افزایش سرعت سایت چیست؟ + 9 روش فوری افزایش سرعت صفحه سایت

افزایش سرعت سایت | گروه طراحی سایت وب رویال

وقتی صحبت از عملکرد سایت شما می شود، بعد از طراحی سایت , سرعت صفحه از اهمیت بالایی برخوردار است بنابراین یک کاربر وقتی در نتایج گوگل بر روی لینک سایت شما کلیک کند انتظار دارد با کمترین زمان و بیشترین سرعت وارد سایت شما شود و محتوای مورد نظر شما را ببیند تا نرخ خروج از سایت شما به کمترین زمان ممکن برسد. زمانی که کاربر وقت بیشتری را در صفحه ی سایت شما بگذراند مطمئن باشید گوگل این را به عنوان امتیاز برای شما تلقی میکند و شما را بیشتر در نتایج گوگل نشان می دهد. با این حال، اگر درک نکنید که این معیار چگونه کار می کند  و به طور خاص، عوامل موثر بر سرعت سایت ممکن است بهبود آن دشوار باشد و کار برایتان سخت می شود بنابراین باید برای افزایش سرعت سایت دست به کار شوید.

 

برای کاهش نرخ پرش و افزایش تعامل بازدیدکنندگان وبسایت شما، ضروری است که صفحات وب شما سریع و مرتب بارگیری شوند.

 

سایتی که برای سرعت بهینه شده است نه تنها تجربه کاربری (UX) را افزایش می دهد، بلکه می تواند به افزایش رتبه موتور جستجوی گوگل شما نیز کمک کند.

 

در این مقاله، سرعت صفحه سایت چیست، چرا اهمیت دارد و چگونه آن را اندازه گیری کنیم، توضیح می دهیم. سپس 9 راه حل سریع برای بهبود سرعت بارگذاری صفحه سایت به شما آموزش می دهیم.

 

 

سرعت صفحه سایت چیست؟

به طور خلاصه، سرعت صفحه به سرعت بارگیری محتوای شما هنگام بازدید یک نفر از یک صفحه در سایت شما اشاره دارد. نباید با سرعت وب سایت اشتباه شود، سرعت صفحه نشان دهنده زمان بارگذاری یک صفحه خاص است.

 

عوامل مختلفی می توانند بر سرعت صفحه تأثیر بگذارند. برخی از مهمترین آنها عبارتند از:

 

  • تعداد تصاویر، ویدیوها و سایر فایل های رسانه ای که در صفحه موجود است
  • تم و تعداد افزونه هایی که در سایت شما نصب شده است
  • کدنویسی سایت شما (و صفحه خاص) و اسکریپت های سمت سرور

همه این عناصر بر سرعت بارگذاری صفحه شما و در نتیجه UX وب سایت شما تأثیر می گذارد. از این گذشته، بازدیدکنندگان از صفحاتی که آهسته بارگذاری می‌شوند، خوششان نمی‌آید و به احتمال زیاد به زودی از آنها خارج میشوند یا بر روی آنها کلیک نمی کنند.

 

چرا سرعت صفحه مهم است؟

وقتی نوبت به سرعت بارگذاری صفحه می رسد، هر ثانیه اهمیت دارد.چون در واقع، تحقیقات گوگل نشان می‌دهد که وقتی زمان بارگذاری از یک به سه ثانیه افزایش می‌یابد، احتمال اینکه (بازدیدکننده فوراً خارج می‌شود) تا 32 درصد افزایش می‌یابد.

 

اگر صفحه پنج ثانیه طول بکشد تا بارگذاری شود، احتمال خروج کاربر تا 90 درصد افزایش می یابد:

 

 

 

 

 

به عبارت دیگر، اگر صفحات شما در عرض چند ثانیه بارگذاری نشود، احتمال خروج بازدیدکنندگان از سایت شما به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. علاوه بر این، اگر صفحات وب شما کند هستند، می تواند به توانایی شما در ایجاد تعامل و تبدیل بازدید کننده به مشتری آسیب برساند.

