اصول تولید محتوا + 12 نکته نوشتن محتوای سئو شده 😍

اصول تولید محتوا - خدمات طراحی سایت وب رویال

محتوا نویسی یا تولید محتوا چیست

نوشتن محتوا فرآیند برنامه ریزی، نوشتن و ویرایش محتوای وب است که معمولاً برای اهداف بازاریابی دیجیتال است. این می‌تواند شامل نوشتن پست‌ها و مقالات وبلاگ، اسکریپت‌هایی برای ویدیوها و پادکست‌ها، و همچنین محتوایی برای پلتفرم‌های خاص، مانند طوفان توییت در توییتر یا پست‌های ویدیویی برای اینستاگرام باشد که باید از اصول تولید محتوا پیروی کنند.

در این مقاله به طور مفصل درباره اصول تولید محتوا برای سایت و سایر شبکه های اجتماعی توضیح می دهیم بعلاوه نکات کاربردی و عالی برای نوشتن محتواهای عالی برای سایت و شبکه های خودتان , پس تا اخر مقاله همراه ما باشید.

 

چرا نوشتن محتوای مناسب مهم است؟

وقتی اکثر مردم “نوشتن محتوا” را می شنوند، به “نوشتن مقاله” فکر می کنند. با این حال، نوشتن محتوا فقط برای پست های وبلاگ مهم نیست. در واقع، نوشتن محتوا  و اصول تولید محتوا برای انواع قالب‌های محتوا مهم است، از جمله:

 

  • اسکریپت های ویدیویی
  • خبرنامه های ایمیل
  • سخنرانی های کلیدی
  • پست های رسانه های اجتماعی
  • عناوین پادکست
  • کاغذهای سفید
  • کپی صفحه وب
  • صفحات فرود
  • توضیحات ویدیوی یوتیوب

 

نوشتن اساس تقریباً هر محتوایی است که منتشر می کنید.

 

بهترین شیوه های نوشتن چیست ؟

 

یک طرح کلی ایجاد کنید

ایجاد یک طرح کلی اولین گام عالی در فرآیند نوشتن محتوا است.

رئوس مطالب به دو دلیل اصلی به محتوای شما کمک می کند که بهتر ظاهر شود:

ابتدا، طرح‌های کلی شما را مجبور می‌کنند که همه افکارتان را به‌طور سازمان‌دهی‌شده کنار بگذارید (به‌جای اینکه همه چیز را یهویی بنویسید). که واقعا روند نوشتن را تسریع می کند.

دوم، خطوط کلی معمولا به ساختار بسیار بهتری برای محتوای شما منجر می شود. این به این دلیل است که یک طرح کلی به شما امکان می دهد محتوای خود را از یک “سطح بالا” ببینید که دیدن آن هنگام نوشتن غیرممکن است.

به علاوه، از آنجایی که شما یک طرح کلی دارید، محتوای نهایی شما به تمام نکات مهمی که قبل از شروع نوشتن به آن اشاره کرده اید، می رسد.

 

بنابراین: در واقع چگونه می‌توانید یک طرح کلی مؤثر ایجاد کنید؟

در اینجا دو استراتژی اصلی وجود دارد که به خوبی کار می کنند:

  1. از یک محتوای قبلی استفاده کنید که به خوبی انجام شده است: به عنوان مثال، ما تمایل داریم چندین راهنمای قطعی را در اینجا در سایتمان منتشر کنیم. ابتدا درباره راهنمای جامع مطلب مورد نظر در گوگل سرچ کنید و برترین مقاله ها را به عنوان مرجع استفاده کنید و الگو برداری از نوع نوشتن و چگونگی تیتر زدن و شاخه برداری از مطالب دیگران کنید.
  2. از یک الگو استفاده کنید: اکثر نویسندگان محتوای حرفه ای از قالب های اثبات شده استفاده می کنند.

 

 

12 نکته برای نوشتن محتوا

 

1- محتوای منحصر به فرد و اصلی بنویسید و از آنچه در اینترنت پیدا می کنید فراتر بروید.

هر زمان که یک پست وبلاگ جدید را شروع می کنم، مانند این مقاله، با تحقیقات در گوگل فراوان شروع می کنم – اما این جایی نیست که به پایان می رسد.

