فاکتورهای سئو در رتبه بندی گوگل + 16عامل مهم 2023

فاکتورهای سئو

عوامل موثر بر سئو از نظر گوگل

 

1.کیفیت محتوا

یکی از فاکتورهای سئو که خیلی مهم است محتوایی که رتبه خوبی دارد عمیق است و طیف گسترده ای از موضوع مربوطه را پوشش می دهد. محتوا باید ارزش واقعی را برای کاربر فراهم کند و باید محتوای بصری جذاب را برای تکمیل محتوای نوشتاری در خود جای دهد. به یاد داشته باشید، کیفیت هر بار بر کمیت غلبه می کند. روی ارزش تمرکز کنید نه تعداد کلمات.

 

2.طول محتوا

هیچ قاعده کلی روشنی در مورد تعداد کلمات بهینه برای یک مقاله وجود ندارد زیرا در هر موضوع متفاوت است. با این حال، متوجه می‌شویم که محتوای طولانی‌تر و جامع‌تر معمولاً به رتبه‌های بالاتری دست می‌یابد. مطالعه ای توسط نیل پاتل نشان می دهد که بین طول محتوا و موقعیت های برتر جستجوی گوگل همبستگی وجود دارد.

نکته حرفه ای: از جستجوی معنایی گوگل(هم خانواده یا هم معنی) برای بهینه سازی هدف گذاری کلمات کلیدی در مقالات خود استفاده کنید. جستجوهای معنایی را می توان با مرور نتایج “جستجوی مرتبط” در پایین صفحه نتایج جستجوی گوگل پیدا کرد.

 

3. E-A-T (تخصص، اقتدار، قابل اعتماد) و دقت اطلاعات

اگرچه یک عامل رتبه‌بندی مستقیم نیست و یکی از فاکتورهای سئو به صورت مستقیم نیست ولی سیگنال‌های E-A-T هنوز برای سایت‌هایی که اهداف مفیدی دارند، بسیار مهم هستند، به‌ویژه برای آن‌هایی که موضوعاتی را پوشش می‌دهند که به طور بالقوه می‌توانند بر سلامت یا امور مالی یک فرد تأثیر بگذارند

 

4.تازگی

الگوریتم Google Freshness یکی از فاکتورهای سئو است. این الگوریتم در ابتدا در ژوئن 2010 عرضه شد و در طول سال ها تأثیر قدرتمندی داشته است. اگر ناشر بزرگی هستید که محتوای قدیمی زیادی دارید که رتبه بندی نمی کند، به روز رسانی مقالات قدیمی می تواند بسیار زیاد باشد. به نظر می رسد گوگل تا حدودی نسبت به محتوای جدید تعصب دارد. مواد جدید را در اولویت قرار می دهد و مطمئن می شود که حداقل برخی از ویژگی های SERP به روز هستند. به عنوان مثال، جستجوی “بهترین تی وی باکس اندروید” را در نظر بگیرید.

اولین نتیجه به روزترین نتیجه است. در همین حال، 3 نتیجه از 6 نتیجه برتر شامل تاریخ فهرست شدن مقاله توسط گوگل است. به نظر می‌رسد الگوریتم تازه‌سازی بسیار سریع‌تر از سایر الگوریتم‌های اصلی که گوگل به‌روزرسانی می‌کند، به‌روزرسانی می‌شود. دیده‌ایم که وقتی مقالات قدیمی مشتریان خود را به‌روزرسانی می‌کنیم، فقط چند روز طول می‌کشد تا تأثیری در SERP ببینیم.

 

5.بک لینک ها

بک لینک ها یکی از قوی ترین فاکتورهای سئو برای رتبه بندی در الگوریتم جستجوی گوگل هستند. هرچه تعداد پیوندهای بیشتری از چندین دامنه معتبر داشته باشید، شانس شما برای رتبه بندی مناسب برای کلمات کلیدی برتر بیشتر است. فروشگاه داران آنلاین باید به پروفایل های بک لینک خود توجه زیادی داشته باشند، به خصوص با توجه به به روز رسانی پنگوئن 4.0 که سایت های دارای پروفایل های بک لینک با کیفیت پایین را تمیز و فیلتر می کند.

 

6.پیوند به روز رسانی هرزنامه

اگر پیوندهای بین سایت ها ماهیت تجاری دارند، بسیار مهم است که آنها را مطابق با مشخصات گوگل علامت گذاری کنید. این به جلوگیری از برچسب زدن لینک های خارجی به عنوان هرزنامه و در نتیجه تاثیر منفی بر رتبه بندی شما کمک می کند.

