فروشگاه اینترنتی چیست؟
تجارت الکترونیک را می توان به عنوان خرید و فروش کالا به صورت الکترونیکی تعریف کرد. به دلیل مزایای سایت فروشگاهی – بازاریابی اینترنتی، انتقال الکترونیکی وجوه، تجارت تلفن همراه که باعث روز افزون شدن این تجارت شده است.
خرید خرده فروشی آنلاین که مستقیماً از طریق برنامههای تلفن همراه، وبسایتها و حتی دستیارهای صوتی، چت، رباتهای گفتگو و غیره به دست مصرفکنندگان میرسد.
9 دلیل برای ساخت فروشگاه اینترنتی
روند خرید سریعتر
اولین مزیت از مزایای سایت فروشگاهی , مشتریان می توانند زمان کمتری را صرف خرید آنچه می خواهند بکنند. آنها به راحتی می توانند بسیاری از موارد را در یک زمان مرور کنند و آنچه را که دوست دارند خریداری کنند. وقتی آنلاین هستند، مشتریان می توانند اقلامی را پیدا کنند که در فروشگاه های فیزیکی دور ازدسترس آنها موجود است یا در محل آنها یافت نمی شود.
به عنوان مثال – علیرضا مشتری است که برای خرید ماشین لباسشویی به فروشگاه می رود. پس از جستجو متوجه می شود که نمی تواند محصول مورد نیاز خود را پیدا کند. او وارد یک بازار محبوب تجارت الکترونیک می شود و ماشین لباسشویی را پیدا می کند. حتی بهتر از آن این است که قیمت پیشنهادی ویژه دارد و تحویل آن درب منزل باشد .
اینجاست که تجارت الکترونیک به کمک بسیاری از خریداران می آید. آنها آنلاین می شوند، یک مورد را جستجو می کنند، سریع پاسخ می گیرند و می توانند آن را به همان سرعت خریداری کنند.
مزایای کسب و کار الکترونیکی شامل کمک به فرد برای انتخاب از بین طیف وسیعی از محصولات و تحویل سفارش است. جستجو برای یک آیتم، دیدن توضیحات، افزودن به سبد خرید – همه مراحل در کوتاه ترین زمان انجام می شوند. در نهایت، خریدار خوشحال است زیرا کالا را در اختیار دارد و مجبور نیست راه دوری را طی کند.
ایجاد لیست فروشگاه و محصولات
فهرست محصول چیزی است که مشتری هنگام جستجوی یک کالا می بیند. این یک مزیت در تجارت الکترونیک است که برای فروشنده در نظر گرفته شده است. این نکته مثبت کسب و کار آنلاین این است که می توانید لیست محصولات خود را پس از ایجاد آنها شخصی سازی کنید. بهترین قسمت؟ ایجاد یک فهرست زمان بسیار کمی می برد، تنها چیزی که نیاز دارید نام محصول یا کدهایی مانند شناسه محصول است.
فروشندگان می توانند بسیاری از تصاویر، توضیحات، دسته بندی محصول، قیمت، هزینه حمل و نقل و تاریخ تحویل را اضافه کنند. بنابراین، تنها در یک مرحله می توانید چیزهای زیادی در مورد کالا به مشتری بگویید. ایجاد فهرست شما به خریداران نشان می دهد که چه چیزی دارید.
قوانین ایجاد فهرست و لیست محصولات
- از تصاویر با وضوح بالا استفاده کنید. تصاویر تار حواس مشتریان را پرت کرده و گیج می کند.
- ابعاد تصویر را حفظ کنید. معمولاً بازارهای تجارت الکترونیک فرمت وضوح را توصیه می کنند.
- چندین نمای محصول را ارائه دهید. برخی از سایتها حتی به شما امکان میدهند که یک نمای 360 درجه از آیتمها داشته باشید.
- هنگام اضافه کردن انواع محصول – مانند رژ لب در سایه های مختلف – مطمئن شوید که هر گونه تصویر خاص خود را دارد.
سفارشی کردن لیست ها آنها را جذاب و جذاب می کند. در اینجا فروشنده کنترل کاملی بر سفارشیسازی دارد، او میتواند به پیشنهادات موجود، تخفیفها و غیره اشاره کند. دیگر مزایای فهرستبندی محصولات تجارت الکترونیک این است که آپلود رایگان و سریع است.