پس از جستجوی موضوعات مرتبط، از جمله “نکات نوشتن محتوا”، من شروع به ایجاد یک طرح کلی با استفاده از برخی از اطلاعاتی که به صورت آنلاین پیدا می کنم، می کنم.

با این حال، اگر فقط همان اطلاعاتی را که قبلاً آنلاین وجود دارد کپی و جای‌گذاری کنید، محتوای شما هرگز رتبه‌بندی نمی‌شود – و حتی اگر اینطور باشد، وقتی خوانندگان شما متوجه شوند (و خواهند شد)، اعتمادشان را به برند شما از دست خواهند داد.

پس از اتمام طرح کلی خود (که شامل حدود 60٪ از اطلاعاتی است که از طریق تحقیقات آنلاین پیدا کردم)، 40٪ باقی مانده را با محتوای منحصر به فرد و اصلی پر می کنم. اگر شخصاً از موضوعی اطلاع داشته باشم (مانند «نوشتن محتوا»، چون خودم نویسنده محتوا هستم)، طرح کلی را با حکایات، نکات یا مثال‌های شخصی اصلی پر می‌کنم.

با این حال، اگر من اطلاعات زیادی در مورد موضوع در دست ندارم، به این معنی نیست که من فقط از آنچه قبلاً آنلاین است استفاده می کنم. درعوض، با افرادی که در این موضوع متخصص هستند تماس می‌گیرم یا از دیگر منابع اصلی داخلی شرکت استفاده می‌کنم، یا از طریق شبکه‌های اجتماعی خود برای یافتن منبع معتبری که مایل به ارائه نکات یا نقل‌قول‌ها است کمک میگیرم.

علاوه بر این، من به دنبال محتوای مرتبط با موضوع خودم در طیف گسترده ای از منابع – از جمله YouTube، LinkedIn،، و همچنین پادکست‌ها خواهم بود تا مطمئن شوم وقتی خوانندگان با محتوای من مواجه می‌شوند، هم جامع و هم منحصر به فرد است.

ادامه مطلب  فاکتورهای سئو در رتبه بندی گوگل + 16عامل مهم 2023

اگر می توان همان اطلاعات را در جای دیگری در گوگل پیدا کنند، چرا باید در صفحه شما بمانند؟ به عنوان یک نویسنده خوب محتوا، وظیفه شما این است که همیشه محتوای خود را به سطح بالاتری ببرید.

 

2- یک قلاب خوب بنویسید تا توجه خواننده خود را به خود جلب کنید.

گاهی اوقات، نوشتن یک قلاب خوب آسان است – به خصوص اگر موضوع برای شما به عنوان نویسنده جذاب یا هیجان انگیز باشد.

اما در مورد موضوعات خسته‌کننده‌تر و پیش پا افتاده‌تر، مانند (Rel=nofollow ) چطور؟

در موارد خاص، نوشتن یک قلاب خوب نیاز به عقب کشیدن و نگاه کردن به تصویر بزرگتر دارد. برای مثال، در حالی که rel=nofollow جذاب‌ترین موضوع نیست (به نظر من)، چیزی که برای من جالب است SEO است و اینکه چگونه سئو می‌تواند مستقیماً بر توانایی یک شرکت برای دستیابی به مخاطبان جدید تأثیر بگذارد – به‌علاوه اینکه چگونه گوگل نیاز به تغییر داشته است.

به این معنی که وقتی شروع کردم به نوشتن 3 دلیل برای اینکه SEOکارها درباره اعلامیه Rel=nofollow گوگل ناراحت هستند، از آن زاویه برای الهام بخشیدن به قلابم استفاده کردم و تصویری را ترسیم کردم.

اغلب اوقات، مقدمه و قلاب بهترین فرصت شما برای استفاده از مهارت های نوشتاری برای الهام بخشیدن، حرکت، شگفتی و خوشحالی خوانندگان از همان ابتدا است. از آن فضا با فکر کردن استفاده کنید: چه چیزی باعث می شود من و دوستانم بخواهیم به خواندن ادامه دهیم؟

 

سئو محتوای خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید.

نوشته شما می تواند کاملاً خیره کننده باشد، اما اگر از نظر SEO بهینه سازی نشده باشد، هیچ کس آن را نخواهد خواند.