 

 

7.قدرت برند و دامنه

جستجوهای برند دار سیگنال قوی به الگوریتم جستجوی گوگل می دهند. هر چه یک وب سایت ترافیک بیشتری از جستجوهای برند دریافت کند، بیشتر توسط الگوریتم شناسایی می شود. علاوه بر این، ما متوجه شده‌ایم که سیگنال‌های اجتماعی از فیس‌بوک، ردیت، کوورا، پینترست و دیگر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی نیز با رتبه‌بندی جستجو مرتبط هستند. این بدان معنا نیست که یک حضور اجتماعی آنلاین قوی به تنهایی می‌تواند ترافیک ارگانیک را هدایت کند، اما سایت‌هایی که قدرت برند و سیگنال‌های اجتماعی را با تلاش‌ها در سایر کانال‌های SEO ترکیب می‌کنند می توانند یکی از فاکتورهای سئو  باشند و می‌توانند به دید بیشتر جستجو دست یابند.

 

8.قدرت دامنه

در گذشته، دامنه‌های تطابق یافته و دقیق راهی مطمئن برای افزایش دید جستجوی ارگانیک بودند. در حالی که به اندازه قبل اشتباه نیست، دامنه ها هنوز هم نفوذ دارند ولی با الگوریتم هوشمندتر گوگل، ما هنوز دو ستون اصلی قدرت دامنه را می بینیم:

ادامه مطلب  حفاظت از سایت وردپرسی + 9 راه دفاعی 2023

 

  1. تطابق دقیق دامنه ها

دامنه‌های تطبیق دقیق هنوز هم وزن زیادی دارند. “ماشین ها” را جستجو کنید. ما انتظار داریم که مارک های محبوب مرتبط با خودرو را در بالای نتایج جستجو پیدا کنیم (فورد، بی ام و و غیره). در عوض، ما یک تطابق دقیق دریافت می کنیم، “cars.com”.

 

  1. ارشدیت دامنه

سن دامنه یکی دیگر از فاکتورهای سئو و مهم رتبه بندی است. دامنه‌های جدید برای رتبه‌بندی کلیدواژه‌های برتر زمان سخت‌تری دارند، در حالی که به نظر می‌رسد دامنه‌هایی با سابقه طولانی‌تر موقعیت‌های برتر را برای مدت طولانی‌تری حفظ می‌کنند.

 

9. سئوی محلی و نتایج جستجوی محلی

در نوامبر 2021، گوگل نحوه فرمول بندی نتایج جستجوی محلی را با ایجاد تعادل مجدد در عوامل مختلف تعیین کننده رتبه به روز کرد. نتایج جستجوی محلی بر اساس ارتباط، برجستگی و فاصله رتبه‌بندی می‌شوند، اگرچه گوگل هیچ جزئیاتی در مورد میزان نقش هر یک از آنها پس از این به‌روزرسانی جدید ارائه نکرده است.

 

به روز رسانی بررسی محصول

وقتی صحبت از سئوی محلی به میان می آید، بررسی محصولات با کیفیت بالا برجسته ترین عامل رتبه بندی است. در طول سال‌های 2021-2022، گوگل چند به‌روزرسانی مهم در مورد نحوه رتبه‌بندی بررسی‌های محصول در نتایج جستجو انجام داد و برخی از بهترین شیوه‌های بررسی محصول عبارتند از:

 

به خوانندگان امکان خرید از فروشنده مورد نظر خود را با ارائه لینک به فروشندگان مختلف می دهد.

ارائه پیوندهای صوتی، تصویری، یا هر پیوند دیگری که تجربه شخصی را با محصول به اشتراک می گذارد تا نشان دهد که بررسی معتبر است و نشان دهنده تخصص واقعی است.

نشان دادن کمّی نحوه مقایسه محصول با سایرین از نظر اندازه‌گیری‌های عملکرد متفاوت.

از مشاوره خرید در مقابل کاربران استفاده کنید و به سازندگانی که محتوای مفید، عمیق و معتبر ارائه می‌کنند، پاداش دهید.