فروشگاه اینترنتی چه تفاوتی با فروشگاه های آفلاین دارد؟ – تاجران خردهفروشی آفلاین میتوانند فقط برخی از جزئیات محصول را ارائه دهند. این می تواند دردسرساز باشد زیرا آنها مجبورند داده های یکسانی را برای هر مشتری تکرار کنند!! از سوی دیگر، یک بازار آنلاین به شما فضایی برای توصیف محصول می دهد – فقط یک بار و افراد علاقه مند آن را می خوانند. میتوان اطلاعات بیشتری مانند بررسیها، ویدیوهای نمایشی، پیشنهادات آماده و زمانبندی تحویل مورد انتظار را در بر داشت.
در نهایت، فهرست آنلاین میماند تا مشتری بتواند هر زمان که میخواهد کالا را ببیند. فروشندگان این گزینه را دارند که چندین لیست اضافه کنند یا مواردی را که تمام شده اند حذف کنند.
کاهش هزینه
یکی از بزرگترین مزایای سایت فروشگاهی برای تجارت که فروشندگان را به فروش آنلاین علاقه مند می کند کاهش هزینه است. بسیاری از فروشندگان برای حفظ فروشگاه فیزیکی خود مجبور به پرداخت هزینه های زیادی هستند. آنها ممکن است نیاز به پرداخت هزینه های اضافی مانند اجاره، تعمیرات، طراحی سایت فروشگاهی، موجودی کالا و غیره داشته باشند. در بسیاری از موارد، حتی پس از سرمایه گذاری در خدمات، سهام، نگهداری و نیروی کار، فروشندگان سود و بازگشت سرمایه مورد نظر را دریافت نمی کنند.
چگونه این با فروشگاه های آنلاین متفاوت است؟ – با یک فروشگاه تجارت الکترونیک، فروشنده می تواند میزان هزینه شده برای نگهداری فروشگاه را کاهش دهد. یک فروشگاه تجارت الکترونیک مقرون به صرفه است و در مقایسه با یک فروشگاه فیزیکی نیاز به سرمایه گذاری کمتری دارد.
این همچنین فرصت خوبی برای فروشندگان فردی و خرد است که می خواهند درآمد کسب کنند اما سرمایه اولیه لازم را ندارند.
تبلیغات و بازاریابی مقرون به صرفه
فروشندگان مجبور نیستند برای تبلیغ اقلام خود پول زیادی خرج کنند. دنیای تجارت اینترنتی چندین راه مقرون به صرفه و سریع برای بازاریابی آنلاین دارد. بازارهای تجارت الکترونیک کانال های بصری هستند – و فروشندگان واقعاً می توانند محصول خود را به نمایش بگذارند. به عنوان مثال، فروشندگان دیجی کالا می توانند از ابزارهای تبلیغاتی برای افزودن فیلم، اینفوگرافیک، تصاویر با وضوح خوب استفاده کنند.
می توان با استفاده از شبکه های اجتماعی , تبلیغات اینترنتی و صدا و سیما یا تبلیغات بیلبوردی در سطح شهر
به معرفی کسب و کار اینترنتی خود بپردازیم.
انعطاف پذیری برای مشتریان
مزیت مهم کسب و کار اینترنتی برای تجارت این است که فروشندگان می توانند انعطاف پذیری را برای مشتریان فراهم کنند. یکی از نکات برجسته این است که محصول و خدمات طراحی سایت 24 ساعته آماده هستند. نتیجه این است که فروشنده می تواند کالای خود را در هر مکان و هر زمان عرضه کند.
مشتریان همیشه در یک کسب و کار اینترنتی حضور دارند – احتمالاً به دلیل راحتی هایی که به دست می آورند، برای خریدهای تکراری آنلاین دوباره بازگردند. این تسهیلات شامل ارسال رایگان (معمولاً با حداقل ارزش سبد خرید)، تحویل سریع سفارش، معاملات و تخفیفها، مزایای اشتراک است.
آنها همچنین نظرات خود را در مورد چیزهایی که می خرند به اشتراک می گذارند. بررسی های خوب منجر به دو مزیت اضافی تجارت الکترونیک می شود. یکی این است که خریداران بر اساس تعداد نظرات مثبت به فروشگاه شما اعتماد می کنند. مورد دیگر این است که می تواند به شما کمک کند اقلام پرفروش خود را شناسایی کنید.