به عنوان یک نویسنده محتوا، بسیار مهم است که هنگام نوشتن با SEO آشنا شوید. داشتن یک نویسنده با مهارت سئو می تواند به شما کمک کند تا اطمینان حاصل کنید که محتوای شما در هر پلتفرم که منتشر می کنید، از جمله Google، یا حتی سایت های اجتماعی مانند اینستاگرام، رتبه بندی می کند.

به علاوه، می‌توانید از SEO استفاده کنید تا مطمئن شوید که درباره محبوب‌ترین موضوعات مرتبط با محصولات یا خدمات خود می‌نویسید، و زمانی که در مورد یک موضوع خاص می‌نویسید، موضوعات فرعی مناسب را پوشش می‌دهید.

به عنوان مثال، «نکات نوشتن محتوا» یک عبارت کلیدی است که من هنگام انجام تحقیقات کلمات کلیدی در مورد موضوع «نوشتن محتوا» به طور کلی پیدا کردم – این لزوماً موضوع فرعی نیست ,و اگر می‌توانستم آن را در این پست وبلاگ پوشش میدهم.

در نهایت، یادگیری تاکتیک‌های کلیدی سئو به شما کمک می‌کند نویسنده‌ای باشید که با چالش‌های خوانندگان خود هماهنگی بیشتری داشته باشد و اطمینان حاصل کنید که محتوایی ایجاد می‌کنید که به آن چالش‌ها پاسخ دقیق‌تری می‌دهد.

 

 

در نظر بگیرید که چگونه می توانید مخاطبان را در طیف گسترده ای از پلتفرم ها جذب کنید.

در حالی که سئو برای اطمینان از رتبه بندی محتوای شما در موتورهای جستجو مانند گوگل بسیار مهم است، اما این تنها فرصت برای توزیع محتوا نیست.

برای دستیابی به مخاطبان گسترده‌تر، یادگیری نحوه نوشتن محتوایی که در پلتفرم‌های مختلف مانند اینستاگرام، لینکدین یا یوتیوب عملکرد خوبی داشته باشد، مفید است.

به علاوه، ممکن است شما یک نویسنده محتوا باشید که بسته به نیازهای کسب و کارتان، تنها کارتان نوشتن محتوای خبرنامه یا کپی رسانه های اجتماعی است.

برای اطمینان از اینکه محتوای شما بدون توجه به پلتفرمی که آنها ترجیح می دهند به مخاطبان می رسد و الهام می بخشد، بسیار مهم است که به طور مداوم محتوا را از طریق ایمیل و شبکه های اجتماعی بخوانید تا نکات نوشتاری مخصوص آن منابع را انتخاب کنید.

 

 

اجزای چند رسانه ای را برای قویتر کردن متن ترکیب کنید.

در صورت امکان، سعی کنید ویدیوها، تصاویر، نمودارها یا سایر محتوای چندرسانه‌ای را برای شکستن متن و آسان‌تر کردن خواندن آن برای خوانندگان خود ترکیب کنید – به خصوص اگر محتوای طولانی مانند صفحات ستونی یا کاغذهای سفید باشد.

 

به عنوان مثال، پست وبلاگی را که نوشتم در نظر بگیرید:  ادمین سایت کیست؟ راهنمای جامع استخدام ادمین سایت

 

این پست وبلاگ طولانی است و بیش از 2000 کلمه دارد. برای تجزیه آن، تصاویر و سایر عناصر چندرسانه‌ای (مانند نقل قول‌ها) را تعبیه کردم تا خواننده را در تمام مدت درگیر نگه دارم.

این همچنین فرصت خوبی برای افزایش ترافیک به مواد مختلف بازاریابی شرکت شما است. به عنوان مثال، اگر یک پادکست جدید شرکتی دارید، سعی کنید قسمت‌هایی را در پست‌های وبلاگ مرتبط جاسازی کنید تا شنوندگان را به سمت پادکست سوق دهید و در عین حال ارزش بیشتری برای خوانندگان خود ایجاد کنید – یک برد، برنده.

 

 

6- فراخوانی مناسب و مرتبط را دنبال کنید.