 

 

عوامل رتبه بندی فنی سئو

10. تجربه کاربری

به سختی می توان دقیقاً گفت که چگونه می توان تأثیر UX را اندازه گیری کرد، زیرا در صنعت و جمعیت شناسی متفاوت است. بخشی از این مورد توسط معیارهای Core Web Vitals پوشش داده شده است که در ادامه این مقاله در مورد آن صحبت خواهیم کرد. ما یک همبستگی قوی بین UI/UX دقیق و مکان‌های خوب در SERP مشاهده می‌کنیم. به یاد داشته باشید: ابتدا سایت شما باید کاربردی باشد. خواندن مقاله Joe Natoli در مورد سیگنال در مقابل نویز: حذف بهم ریختگی بصری در رابط کاربری بسیار توصیه می شود.

 

 

 

11. سیگنال های تجربه صفحه گوگل

Core Web Vitals

افزودن موارد حیاتی وب به عنوان یک فاکتور رتبه بندی با هدف پاداش دادن به سایت ها با سرعت صفحه بالا، بارگذاری خوب، تعامل و ثبات بصری است. بر این اساس با بزرگترین رنگ محتوایی، تاخیر ورودی اول و تغییر چیدمان تجمعی اندازه‌گیری می‌شود. هدف گوگل ارائه نتایج جستجوی متشکل از سایت هایی است که بهترین تجربه کاربری را ارائه می دهند.

 

در اینجا اطلاعات بیشتری در مورد معنای دقیق این عوامل وجود دارد.

 

Largest Contentful Paint: زمان نمایش بزرگترین عنصری که روی صفحه نمایش داده می شود را اندازه گیری می کند. این عنصر می تواند یک متن، تصویر، ویدئو یا هر چیز دیگری باشد که به چیدمان صفحه بستگی دارد. برای بهبود LCP، باید به دنبال راه هایی برای به حداقل رساندن یا حذف منابع مسدودکننده رندر، بهبود زمان پاسخ سرور و زمان بارگذاری منابع باشید.

تأخیر ورودی اول: هدف آن اندازه گیری پاسخگویی است. زمانی که طول می کشد تا یک صفحه به اولین تعامل کاربر پاسخ دهد. شکستن وظایف طولانی، بهینه سازی صفحه برای آمادگی تعامل، و کاهش زمان اجرای جاوا اسکریپت می تواند به شما کمک کند تا امتیاز FID خوبی کسب کنید.

تغییر چیدمان تجمعی: بی ثباتی بصری محتوا را اندازه گیری می کند و تمام تغییرات طرح بندی که در صفحه رخ می دهد را خلاصه می کند. برای به دست آوردن نمره سبز CLS، باید:

 

از محتوای تزریقی پویا خودداری کنید

فضای تعریف شده را برای تبلیغات اختصاص دهید

اطمینان حاصل کنید که همه تصاویر دارای ابعاد و فونت های تعریف شده بدون بی ثباتی بصری قابل توجهی هستند.

CWV برای اولین بار در آگوست 2021 به یک فاکتور رتبه‌بندی موبایل تبدیل شد و در فوریه 2022 به یک فاکتور رتبه‌بندی دسکتاپ تبدیل شد و در طی دو ماه عرضه شد.

ادامه مطلب  مزایای طراحی سایت شرکتی + 10 مزیت عالی

 

12. سرعت صفحه

با یک رویکرد کلی نمایه سازی موبایل اول از طرف گوگل، سرعت صفحه بسیار مهم تر از همیشه شده است. وب‌سایت‌هایی که سرعت صفحه پایین‌تری دارند، برای رتبه‌بندی در صدر SERP ها مشکل دارند. خوشبختانه، در نوامبر 2021، گوگل نسخه اصلاح شده ابزار Pagespeed Insights را منتشر کرد که بهینه سازی سرعت صفحه را ساده تر از همیشه می کند.

 

 

13. سازگاری با موبایل

گوگل در سال 2016 ایندکس شدن اولین موبایل را اعلام کرد و این بدان معناست که یکی از فاکتورهای سئو که مهم ترین است سازگاری وب سایت با موبایل شروع به تأثیر مستقیم بر رتبه بندی جستجوی آن کرد. در گذشته طراحان وب ابتدا نسخه های دسکتاپ و سپس موبایل را می ساختند. امروزه، با پیشی گرفتن استفاده از موبایل از دسکتاپ، وب سایت ها باید نسخه های موبایل را در اولویت قرار دهند تا تجربه کاربری بهتری ارائه دهند. در ابتدای انتشار، رویکرد اول موبایل گوگل نتایج جستجو را تغییر داد، به خصوص زمانی که نوبت به نتایج محلی می رسید. پس از به روز رسانی، کاربران شروع به دریافت نتایجی کردند که مکان فعلی آنها را بهتر هدف قرار می داد و به طور فزاینده ای نشان می داد که موقعیت جغرافیایی به طور فعال بر نتایج جستجوی محلی روی دسکتاپ نیز تأثیر می گذارد.

