مزایای کسب و کار اینترنتی + انواع کسب و کار آنلاین

مزایای کسب و کار اینترنتی

به تمامی فعالیتهایی که  در بستر اینترنت به هدف کسب درآمد انجام میشود را کسب و کار اینترنتی می گویند. مانند طراحی سایت فروشگاهی که یک کسب و کار آنلاین است ، این کسب و کار سختی ها و مزایا و معایب خود را دارد که در ادامه به مزایا  و معایب این مدل کسب درآمد بیشتر توضیح می دهیم.

 

 

مزایای کسب و کار اینترنتی

 

کم هزینه بودن



استارت یک کسب و کار اینترنتی به مراتب ارزانتر و کم هزینه تر از شروع یک کسب و کار فیزیکی است چون در کسب و کار فیزیکی شما باید یک محل کار در وسعت مورد نظر تهیه کنید که شامل هزینه ی اجاره و مصارف روزمره مثل آب و برق و غیره است که خیلی از مردم توان پرداخت یا تامین آن را ندارند بنابراین کسب و کار آنلاین می تواند گزینه ی کم ریسکتری باشد.

 

 

عدم محدودیت در زمان

 

بهترین در مزایای کسب و کار اینترنتی این است که دیگر نیاز نیست هر روز اول صبح بیدار شوید و با عجله لباستان را بپوشید و به محل کار خود بروید و زمانی هم برای رفت و آمد بزارید! بله شما در خانه یا هرجایی که باشید با دسترسی به اینترنت می توانید کسب و کار خود را اداره کنید و این یک مزیت عالی است.

 

کارفرمای خودتان هستید!



دیگر هیچ کس به شما دستور و امر و نهی نمیکند ! و این بزرگترین  مزایای کسب و کار اینترنتی است. بله دیگه شما رییس خودتان هستید و هر کاری که به صلاح کار شما است آن را انج-ام می دهید ولی با گسترش کسب و کار باید به فکر نیروی بیشتری برای اداره فروشگاه اینترنتی خود باشید.

 

 

چندین کسب و کار اینترنتی همزمان داشته باشید



وای یعنی می شود چند فروشگاه را داشته باشم بدون اینکه چند مغازه اجاره کنم ؟ بله چرا نمی شود شما فقط کافیست چند سایت فروشگاهی طراحی کنید و با نظم و کمک نیروهای دیگر آنها را اداره کنید به همین سادگی به همین خوشمزگی ! در این مزایا این از بزرگترین مزایای کسب و کار اینترنتی است که همزمان می توان چند کسب و کار آنلاین را اداره کرد.

 

 

همه گیر شدن استفاده از اینترنت



این یک واقعیت انکار ناپذیری است که بگویید کسی از اینترنت استفاده نمی کند چون از کودک تا بزرگسال همه گوشی به دست هستند و در سطح اینترنت مشغول به گشت و گذار هستند پس به راحتی می شود ازین کاربران استفاده کرد. بعد از کرونا خیلی از مردم به خرید اینترنتی هجوم آورده اند چون یک کار راحتی است !

ادامه مطلب  مزایای طراحی سایت شرکتی + 10 مزیت عالی

 

 

منعطف بودن کسب و کار



فقط کافی است یک سایت مورد نظر خود را طراحی کنید سپس محصولات خود را در آن به فروش برسانید و در هرجای این دنیا که هستید می توانید با یک اینترنت و لپتاپ این کسب و کار اینترنتی خود را اداره کنید.

 

 

 

معایب کسب و کار اینترنتی

 

زمان بر بودن پیشرفت اینترنتی



ساخت و طراحی سایت فقط قسمت اول یک کسب و کار اینترنتی است چون بدون دیده شدن در نتایج گوگل شما هیچ فروشی نخواهید داشت و شما باید در بازه های زمانی نسبتا طولانی سایت خود را seo  کنید تا به نتایج خوب در گوگل برسید کمی صبور باشید.

 

 

ایرادات فنی



ایرادات فنی یکی از معایب کسب و کار آنلاین است و برای رفع این مشکل شما باید با یک متخصص سایت همکاری کنید که سایت شما از معایب احتمالی مانند کبود سرعت سایت یا امنیت و غیره پشتیبانی کند.

 

 

 

نیازمند ایده و خلاقیت



کسب و کار اینترنتی برای پیشرفت روز افزون نیازمند خلاقیت است شما باید ایده ها و ترندهای روز را برای کشب مشتری و درآمد بیشتر در سایت خودتان پیاده سازی کنید که همیشه ورودی کاربران زیادی از گوگل داشته باشید.

 

 

 

انواع کسب و کار آنلاین

 

 

سیستم مدیریت محتوا وردپرس

 

 

 طراحی سایت بدون کدنویسی

شما با یادگیری طراحی سایت وردپرسی می توانید برای کسانی که می خواهند در زمینه کسب و کار آنلاین فعالیت کنند سایت طراحی کنید و کسب درآمد کنید. مرسوم ترین روش استفاده سیستم مدیریت محتوای وردپرس است. شما با گذراندن یک دوره آموزشی خوب و کامل به راحتی می توانید طراحی سایت وردپرسی را یاد بگیرید. طراحی سایت بدون کدنویسی یا No-code Web Design به شما اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به داشتن مهارت‌های برنامه‌نویسی، یک وب‌سایت حرفه‌ای را طراحی کنید. در این روش، از ابزارها و سرویس‌هایی استفاده می‌شود که کدنویسی را از طراحی وب‌سایت حذف می‌کند.