یکی از اصول تولید محتوا این است که به عنوان یک نویسنده محتوا، وظیفه شما فقط ایجاد محتوای خوب نیست (این همان چیزی است که رمان نویسان برای آن کار می کنند). همچنین در نهایت این خوانندگان، شنوندگان یا بینندگان را به مشتریان بالقوه و مشتریان تبدیل می کند.

به این ترتیب، بسیار مهم است که یاد بگیرید چگونه CTAهای مرتبط را در سراسر محتوای خود بگنجانید، به خصوص اگر این CTAها بتوانند به خوانندگان شما کمک کنند تا در مورد موضوع مورد نظر بیشتر بیاموزند.

به عنوان مثال، CTAهای مربوطه را در متن اصلیبه صورت باکس که به صورت چشم نواز و خیره کننده کاربر را وادار کند که بر روی آن کلیک کند.

هنگامی که محتوای خود را ایجاد می کنید، مهم است  اطمینان حاصل کنید که به طور مداوم مخاطبان خود را به سمت پیشنهادات تجاری مختلف هدایت می کنید تا آن بینندگان را به مشتریان بالقوه و در نهایت مصرف کننده تبدیل کنید.

 

 

7- ویرایش، ویرایش، ویرایش

بهترین اصول تولید محتوا  همین پاراگراف است که هر زمان که اولین پیش نویس یک پست وبلاگ را تمام می کنم، چند ساعت استراحت می کنم و در پایان روز به آن بازمی گردم. با دیدگاهی تازه، می‌توانم برای اشتباهات گرامری کوچک ویرایش کنم یا مشکلات ساختاری را برطرف کنم.

ادامه مطلب  ادمین سایت کیست؟ راهنمای جامع استخدام ادمین سایت

همه ما انسان هستیم و به اشتباهات خود در نوشتن ادامه خواهیم داد: این اشکالی ندارد، تا زمانی که یادتان باشد بعداً به عقب برگردید و آن خطاها را ویرایش کنید.

علاوه بر این، اشتباهات گرامری کوچک در نهایت می تواند اعتماد خوانندگان را نسبت به برند شما به طور کلی از بین ببرد. اگر متوجه شوند که نقطه‌ها یا کلماتی را که املای اشتباهی دارید فراموش کرده‌اید، ممکن است قضاوت کنند که محتوای شما به اندازه سایر محتوای وب معتبر و تمیز نیست و به دنبال اطلاعات بعدی در جای دیگری باشند.

 

 

8- ارزش Jam-pack در هر جمله

وقتی چند سال پیش با یک ویراستار کار می کردم، او مرتب به من می گفت: “اگر جمله شما چیز جدیدی به خواننده نمی گوید، آن را حذف کنید.”

قورت دادن این قرص سخت بود. این بدان معنی بود که برخی از زیباترین و تکان دهنده ترین جملات من باید حذف می شدند. اما این یک نکته منصفانه است: در تولید محتوا، باید به سرعت به نقطه بعدی خود بروید، در غیر این صورت خواننده خود را به طور کامل از دست خواهید داد.

اکثر خوانندگان شما افرادی پرمشغله هستند که حواس‌پرتی‌های زیادی دارند، از جمله پست‌های اجتماعی سایر مشاغل، مقالات وبلاگ یا ویدیوهای اینستاگرام. با بیان نظر خود – و سپس ادامه دادن، کار را برای آنها آسان کنید.

 

 

9- با زوایای جالب بازی کنید

نویسندگان محتوای خوب به طور مداوم زوایای جدید و غافلگیرکننده را آزمایش می کنند تا خوانندگان را درگیر خود نگه دارند و برای اطلاعات بیشتر بازگردند.

به عنوان مثال، در نظر بگیرید که چند بار درباره «اصول تولید محتوا» نوشته شده است. من حاضرم شرط ببندم اگر تا به حال در مورد موضوع تحقیق کرده اید، قبلاً زوایای مختلفی را دیده اید زیرا نویسندگان و تولید کنندگان محتوای مختلف سعی می کنند به یک موضوع قدیمی دوباره احساس تازگی ببخشند. هر چه زوایای شما منحصربه‌فردتر و شگفت‌انگیزتر باشد، احتمال جذب مخاطبان جدید بیشتر است.

 

 

10- نقل قول های اصلی از رهبران فکری یا همکاران را برای ترسیم یک استدلال کامل بگنجانید.