 

سرعت صفحه همچنین نقش اساسی در بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) دارد. گوگل هنگام تصمیم گیری برای رتبه بندی صفحات وب، فاکتورهای مختلفی از سئو را در نظر می گیرد.

 

با این حال، سرعت , یک سیگنال رتبه بندی مهم برای جستجوهای دسکتاپ و موبایل است.

 

یکی دیگر از دلایل اهمیت سرعت صفحه این است که می تواند بر درک مصرف کنندگان از برند شما تأثیر بگذارد. اگر بارگذاری صفحات وب شما بیش از حد طول بکشد یا در طول فرآیند مشکلی پیش بیاید، می تواند شما را غیرحرفه ای و وب سایت شما را غیرقابل اعتماد کند.

 

اگر می خواهید یک وب سایت بسیار موثر راه اندازی کنید، بنابراین باید روی بهینه سازی سرعت صفحه تمرکز کنید. اولین گام برای انجام این کار این است که بدانید صفحات شما در حال حاضر چگونه کار می کنند.

 

 

نحوه اندازه گیری سرعت صفحه

قبل از ایجاد هرگونه تغییر در سایت خود، باید عملکرد صفحات وب خود را بسنجید. ابزارهای مختلفی وجود دارد که می توانید برای تست و اندازه گیری سرعت صفحه استفاده کنید. دو راه حل محبوب Pingdom Website Speed ​​Test و GTmetrix هستند که هر دو گزینه های خوبی هستند.

 

با این حال، توصیه می کنیم با Google PageSpeed ​​Insights شروع کنید. این ابزاری با کاربری آسان است که به شما امکان می‌دهد سرعت صفحات وب خود را در دستگاه‌های دسکتاپ و موبایل اندازه‌ گیری و آزمایش کنید.

 

به‌علاوه، به‌عنوان یک ابزار پشتیبانی‌شده توسط Google، می‌تواند به شما کمک کند تا مطمئن شوید که معیارهای عملکرد مورد نیاز برای قرارگیری نتایج جستجوی بالا را دارید یا نه.

ادامه مطلب  برنامه نویس فرانت اند کیست ؟ + نقشه راه فرانت اند

 

برای استفاده از PageSpeed ​​Insights، کافی است URL صفحه وب مورد نظررا که می‌خواهید آزمایش کنید در قسمت متن وارد کنید و دکمه Analyze را انتخاب کنید:

 

شایان ذکر است که برای نسخه دسکتاپ و موبایل سایت خود امتیاز و لیستی از پیشنهادات را جداگانه دریافت خواهید کرد.

 

این اطلاعات به شما یک نقطه شروع محکم برای سنجش سرعت صفحات وب شما می دهد و اقدامات ملموسی را ارائه می دهد که می توانید برای بهبود سرعت بارگذاری صفحه انجام دهید.

 

 

9 روش سریع برای بهبود سرعت بارگذاری صفحه

اکنون که اهمیت سرعت صفحه و نحوه آزمایش عملکرد سایت خود را درک کرده اید، وقت آن است که روی بهبود این معیار کلیدی کار کنید.

 

 

  1. یک راه حل سریع = هاست پرسرعت

ارائه دهنده میزبانی که استفاده می کنید نقش مهمی در مدیریت و عملکرد وب سایت شما دارد. این شامل سرعت صفحه آن نیز می شود.

 

یکی از بدترین اشتباهاتی که می توانید مرتکب شوید این است که به میزبانی متوسط ​​رضایت دهید تا هزینه ی ماهانه کمتری پرداخت کنید.

 

هاست ارزان اغلب به عملکرد ضعیف ترجمه می شود. این می تواند به معنای به اشتراک گذاری منابع بین چندین وب سایت در یک سرور بیش از حد بارگذاری شده باشد، که می تواند زمان بارگذاری صفحه شما را تحت فشار قرار دهد.