فروشندگان می توانند از این انعطاف پذیری مشتری برای ایجاد درآمد خود استفاده کنند. آنها می توانند در یک بازار آنلاین با اطمینان خاطر بفروشندزمانی که خریداران زیادی وجود دارد.
مقایسه محصول و قیمت
در فروشگاه اینترنتی ، فروشندگان می توانند محصولات را با استفاده از ابزار یا به تنهایی مقایسه کنند. این به آنها ایده خوبی از جایگزین های محصول موجود ، در صورت برآورده نشدن نیازآنها از محصول، می دهد که این یکی از مزایای سایت فروشگاهی است.
مقایسه آنلاین , سریعتر است و بسیاری از محصولات را پوشش می دهد – به صرفه جویی در زمان هنگام انجام این مقایسه کمک می کند، زیرا تمام جزئیات مانند طراحی سایت شخصی موجود است. در یک فروشگاه فیزیکی، فروشندگان ممکن است نتوانند به جزئیات زیادی دسترسی داشته باشند – آنها فقط اطلاعات بهتری در مورد موجودی خود دارند.
این یک مزیت دیگر برای مشتری نیز هست. وقتی مردم بسیاری از اقلام را آماده خرید می بینند، نسبت به خرج کردن آن احساس اطمینان بیشتری می کنند.
بدون محدودیت دسترسی
یک فروشنده با یک فروشگاه فیزیکی ممکن است فقط بتواند به تعداد معینی از خریداران دسترسی پیدا کند. آنها می توانند کالا را به خانه های مشتریان تحویل دهند، اما ممکن است محدودیت های فاصله وجود داشته باشد. ولی فروشگاه اینترنتی یا ابزاری نظیر پست و باربری این محدودیت را رفع کرده است.
فروشندگان دارای یک فروشگاه فیزیکی شروع به فروش کالاهای خود به خریداران محلی می کنند ولی کسی که کسب و کار اینترنتی دارد به راحترین راه ممکن محصولاتش را در فضای اینترنتی میفروشد.
پاسخ سریعتر به تقاضاهای خریدار/بازار
هر تعاملی با شروع فروش آنلاین سریعتر است. مدیریت برگرداندن محصول یکی دیگر از نکات مثبتی است که می توان آن را به سرعت مدیریت کرد وشما یا مبلغ پرداختی را بازپرداخت می کنید یا یک جایگزین می دهید.
حتی می توان اقدامات سریع را در هنگام پاسخگویی به تقاضاهای بازار اعمال کرد. به این مثال تجارت الکترونیک فکر کنید – وقتی یک خریدار می بیند که کالایی تمام شده است، می تواند روی گزینه “به من اطلاع بده” کلیک کند. هنگامی که آن کالا دوباره برای فروش در دسترس است، به او اطلاع می دهد. همچنین به فروشندگان اطلاع میدهد که باید آن کالا را مجدداً ذخیره کنند تا بتوانند خریداران بیشتری پیدا کنند.
چندین حالت پرداخت
یکی از مزایای سایت فروشگاهی این است که خریداران شخصی سازی را دوست دارند – همین امر در مورد پرداخت سفارشات آنها نیز صدق می کند. بازارهای کسب و کار اینترنتی چندین حالت پرداخت را مجاز میکنند که شامل پرداخت آنلاین، وجه نقد هنگام تحویل، کارت به کارت و تسهیلات اعتباری پرداخت میشود.
بازیابی سبد خرید – این یک مزیت بزرگ یک فروشگاه اینترنتی است. گاهی اوقات یک خریدار به صفحه پرداخت می رسد اما خرید را کامل نمی کند. در اینجا میتوانید از طریق پیامهای تلفنی، ایمیل، مشتریان را برای تکمیل خرید مطلع کنید.
یک نکته وجود دارد – مشتریان فقط می توانند در هر سفارش از یک نوع روش پرداخت استفاده کنند. این انتخاب تحت تأثیر ارزش سفارش، سهولت پرداخت یا در دسترس بودن پول نقد یا کارت است. در برخی موارد، حالت های پرداخت را می توان با یک مقدار کیف پول اختصاصی ادغام کرد.
معنای این امر برای فروشندگان این است که آنها دیگر مجبور نیستند فرصت فروش بالقوه را به دلیل عدم وجود روش های پرداخت موجود از دست بدهند.