مهم نیست که چقدر نوشته‌ام خوب است، خوانندگان من هنوز لزوماً نمی‌خواهند توصیه‌های من را در مورد محافظت از سلامت روان شما هنگام کار در خانه بشنوند. به همین دلیل است که من سعی نکردم خودم به این موضوع بپردازم – در عوض، یک روانشناس پیدا کردم تا نکات مفید و تحقیق شده ای را برای ارتقای مقاله من به سطح بعدی ارائه دهد. حتی اگر در یک موضوع متخصص هستید، در نظر بگیرید که چگونه می‌توانید نظرات دیگری را برای ایجاد یک استدلال جامع‌تر ارائه دهید. اگر در حال تولید محتوا یا نوشتن یک پست وبلاگی مانند «ویدئو در مقابل پادکست: کدام یک برای کسب و کار شما بهتر است؟»، ببینید آیا می‌توانید هم از پادکست‌ها و هم از تولیدکنندگان ویدیو (یا همکاران داخلی خود که به این موضوع علاقه دارند، نقل قول دریافت کنید). .

نقل قول های متخصصان  خوانندگان را تحت تأثیر قرار می دهد و به آنها نشان می دهد که آنچه را که در وب سایت شما پیدا می کنند، در جای دیگری از وب پیدا نمی کنند. و این قدرتمند است.

 

 

11- به خواننده بگویید چرا مطالبی که در مورد آن می نویسید برای او و زندگی روزمره آنها اهمیت دارد.

فرض کنید در حال ایجاد یک کتاب الکترونیکی هستید: “راهنمای جامع اکسل”.

دقیقاً زمانی که در رشته زبان انگلیسی تحصیل کردید، چه چیزی شما را بیشتر هیجان زده کرد، اینطور نیست؟ تصور کنید که خوانندگان شما چه احساسی دارند: مطمئناً، اگر به اطلاعاتی نیاز داشته باشند که در مشاغل خود برتری داشته باشندو کتاب الکترونیکی شما را دانلود کنند، اما لزوماً در مورد آن هیجان زده نخواهند شد.

با این حال، در نظر بگیرید که اکسل چقدر برای توابع خاص مهم است. اکسل می تواند به بخش مالی یک شرکت کمک کند تا عملکرد سال به سال را تجزیه و تحلیل کند تا تعیین کند که تیم بازاریابی در سال آینده چقدر بودجه دریافت خواهد کرد. این بودجه به رشد حیاتی و توانایی کسب و کار برای دستیابی و تبدیل مشتریان جدید کمک می کند. بدون آن، تیم بازاریابی نمی‌تواند آگاهی از نام تجاری را آنطور که می‌خواهد افزایش دهد – و در نتیجه کسب‌ و کار آسیب خواهد دید.

وقتی متوجه می شوید که اکسل واقعاً می تواند با امنیت شغلی افراد مرتبط باشد، ناگهان بسیار جذاب تر می شود، اینطور نیست؟ دیدید که برای اصول تولید محتوا چه کارهایی باید انجام داد !!

 

 

12- نصیحت خود را با مثال ها پایه گذاری کنید.

همانطور که این نکات نوشتن محتوا را پوشش داده ام، سعی کرده ام چند نمونه مرتبط (یعنی پست وبلاگ پلاگینهای ضروری ووکامرس رایگان) را درج کنم. این از اصول تولید محتوا است که مثال‌ها می‌توانند به توصیه‌های شما کمک کنند و پیام را به مغز خود هدایت کنند – و همچنین می‌توانند به نشان دادن اینکه چگونه خوانندگان می‌توانند توصیه‌های شما را در زندگی خود اعمال کنند، کمک کنند.

به خصوص وقتی در مورد موضوعات بلندتر و کمتر ملموس می نویسید، بسیار مهم است که به خوانندگان خود نشان دهید که منظورتان چیست، نه اینکه فقط به آنها بگویید.

 

این نکات مهم و ضروری را در هر نوع طراحی سایت اعم از طراحی سایت شخصی گرفته تا فروشگاهی می شود از آنها استفاده کرد.

One thought on “اصول تولید محتوا + 12 نکته نوشتن محتوای سئو شده 😍

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
1
سلام👋
چگونه می توانم کمک کنم؟