پس سعی کنید از هاستینگ قوی و مرغوب استفاده کنید که در سرعت سایتتان تاثیر بسزایی دارد.

 

  1. تصاویر خود را فشرده سازی و بهینه نمایید

تصاویر به بهبود ظاهر صفحات وب و افزایش کیفیت محتوای شما کمک می کنند. با این حال، تصاویر بزرگ می توانند زمان بارگذاری را به تاخیر بیندازند.

 

بنابراین، یکی از ساده ترین راه ها برای افزایش سرعت بارگذاری صفحه، فشرده سازی و بهینه سازی تصاویر است. این می تواند شامل تغییر فرمت فایل آنها، فعال کردن بارگذاری تنبل، و فشرده سازی تصاویر از طریق فشرده سازی با ابزارهایی مانند فوتوشاپ یا ابزار آنلاین مانند سایت tinyjpg باشد.

 

با کاهش اندازه فایل‌های تصاویر، می‌توانید وزن آن‌ها را کاهش دهید و در نهایت به بارگذاری سریع‌تر صفحاتتان کمک کنید. پلاگین های مختلفی برای بهینه سازی تصویر وجود دارد که می توانید برای این منظور از آنها استفاده کنید، مانند WP Smush.

 

پس از نصب و فعال سازی این افزونه، به طور خودکار تصاویر شما را تغییر سایز داده و فشرده می کند بدون اینکه بر کیفیت آن ها تاثیر بگذارد. این شامل ویژگی هایی برای فشرده سازی بدون تلفات، بارگذاری تنبل، و حتی بهینه سازی تصاویر به صورت انبوه است.

 

  1. تغییر مسیرهای خود(ریدایرکت) را کاهش دهید

تغییر مسیرهای زیاد در وب سایت شما واقعاً می تواند به زمان بارگذاری آسیب برساند. هر بار که یک صفحه به جای دیگری هدایت می شود، فرآیند درخواست و پاسخ HTTP را طولانی می کند.

 

البته، در برخی موارد ممکن است تغییر مسیرها ضروری باشد، مانند زمانی که شما در حال انتقال به یک دامنه جدید هستید. با این حال، حذف تغییر مسیرهای غیر ضروری در سایت شما می تواند زمان بارگذاری صفحه را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

 

می‌توانید از ابزاری مانند Screaming Frog برای شناسایی همه ی تغییر مسیرهای در سایت خود و جایی که به آن منتهی می‌شوند استفاده کنید. این باید شناسایی تغییر مسیرهایی را که هدفی را دنبال نمی کنند آسان تر کند. سپس می توانید مواردی را که نیاز ندارید را از طریق فایل htaccess. سایت خود حذف کنید.

 

  1. صفحات وب خود را کش کنید

کش کردن یکی از موثرترین راه‌ها برای افزایش سرعت صفحات وب است. کش کردن کپی هایی از فایل های سایت شما را ذخیره می کند و کار مورد نیاز برای سرور برای تولید وارسال صفحه ی موردنظر به مرورگر کاربر را به حداقل می رساند.

 

کش کردن صفحات وب می تواند به کاهش زمان تا اولین بایت (TTFB) کمک کند، زیرا سرور را ملزم می کند از منابع کمتری برای بارگذاری یک صفحه استفاده کند.

 

روش های مختلفی برای کش کردن صفحات وب شما وجود دارد. شما می توانید این کار را در سطح سرور انجام دهید، به این معنی که میزبان(هاست) شما آن را برای شما مدیریت می کند.

 

گزینه دیگر استفاده از یک پلاگین کش مانند W3 Total Cache است که یک افزونه رایگان وردپرس است که ذخیره صفحات وب شما را سریع و آسان می کند. پس از نصب و فعال کردن آن، به سادگی به تنظیمات عمومی > کش صفحه بروید و گزینه Enable را انتخاب کنید.