 

همان‌قدر که فهرست‌سازی اول موبایل نقشی را ایفا می‌کند، گوگل می‌گوید هنوز به طور کامل وجود ندارد.

 

در یک به‌روزرسانی مرکزی جستجوی Google آمده است: «پس از تجزیه و تحلیل سایت‌هایی که هنوز در تلفن همراه ایندکس نشده‌اند، ما به این نتیجه رسیدیم که برخی از این سایت‌ها به دلیل چالش‌های مختلف و غیرمنتظره‌ای که با آن‌ها مواجه هستند، هنوز آماده جابه‌جایی نیستند. منتشر شده در 24 نوامبر 2021. “به دلیل این مشکلات، ما تصمیم گرفتیم جدول زمانی را برای آخرین مراحل نمایه سازی موبایل اول باز بگذاریم.”

 

14. بدون مطالب بینابینی سرزده

آخرین فاکتور Core Web Vitals بستگی به استفاده از بنرهایی دارد که سرزده در صفحه هستند، مانند مواردی که کل صفحه را پوشش می دهند. گوگل به سایت‌ها نسبت به استفاده از میان‌افزارهای مزاحم (بنرهای تبلیغاتی)هشدار داده است. برای جلوگیری از بروز این مشکل، گوگل توصیه می کند از بنرهایی استفاده کنید که کل فضای صفحه را اشغال نمی کنند. همچنین دسترسی به محتوای صفحه را برای موتورهای جستجو و کاربران آسان تر می کند.

 

 

15. HTTPS

این اولین بار در آگوست 2014 در وبلاگ رسمی وب مستر گوگل اعلام شد و گفت:

 

“امنیت اولویت اصلی گوگل است. ما برای اطمینان از اینکه خدمات ما از امنیت پیشرو در صنعت مانند رمزگذاری قوی HTTPS به طور پیش‌فرض استفاده می‌کند، سرمایه‌گذاری زیادی می‌کنیم. این بدان معناست که افرادی که از جستجو، جی‌میل و گوگل درایو استفاده می‌کنند، به‌طور خودکار به Google متصل می‌شوند.”

 

از 17 اکتبر 2017، گوگل به مدیران وب‌سایت‌ها در مورد استفاده از پروتکل HTTP در سایت‌هایی که کاربران ملزم به وارد کردن داده‌ها هستند، هشدار داده است.

 

16. نشانه گذاری (اسکیما)

اگرچه این یک فاکتور رتبه‌بندی واضح نیست، اما اگر می‌خواهید چگونه در گوگل رتبه بالاتری کسب کنید، این از فاکتورهای سئو که مهمی است که باید در نظر بگیرید. کد نشانه گذاری طرحواره به موتورهای جستجو کمک می کند تا درک بهتری از متون خاص مانند دستور العمل ها، بررسی ها، سؤالات متداول، رویدادها، پست های شغلی، مشاغل محلی و غیره داشته باشند.

 

پیاده سازی یک کد طرحواره در سراسر سایت می تواند از نظر ظاهر جستجو بسیار مفید باشد، که ممکن است بازدیدکنندگان صفحه را افزایش دهد. برای مثال، این کار را می‌توان با پیاده‌سازی یک کد طرح‌واره برای اطلاع دادن به Google در محل کسب‌وکارتان، پیشنهاد پرسش و پاسخ برای عبارت‌های جستجوی کاربر، علامت‌گذاری صفحات نحوه کار با داده‌های ساختاریافته، و موارد دیگر انجام داد.

 

خدمات سئو سایت

سئو تاثیر زیادی در کسب و کار دارد. الگوریتم جستجوی گوگل بر اساس عوامل رتبه بندی است که محتوای با ارزش و تجربه کاربری عالی را تشویق می کند. گوگل همچنین در اندازه گیری نحوه تعامل کاربران با محتوا بسیار بهتر شده است. درک عوامل اصلی رتبه بندی گوگل می تواند استراتژی بازاریابی آنلاین شما را ایجاد کند یا شکست دهد. در اصول اولیه به خوبی آشنا شوید، مراقب به روز رسانی ها باشید و از ابزار کاربردی سئو استفاده کنید تا شانس خوبی برای موفقیت خواهید داشت.اگر نیاز به خدمات سئو سایت برای کسب و کارتان داشتید با ما تماس بگیرید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
1
سلام👋
چگونه می توانم کمک کنم؟