 

بعضی از این ابزارها شامل سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس، پلتفرم‌های ساخت وب‌سایت مانند ویکی‌پدیا، و سرویس‌های ساخت برنامه بدون کد مانند Bubble و Webflow می‌شوند. این روش طراحی وب‌سایت بدون کدنویسی مزایایی مانند سرعت و آسانی در ایجاد وب‌سایت، کاهش هزینه و زمان طراحی، افزایش امنیت و به‌روزرسانی آسان وب‌سایت را دارد. با این حال، این روش برای طراحی وب‌سایت‌هایی با قابلیت‌های پیچیده‌تر و سفارشی شده ممکن است مناسب نباشد.

 

 

برنامه نویسی تحت وب

 

برنامه نویسی تحت وب

این گزینه هم مانند گزینه اول می تواند باعث درآمد زایی بهتری باشد ولی پروسه ی یادگیری آن نسبتا زمان بر هست و باید وقت و انرژی بیشتری نسبت به وردپرس برای آموزش خود بگذارید ولی میزان درآمد آن به نسبت بالاتری بیشتر از وردپرس است. برنامه نویسی وب شامل دو شاخه ی فرانت اند و بک اند می باشد که هر کدام از آنها به تنهایی یک نوع کسب و کار اینترنتی هستند. برنامه‌نویسی تحت وب فرآیند ساخت و توسعه اپلیکیشن‌ها و سایت‌های اینترنتی است که بر روی مرورگر وب اجرا می‌شوند. این کاربردی‌ترین و محبوب‌ترین روش ارائه خدمات در بستر اینترنت است. برای پیاده‌سازی برنامه‌های تحت وب، معمولا از زبان‌های برنامه‌نویسی مانند جاوااسکریپت، پایتون، PHP و Ruby استفاده می‌شود. علاوه بر زبان‌های برنامه‌نویسی، برای ایجاد و اجرای برنامه‌های تحت وب، از فریم‌ورک‌های مختلفی مانند React، Angular، Vue، Flask و Django نیز استفاده می‌شود.

ادامه مطلب  قیمت طراحی سایت چقدر است ؟ + مشاوره قبل از خرید!

علاوه بر زبان و فریم‌ورک‌های برنامه‌نویسی، برنامه‌نویسی تحت وب به سایر تکنولوژی‌ها مانند پایگاه داده، HTML، CSS، شبکه و سرور نیز وابسته است. برنامه‌نویسی تحت وب می‌تواند شامل انواع مختلفی از اپلیکیشن‌ها و سایت‌ها باشد، از جمله وب‌سایت‌های اطلاع‌رسانی، فروشگاه‌های آنلاین، اپلیکیشن‌های دانشجویی و حتی بازی‌های تحت وب.

 

طراحی اپلیکیشن و بازی موبایل

یکی دیگه از زمینه هایی که میشه کسب و کار اینتنرنتی راه انداخت تولید بازی یا اپلیکیشن کاربردی برای موبایل است که این اپلیکیشن ها به دو دسته ی اندروید و ios تقسیم میشن.

 

متخصص سئو (SEO)

خدمات سئو امروزه یکی از روشهای عالی درآمد زایی اینترنتی هست که میشه کسب و کارهای دیگران رو برای نتایج گوگل بهینه سازی کرد و درآمد نسبتا بالایی بدست آورد و همانند مدل های کسب و کاریه قبلی هم میشه به صورت فریلنسر کار کرد هم به صورت کارمندی.

 

دیجیتال مارکتر

یکی از کارهایی که اخیرا به جمع کسب و کار اینترنتی جذابیت بخشیده دیجیتال مارکتینگ هست که میشه به کمک اون کسب و کارمونو در کمترین زمان به سوددهی و نتیجه ی عالی برسونیم.البته دیجیتال مارکتینگ شاخه های زیادی داره که یکی از اونها بحث سئو بود که در گزینه ی قبلی اشاره شد.

 

کسب درآمد از اینستاگرام

ادمین اینستاگرام یکی از شغلهای جدید و خیلی عالی برای کسایی که محدودیت در رفتن از منزل دارند و به راحتی میتونند که در منزل برای اشخاص مختلف پیجهای آنها را اداره کنند  و از این راه کسب درآمد کنند.

 

 

راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی

شما با یک بودجه ی کم میتوانید فروشگاه اینترنتی خود را استارت بزنید از فروش شال و روسری گرفته تا بزرگترین تجهیزات و قطعات خودرو. طراحی سایت فروشگاهی خود را به ما بسپارید و پس از تحویل سایت خود میتوانید اجناس خود را برای فروش بگذارید و کسب درآمد کنید.

 

 

راه‌اندازی سایت محتوایی

یک سایت خبری یا تولید محتوای خوب به مرور زمان میتواند با تولید و انتشار محتوای درجه یک به رتبه های بالایی در گوگل برسد که بعد از آن به راحتی می تواند از درج تبلیغات برای سایتهای دیگران کسب درآمد کند.

 

 

همکاری در فروش

افیلیت مارکتینگ یکی از مدلهای کسب درآمد جالبی است که می توانید در کنار بیزنس خود به کار ببرید.مثلا شما سایت خبری هستید و در یک مقاله خود به خرید لپتاپ x از سایت y اشاره میکنید که با لینک شما وارد سایت مورد نظر شده و در صورت خرید از آن شما پورسانتی را دریافت می کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
1
سلام👋
چگونه می توانم کمک کنم؟