 

  1. کش مرورگر را فعال کنید

کش مرورگر شکل دیگری از کش است که می توانید از آن برای بهبود سرعت بارگذاری صفحه استفاده کنید. این تکنیک مرورگر را قادر می‌سازد تا اطلاعات مختلفی از جمله شیوه نامه، تصاویر و فایل‌های جاوا اسکریپت را ذخیره کند، بنابراین لازم نیست هر بار که کاربر از آن صفحه بازدید می‌کند کل صفحه را بارگیری مجدد کند.

 

مشابه W3 Total Cache، افزونه راکت یک افزونه کش قدرتمند است که می توانید در سایت وردپرس خود از آن استفاده کنید. برای بهینه سازی سرعت صفحات شما و ایجاد زمان بارگذاری سریع، از کش صفحه و پیش بارگذاری کش استفاده می کند. WP Rocket یک افزونه ممتاز است .

 

 

  1. از تاخیر در بارگیری استفاده کنید و بارگذاری را برای فایل های CSS و جاوا اسکریپت خود به تعویق بیندازید

سایت شما از فایل های CSS و جاوا اسکریپت تشکیل شده است. این اسکریپت ها می توانند به صورت همزمان یا ناهمزمان بارگیری شوند.

ادامه مطلب  مزایای سایت خبری چیست ؟ راهنمای جامع طراحی

 

همزمان به این معنی است که فایل ها یکی یکی بارگیری می شوند، به ترتیبی که در صفحه وب شما ظاهر می شوند.

 

با این روش، زمانی که مرورگر با یک اسکریپت مواجه می شود، بارگذاری عناصر دیگر در صفحه را متوقف می کند تا زمانی که ابتدا آن فایل به طور کامل بارگذاری شود.

 

برعکس، بارگذاری ناهمزمان باعث می شود چندین فایل به طور همزمان بارگیری شوند که می تواند عملکرد صفحه را افزایش دهد. تنظیم این مورد شامل حذف منابع مسدودکننده رندر است.

 

اگر از وردپرس استفاده می‌کنید، می‌توانید از ترکیبی از افزونه‌های Autoptimize و Async JavaScript برای انجام این کار استفاده کنید.

 

 

  1. CSS، جاوا اسکریپت و HTMLرا کوچک کنید (minify)

بهینه سازی بارگیری فایل های شما می تواند به بهبود سرعت بارگذاری صفحه کمک کند. به طور مشابه، می توانید کدهای CSS، جاوا اسکریپت و HTML خود را کوچک و فشرده کنید. این به معنای حذف فضاهای غیر ضروری، کاراکترها، نظرات و سایر عناصر غیر ضروری برای کاهش حجم فایل ها است.

 

کاهش اندازه فایل های شما ترکیب آنها را نیز آسان تر می کند. نتیجه کد پاک‌تر و صفحات وب کم‌تر است که سریع‌تر بارگذاری می‌شوند.

 

با افزونه ی راکت این کار آسان است و می توانید انجام دهید و در صورت خطا دادن در سایت می توانید این گزینه را غیر فعال کنید.

 

 

  1. از شبکه تحویل محتوا (CDN) استفاده کنید

شبکه تحویل محتوا (CDN) که به آن «شبکه توزیع محتوا» نیز گفته می‌شود، شبکه‌ای از سرورها است که می‌تواند به بهبود سرعت بارگذاری صفحه کمک کند. این کار را با میزبانی و ارائه نسخه هایی از محتوای ثابت سایت شما از سرورهای واقع در سراسر جهان انجام می دهند.یعنی سایت شما غیر از هاست اصلی در چند هاست ابری در سراسر دنیا کپی هایی از آن قرار دارد که در هر جا اگر سروری از شما کند باشد یا در دسترس نباشد از سرور دیگری استفاده شود و سایت شما کاهش سرعت یا بالا نیامدن را نداشته باشد.

