلمات کلیدی است.

 

  1. محتوای نامفهوم: یک حق اختراع Google نشان می دهد که چگونه Google می تواند محتوای “بیهوده” را شناسایی کند، که برای فیلتر کردن محتوای چرخشی یا تولید خودکار از فهرست آنها مفید است.

 

  1. Doorway Pages: گوگل می خواهد صفحه ای که به گوگل نشان می دهید صفحه ای باشد که کاربر در نهایت می بیند. اگر صفحه شما افراد را به صفحه دیگری هدایت می کند، این یک “صفحه درگاه” است. نیازی به گفتن نیست که گوگل از سایت هایی که از Doorway Pages استفاده می کنند خوشش نمی آید.

 

  1. تبلیغات در بالای صفحه: از دیگر فاکتورهای سئو سایت که باید به آن توجه کرد تبلیغات در قسمت بالای صفحه می باشد.«الگوریتم طرح‌بندی صفحه» سایت‌هایی را با تبلیغات زیاد (و محتوای نه چندان زیاد) در بالای صفحه جریمه می‌کند.

 

سرزمین موتورهای جستجو – الگوریتم صفحه آرایی گوگل را به روز می کند

  1. پنهان کردن پیوندهای وابسته: دوری بیش از حد در هنگام تلاش برای پنهان کردن پیوندهای وابسته (مخصوصاً با پنهان کردن) می تواند جریمه شود.

 

  1. فرد: نام مستعاری است که به یک سری از به‌روزرسانی‌های Google از سال 2017 شروع می‌شود. طبق جستجوی موتور زمین، فرد «سایت‌های محتوای کم‌ارزش را هدف قرار می‌دهد که درآمد را بالاتر از کمک به کاربران خود قرار می‌دهند».

 

  1. سایت های وابسته: بر کسی پوشیده نیست که گوگل بزرگترین طرفدار شرکت های وابسته نیست. و بسیاری فکر می کنند که سایت هایی که با برنامه های وابسته کسب درآمد می کنند تحت نظارت بیشتری قرار می گیرند.

 

  1. محتوای تولید شده خودکار: گوگل به طور قابل درک از محتوای تولید شده خود متنفر است. اگر آنها مشکوک باشند که سایت شما محتوای تولید شده توسط رایانه را تولید می کند، می تواند منجر به جریمه یا حذف فهرست شود.

 

  1. بیش از حد پیج رنک مجسمه سازی: زیاده روی در مجسمه سازی PageRank – با عدم دنبال کردن همه پیوندهای خروجی – ممکن است نشانه بازی کردن سیستم باشد.

 

  1. نشانی IP پرچم‌گذاری شده به عنوان هرزنامه: اگر آدرس IP سرور شما به‌عنوان هرزنامه پرچم‌گذاری شده باشد، ممکن است روی همه سایت‌های آن سرور تأثیر بگذارد.

 

  1. ارسال هرزنامه متا تگ: پر کردن کلمات کلیدی می تواند در متا تگ ها نیز اتفاق بیفتد. اگر گوگل فکر می کند که کلمات کلیدی را به عنوان و برچسب های توضیحات خود اضافه می کنید تا با الگوریتم بازی کنید، ممکن است سایت شما را با جریمه مواجه کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
1
سلام👋
چگونه می توانم کمک کنم؟