 

این می تواند با کاهش فاصله درخواست داده بین مرورگرها و سرورهای میزبان شما، عملکرد سایت را به حداکثر برساند. با بارگذاری محتوای یک صفحه وب از سرور نزدیک به هر بازدیدکننده، یک CDN به کاهش تأخیر شبکه و تولید TTFBهای کمتر کمک می کند.

 

 

  1. پلاگین های غیر ضروری را حذف کنید

وجود افزونه های زیاد در سایت شما می تواند که سرعت آن را کند می کند. علاوه بر این، افزونه‌هایی که قدیمی هستند یا به خوبی نگهداری نمی‌شوند، می‌توانند یک تهدید امنیتی باشند و حتی مشکلات سازگاری را ایجاد کنند که عملکرد سایت را مختل می‌کند.

 

بنابراین، ایده هوشمندانه ای است که تعداد افزونه هایی را که در سایت وردپرس خود استفاده می کنید به حداقل برسانید. البته، یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای انجام این کار، غیرفعال کردن و حذف هر افزونه‌ای است که در حال حاضر استفاده نمی‌کنید.

 

همچنین توصیه می‌کنیم افزونه‌هایی را که نصب کرده‌اید مرور کنید تا ارزیابی کنید که آیا واقعاً ضروری هستند یا خیر. ممکن است ابزارهایی وجود داشته باشند که عملکردها و ویژگی‌های همپوشانی داشته باشند و برخی دیگر به سادگی به نیازهای شما مرتبط نباشند.

 

در نهایت، برخی از افزونه ها ممکن است سرعت سایت شما را بیش از سایرین کند کنند. برای شناسایی هر پلاگینی که سرعت صفحه شما را کاهش می دهد، می توانید آنها را به صورت جداگانه آزمایش کنید.

 

ابتدا، همه افزونه‌های خود را غیرفعال کنید :

 

 

غیرفعال کردن افزونه های وردپرس

 

سپس آنها را یکی یکی برگردانید. هر بار که یک افزونه را فعال می کنید، از ابزار تست سرعت مانند PageSpeed ​​Insights استفاده کنید تا ببینید آیا امتیاز و زمان بندی شما تحت تأثیر قرار گرفته است یا خیر.

 

بسیاری از افزونه ها ممکن است سرعت صفحه شما را با حاشیه کمی افزایش دهند. با این حال، اگر افزایش ناگهانی زیادی را مشاهده کردید، ممکن است زمان آن رسیده باشد که ابزار جایگزینی را پیدا کنید که همان هدف را دنبال می کند (اما بهتر است بهینه شود).

 

در نهایت، کاهش سرعت بارگذاری صفحه نه تنها عملکرد کلی و UX وب سایت شما را بهبود می بخشد، بلکه SEO آن را نیز بهبود می بخشد. خوشبختانه برای شما، روش های مختلفی وجود دارد که می توانید برای کاهش زمان بارگذاری خود از آنها استفاده کنید.

 

علاوه بر استفاده از CDN و ذخیره صفحات خود، می توانید از افزونه هایی برای بهینه سازی تصاویر خود، به تعویق انداختن بارگذاری اسکریپت ها و کوچک سازی فایل های سایت خود استفاده کنید.

 

استفاده از یک راه حل میزبانی بهینه شده برای عملکرد نیز می تواند تأثیر زیادی بر سرعت سایت شما داشته باشد.

 

با این حال، به یاد داشته باشید – هر ثانیه که صفحات وب شما بارگذاری می شوند، شانس بازدیدکنندگان شما را به شدت افزایش می دهد. چه مدت می توانید کسب و کار خود را اداره کنید در حالی که سرنخ ها را از دست می دهید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
1
سلام👋
چگونه می توانم کمک کنم؟